Le Mans 24h: Toyota στην pole position
O Kazuki Nakajima χάρισε στην Toyota την πρώτη θέση της εκκίνησης για τον 24ωρο αγώνα, καθώς τα αυτοκίνητα της LMP1 σημείωσαν τους καλύτερους χρόνους τους στις τελικές κατατακτήριες.
Ο Ιάπωνας πρώην οδηγός της Formula 1 βελτίωσε το χρόνο του κατά σχεδόν ένα δευτερόλεπτο στην αρχή της τρίτης περιόδου κατάταξης, η οποία άρχισε 30 λεπτά νωρίτερα ώστε να αναπληρωθεί ο χρόνος δοκιμών που είχε χαθεί μέχρι τότε λόγω ατυχημάτων.
Η πιο έντονη δραστηριότητα σημειώθηκε στην αρχή της περιόδου, πριν πέσει το σκοτάδι, με τον Nakajima να είναι ο μόνος που κατάφερε να σπάσει το φράγμα του 3’ 22” με ένα χρόνο 3’ 21” 789.
«Η pole είναι σημαντική, και το να ξεκινάς από την πρώτη θέση, αν και είναι 24ωρος αγώνας, είναι σπουδαίο», είπε ο Ιάπωνας. «Είναι ένα πολύ ωραίο συναίσθημα και είμαι πραγματικά ευχαριστημένος με το αυτοκίνητο.
«Είχα πρόβλημα με την κίνηση στην πίστα, αλλά κατάφερα να κάνω έναν καθαρό γύρο και ήταν αρκετός. Θα είναι ένας δύσκολος αγώνας, αλλά σήμερα το βράδυ είμαι ευτυχής».
Ο Romain Dumas (κάτω) κατάφερε να διατηρήσει την Porsche στην πρώτη σειρά εκκίνησης, στην επιστροφή της στο Le Mans, βελτιώνοντας το χρόνο του σε 3’ 22” 146, ενώ ο Sebastien Buemi ανέβασε το δεύτερο Toyota TS040 HYBRID από την 5η στην 3η θέση, 0,7” πίσω από τον team-mate του.
Η Porsche 919 Hybrid No.20, που κατείχε την προσωρινή pole από τις πρώτες κατατακτήριες, την Τετάρτη το βράδυ, δεν βελτίωσε το χρόνο της και έμεινε στην 4η θέση, αλλά μπροστά από τα τρία Audi R18 e-tron quattro.
Μόνο ένα από τα Audi βελτίωσε το χρόνο του, αυτό με το Νο.1, αλλά και πάλι ήταν το τελευταίο από τα εργοστασιακά πρωτότυπα LMP1, στην 7η θέση.
Η Audi και η Porsche είχαν ετοιμάσει φρέσκα λάστιχα για τα τελευταία 15 λεπτά της περιόδου, αλλά οι ελπίδες τους για την pole χάθηκαν όταν οι διοργανωτές ανακοίνωσαν ότι θα υπήρχε μια «αργή ζώνη» κίτρινων σημαιών μέχρι τον τερματισμό, λόγω της εξόδου του Karun Chandhok στη στροφή Indianapolis με το ORECA της Murphy Prototypes.
Ο Νο.2 Audi τράβηξε την προσοχή στα τελευταία λεπτά όταν ο Andre Lotterer (επάνω) σημείωσε τον καλύτερο χρόνο στον πρώτο τομέα της πίστας, αλλά λόγω της αργής ζώνης δεν κατάφερε να βελτιώσει τη συνολική επίδοσή του.
Ο Tristan Gommendy (κάτω) σημείωσε την καλύτερη επίδοση στην κατηγορία LMP2 με το Ligier, με χρόνο 3’ 37” 609, κρατώντας πίσω του τον Harry Tincknell με το Jota Zytek.
Ο Gianmaria Bruni πήρε την “pole” στην κατηγορία GTE Pro με τη No.51 Ferrari 458 της AF Corse, εκθρονίζοντας από νωρίς τη Νο.73 Corvette του Antonio Garcia. Ο Garcia ήταν ο δεύτερος στην «επαγγελματική» κατηγορία, αλλά 3ος συνολικά στα GTE, αφού ο πρώην οδηγός GP2, Sam Bird, έβαλε την «ερασιτεχνική» GTE Am Ferrari του (κάτω) ανάμεσα στα δύο GTE Pro.
Το πρωτοπόρο βενζινο-ηλεκτρικό Nissan ZEOD (κάτω) σημείωσε τον καλύτερο μέχρι τώρα χρόνο του στην πίστα της Sarthe, καθώς η πειραματική συμμετοχή του “Garage 56” είχε την πιο αποδοτική περίοδο δοκιμών της από άποψη ταχύτητας και κάλυψης χιλιομέτρων.
Ο χρόνος 3’ 50” 185 που πέτυχε ο Lucas Ordonez ήταν αρκετός ώστε το πρωτότυπο με το Νο.0 να ξεκινήσει σήμερα μπροστά από όλα τα GTE – αν και σχεδόν 6” πίσω από το πιο αργό πρωτότυπο LMP2.
Οι αγωνοδίκες θα ερευνούσαν αποβραδίς αν κάποια αυτοκίνητα πέρασαν το όριο ταχύτητας στην «αργή ζώνη».
