Le Mans 24h: Toyota στην pole position

Le Mans 24h: Toyota στην pole position

O Kazuki Nakajima χάρισε στην Toyota την πρώτη θέση της εκκίνησης για τον 24ωρο αγώνα, καθώς τα αυτοκίνητα της LMP1 σημείωσαν τους καλύτερους χρόνους τους στις τελικές κατατακτήριες.

Ο Ιάπωνας πρώην οδηγός της Formula 1 βελτίωσε το χρόνο του κατά σχεδόν ένα δευτερόλεπτο στην αρχή της τρίτης περιόδου κατάταξης, η οποία άρχισε 30 λεπτά νωρίτερα ώστε να αναπληρωθεί ο χρόνος δοκιμών που είχε χαθεί μέχρι τότε λόγω ατυχημάτων.

Η πιο έντονη δραστηριότητα σημειώθηκε στην αρχή της περιόδου, πριν πέσει το σκοτάδι, με τον Nakajima να είναι ο μόνος που κατάφερε να σπάσει το φράγμα του 3’ 22” με ένα χρόνο 3’ 21” 789.

«Η pole είναι σημαντική, και το να ξεκινάς από την πρώτη θέση, αν και είναι 24ωρος αγώνας, είναι σπουδαίο», είπε ο Ιάπωνας. «Είναι ένα πολύ ωραίο συναίσθημα και είμαι πραγματικά ευχαριστημένος με το αυτοκίνητο.

«Είχα πρόβλημα με την κίνηση στην πίστα, αλλά κατάφερα να κάνω έναν καθαρό γύρο και ήταν αρκετός. Θα είναι ένας δύσκολος αγώνας, αλλά σήμερα το βράδυ είμαι ευτυχής».

Ο Romain Dumas (κάτω) κατάφερε να διατηρήσει την Porsche στην πρώτη σειρά εκκίνησης, στην επιστροφή της στο Le Mans, βελτιώνοντας το χρόνο του σε 3’ 22” 146, ενώ ο Sebastien Buemi ανέβασε το δεύτερο Toyota TS040 HYBRID από την 5η στην 3η θέση, 0,7” πίσω από τον team-mate του.

Η Porsche 919 Hybrid No.20, που κατείχε την προσωρινή pole από τις πρώτες κατατακτήριες, την Τετάρτη το βράδυ, δεν βελτίωσε το χρόνο της και έμεινε στην 4η θέση, αλλά μπροστά από τα τρία Audi R18 e-tron quattro.

Μόνο ένα από τα Audi βελτίωσε το χρόνο του, αυτό με το Νο.1, αλλά και πάλι ήταν το τελευταίο από τα εργοστασιακά πρωτότυπα LMP1, στην 7η θέση.

Η Audi και η Porsche είχαν ετοιμάσει φρέσκα λάστιχα για τα τελευταία 15 λεπτά της περιόδου, αλλά οι ελπίδες τους για την pole χάθηκαν όταν οι διοργανωτές ανακοίνωσαν ότι θα υπήρχε μια «αργή ζώνη» κίτρινων σημαιών μέχρι τον τερματισμό, λόγω της εξόδου του Karun Chandhok στη στροφή Indianapolis με το ORECA της Murphy Prototypes.

Ο Νο.2 Audi τράβηξε την προσοχή στα τελευταία λεπτά όταν ο Andre Lotterer (επάνω) σημείωσε τον καλύτερο χρόνο στον πρώτο τομέα της πίστας, αλλά λόγω της αργής ζώνης δεν κατάφερε να βελτιώσει τη συνολική επίδοσή του.

Ο Tristan Gommendy (κάτω) σημείωσε την καλύτερη επίδοση στην κατηγορία LMP2 με το Ligier, με χρόνο 3’ 37” 609, κρατώντας πίσω του τον Harry Tincknell με το Jota Zytek.

Ο Gianmaria Bruni πήρε την “pole” στην κατηγορία GTE Pro με τη No.51 Ferrari 458 της AF Corse, εκθρονίζοντας από νωρίς τη Νο.73 Corvette του Antonio Garcia. Ο Garcia ήταν ο δεύτερος στην «επαγγελματική» κατηγορία, αλλά 3ος συνολικά στα GTE, αφού ο πρώην οδηγός GP2, Sam Bird, έβαλε την «ερασιτεχνική» GTE Am Ferrari του (κάτω) ανάμεσα στα δύο GTE Pro.

Το πρωτοπόρο βενζινο-ηλεκτρικό Nissan ZEOD (κάτω) σημείωσε τον καλύτερο μέχρι τώρα χρόνο του στην πίστα της Sarthe, καθώς η πειραματική συμμετοχή του “Garage 56” είχε την πιο αποδοτική περίοδο δοκιμών της από άποψη ταχύτητας και κάλυψης χιλιομέτρων.

Ο χρόνος 3’ 50” 185 που πέτυχε ο Lucas Ordonez ήταν αρκετός ώστε το πρωτότυπο με το Νο.0 να ξεκινήσει σήμερα μπροστά από όλα τα GTE – αν και σχεδόν 6” πίσω από το πιο αργό πρωτότυπο LMP2.

Οι αγωνοδίκες θα ερευνούσαν αποβραδίς αν κάποια αυτοκίνητα πέρασαν το όριο ταχύτητας στην «αργή ζώνη».