ΟΙ ΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΤΩΝ ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ
Θ. Κλ. Αυτοκ. Οδηγοί Χρόνος
1. LMP1 #7 Toyota Wurz/Sarrazin/Nakajima 3m21.789s
2. LMP1 #14 Porsche Dumas/Jani/Lieb 3m22.146s
3. LMP1 #8 Toyota Davidson/Lapierre/Buemi 3m22.523s
4. LMP1 #20 Porsche Bernhard/Webber/Hartley 3m22.908s
5. LMP1 #3 Audi Albuquerque/Bonanomi/Jarvis 3m23.271s
6. LMP1 #2 Audi Fassler/Lotterer/Treluyer 3m24.276s
7. LMP1 #1 Audi Di Grassi/Gene/Kristensen 3m25.814s
8. LMP1 #12 Rebellion Prost/Heidfeld/Beche 3m29.763s
9. LMP1 #13 Rebellion Kraihamer/Belicchi/Leimer 3m31.608s
10. LMP2 #46 Ligier Thiriet/Badey/Gommendy 3m37.609s
11. LMP2 #38 Zytek Dolan/Tincknell/Turvey 3m37.674s
12. LMP2 #35 Ligier Brundle/Mardenborough/Shulzhitskiy 3m37.892s
13. LMP2 #26 Morgan Rusinov/Pla/Canal 3m38.000s
14. LMP2 #36 Alpine Chatin/Panciatici/Webb 3m38.089s
15. LMP2 #48 Oreca Berthon/Gonzalez/Chandhok 3m38.207s
16. LMP2 #47 Oreca Howson/Bradley/Imperatori 3m38.689s
17. LMP2 #43 Morgan Klien/Hirsch/Brandela 3m39.135s
18. LMP2 #34 Oreca Frey/Mailleux/Lancaster 3m39.993s
19. LMP2 #42 Zytek Kimber-Smith/McMurry/Dyson 3m40.035s
20. LMP2 #24 Oreca Rast/Charouz/Capillaire 3m40.407s
21. LMP2 #37 Oreca Ladygin/Minassian/Mediani 3m41.297s
22. LMP2 #27 Oreca Zlobin/Salo/Ladygin 3m42.131s
23. LMP2 #29 Morgan Schell/Leutwiller/Roussel 3m42.438s
24. LMP2 #33 Ligier Cheng/Tung/Fong 3m42.988s
25. LMP2 #50 Morgan Ragues/Taylor/Ihara 3m43.843s
26. LMP2 #41 Zytek Munemman/Latif/Winslow 3m44.293s
27. CDNT #0 Nissan Ordonez/Reip/Motoyama 3m50.185s
28. GTEP #51 Ferrari Bruni/Vilander/Fisichella 3m53.700s
29. GTEA #81 Ferrari Wyatt/Rugolo/Bird 3m54.665s
30. GTEP #73 Chevrolet Magnussen/Garcia/Taylor 3m54.777s
31. GTEP #97 Aston Turner/Mucke/Senna 3m54.891s
32. GTEP #74 Chevrolet Gavin/Milner/Westbrook 3m55.190s
33. GTEP #52 Ferrari Griffin/Parente/Leo 3m55.347s
34. GTEP #92 Porsche Holzer/Makowiecki/Lietz 3m55.516s
35. GTEA #98 Aston Dalla Lana/Lamy/Nygaard 3m55.644s
36. GTEP #91 Porsche Pilet/Bergmeister/Tandy 3m55.745s
37. GTEA #95 Aston Poulsen/Heinemeier-Hansson/Thiim 3m55.944s
38. GTEA #61 Ferrari Perez-Companc/Cioci/Venturi 3m55.977s
39. GTEA #72 Ferrari Bertolini/Shaitar/Basov 3m56.063s
40. GTEA #88 Porsche Ried/Bachler/Al Qubaisi 3m56.974s
41. GTEA #77 Porsche Dempsey/Foster/Long 3m57.004s
42. GTEA #90 Ferrari Montecalvo/Roda/Ruberti 3m57.217s
43. GTEP #99 Aston MacDowall/O'Young/Rees 3m57.258s
44. GTEA #60 Ferrari Mann/Case/Giammaria 3m57.274s
45. GTEA #66 Ferrari Al Faisal/Neiman/Pumpelly 3m57.757s
46. GTEA #53 Ferrari Mowlem/Patterson/Hamilton 3m57.958s
47. GTEP #71 Ferrari Rigon/Calado/Beretta 3m58.086s
48. GTEA #76 Porsche Narac/Armindo/Hallyday 3m58.398s
49. GTEA #79 Porsche MacNeil/Curtis/Bleekemolen 3m59.012s
50. GTEA #75 Porsche Perrodo/Collard/Palttala 3m59.394s
51. GTEA #58 Ferrari Barthez/Pons/Ayari 3m59.837s
52. GTEA #57 Ferrari Krohn/Jonsson/Collins 4m01.006s
53. GTEA #70 Ferrari Nakano/Ehret/Rich 4m01.446s
54. GTEA #67 Porsche Maris/Merlin/Helary 4m03.277s
55. GTEA #62 Ferrari Mallegol/Bachelier/Blank 4m10.354s