ΟΙ ΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΤΩΝ ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ
Θ. Κλ.       Αυτοκ.        Οδηγοί                            Χρόνος
 1. LMP1 #7  Toyota     Wurz/Sarrazin/Nakajima             3m21.789s   
 2. LMP1 #14 Porsche    Dumas/Jani/Lieb                    3m22.146s   
 3. LMP1 #8  Toyota     Davidson/Lapierre/Buemi            3m22.523s   
 4. LMP1 #20 Porsche    Bernhard/Webber/Hartley            3m22.908s   
 5. LMP1 #3  Audi       Albuquerque/Bonanomi/Jarvis        3m23.271s   
 6. LMP1 #2  Audi       Fassler/Lotterer/Treluyer          3m24.276s   
 7. LMP1 #1  Audi       Di Grassi/Gene/Kristensen          3m25.814s   
 8. LMP1 #12 Rebellion  Prost/Heidfeld/Beche               3m29.763s   
 9. LMP1 #13 Rebellion  Kraihamer/Belicchi/Leimer          3m31.608s   
10. LMP2 #46 Ligier     Thiriet/Badey/Gommendy             3m37.609s   
11. LMP2 #38 Zytek      Dolan/Tincknell/Turvey             3m37.674s   
12. LMP2 #35 Ligier     Brundle/Mardenborough/Shulzhitskiy 3m37.892s   
13. LMP2 #26 Morgan     Rusinov/Pla/Canal                  3m38.000s   
14. LMP2 #36 Alpine     Chatin/Panciatici/Webb             3m38.089s   
15. LMP2 #48 Oreca      Berthon/Gonzalez/Chandhok          3m38.207s   
16. LMP2 #47 Oreca      Howson/Bradley/Imperatori          3m38.689s   
17. LMP2 #43 Morgan     Klien/Hirsch/Brandela              3m39.135s   
18. LMP2 #34 Oreca      Frey/Mailleux/Lancaster            3m39.993s   
19. LMP2 #42 Zytek      Kimber-Smith/McMurry/Dyson         3m40.035s   
20. LMP2 #24 Oreca      Rast/Charouz/Capillaire            3m40.407s   
21. LMP2 #37 Oreca      Ladygin/Minassian/Mediani          3m41.297s   
22. LMP2 #27 Oreca      Zlobin/Salo/Ladygin                3m42.131s   
23. LMP2 #29 Morgan     Schell/Leutwiller/Roussel          3m42.438s   
24. LMP2 #33 Ligier     Cheng/Tung/Fong                    3m42.988s   
25. LMP2 #50 Morgan     Ragues/Taylor/Ihara                3m43.843s   
26. LMP2 #41 Zytek      Munemman/Latif/Winslow             3m44.293s   
27. CDNT #0  Nissan     Ordonez/Reip/Motoyama              3m50.185s   
28. GTEP #51 Ferrari    Bruni/Vilander/Fisichella          3m53.700s   
29. GTEA #81 Ferrari    Wyatt/Rugolo/Bird                  3m54.665s   
30. GTEP #73 Chevrolet  Magnussen/Garcia/Taylor            3m54.777s   
31. GTEP #97 Aston      Turner/Mucke/Senna                 3m54.891s   
32. GTEP #74 Chevrolet  Gavin/Milner/Westbrook             3m55.190s   
33. GTEP #52 Ferrari    Griffin/Parente/Leo                3m55.347s   
34. GTEP #92 Porsche    Holzer/Makowiecki/Lietz            3m55.516s   
35. GTEA #98 Aston      Dalla Lana/Lamy/Nygaard            3m55.644s   
36. GTEP #91 Porsche    Pilet/Bergmeister/Tandy            3m55.745s   
37. GTEA #95 Aston      Poulsen/Heinemeier-Hansson/Thiim   3m55.944s   
38. GTEA #61 Ferrari    Perez-Companc/Cioci/Venturi        3m55.977s   
39. GTEA #72 Ferrari    Bertolini/Shaitar/Basov            3m56.063s   
40. GTEA #88 Porsche    Ried/Bachler/Al Qubaisi            3m56.974s   
41. GTEA #77 Porsche    Dempsey/Foster/Long                3m57.004s   
42. GTEA #90 Ferrari    Montecalvo/Roda/Ruberti            3m57.217s   
43. GTEP #99 Aston      MacDowall/O'Young/Rees             3m57.258s   
44. GTEA #60 Ferrari    Mann/Case/Giammaria                3m57.274s   
45. GTEA #66 Ferrari    Al Faisal/Neiman/Pumpelly          3m57.757s   
46. GTEA #53 Ferrari    Mowlem/Patterson/Hamilton          3m57.958s   
47. GTEP #71 Ferrari    Rigon/Calado/Beretta               3m58.086s   
48. GTEA #76 Porsche    Narac/Armindo/Hallyday             3m58.398s   
49. GTEA #79 Porsche    MacNeil/Curtis/Bleekemolen         3m59.012s   
50. GTEA #75 Porsche    Perrodo/Collard/Palttala           3m59.394s   
51. GTEA #58 Ferrari    Barthez/Pons/Ayari                 3m59.837s   
52. GTEA #57 Ferrari    Krohn/Jonsson/Collins              4m01.006s   
53. GTEA #70 Ferrari    Nakano/Ehret/Rich                  4m01.446s   
54. GTEA #67 Porsche    Maris/Merlin/Helary                4m03.277s   

55. GTEA #62 Ferrari    Mallegol/Bachelier/Blank           4m10.354s

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube