Κινητήρας V4 για την Porsche 919 Hybrid

Κινητήρας V4 για την Porsche 919 Hybrid

Το σπορ-πρωτότυπο της Porsche για το Le Mans θα έχει έναν ριζοσπαστικό κινητήρα V4 στο υβριδικό του σύστημα κίνησης

Ο βενζινοκινητήρας στο επερχόμενο αγωνιστικό 919 Hybrid LMP1 της Porsche θα έχει ριζοσπαστική σχεδίαση V4 με ένα τούρμπο ανάμεσα στις δύο σειρές κυλίνδρων.

Πρόκειται για έναν υπετροφοδοτούμενο 2λιτρο, 16βάλβιδο κινητήρα άμεσου ψεκασμού βενζίνης που έχει μια ασυνήθιστα μεγάλη γωνία V, αν και το ακριβές άνοιγμά της σε μοίρες δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό. Αντίθετα απ’ ό,τι στο αντίστοιχο πρωτότυπο R18 e-tron της Audi, το τούρμπο δεν είναι ηλεκτρικό.

Ο V4 είναι ένας από τους λιγότερο δημοφιλείς κινητήρες στην αυτοκινητοβιομηχανία λόγω των εγγενών προβλημάτων εξισορρόπησης των κραδασμών, και δεν έχει χρησιμοποιηθεί από μεγάλες αγωνιστικές ομάδες τα τελευταία χρόνια. Παλιά, πριν 40 χρόνια, τον χρησιμοποιούσαν οι Lancia Fulvia Coupe και τα SAAB 96 V4 στα ράλι.

Όμως πιστεύεται πως η Porsche υιοθέτησε αυτήν την πολύ ανορθόδοξη διάταξη κυρίως για λόγους χωροταξίας του υβριδικού συστήματος κίνησης της 919, με το ηλεκτρικό μοτέρ και την μπαταρία.

Άλλοι λόγοι για την επιλογή μπορεί να είναι η απλότητα, η εγγενής ακαμψία ενός τόσο κοντού μπλοκ κυλίνδρων, η ροπή ενός 4κύλινδρου κινητήρα μεγάλου κυβισμού, η οικονομία καυσίμου (κρίσιμος παράγοντας με τους νέους ενεργειακούς κανονισμούς) και το μικρό βάρος.

Είναι πιθανό ο κινητήρας να χρησιμοποιεί περιστρεφόμενα αντίβαρα για να εξισορροπήσει τους κραδασμούς τού από τη φύση του μη ζυγισμένου V4.

Όμως, κάποιοι επίπεδοι (boxer) 4κύλινδροι κινητήρες, όπως αυτοί που είχαν οι Porsche στο Le Mans τη δεκαετία του 1950, περιγράφονταν ως V 180 μοιρών, οπότε αυτή η πιθανότητα δεν πρέπει προς στιγμήν να αποκλειστεί.

H Porsche έχει ήδη ανακοινώσει ότι η 919 θα έχει 4 κυλίνδρους και δύο συστήματα ανάκτησης ενέργειας, τα οποία θα αποθηκεύουν ενέργεια σε μπαταρία για να την εκμεταλλεύεται ο οδηγός μέσω ηλεκτροκινητήρα που θα κινεί τους εμπρός τροχούς.

Ο βενζινοκινητήρας κινεί τους πίσω τροχούς. Τα δύο συστήματα ανάκτησης ενέργειας έχουν την ονομασία KERS και AER (Abgasenergierueckgewinnung, δηλ. από τα καυσαέρια).

Το KERS ανακτά κινητική ενέργεια από τα εμπρός φρένα, ενώ το AER από τα καυσαέρια στο τούρμπο. Η μπαταρία είναι ιόντων λιθίου και την προμηθεύει η αμερικανική Α123 Systems.

Η υβριδική διάταξη είναι παρόμοια με το σύστημα της Audi και διαφορετική από εκείνο της ανταγωνίστριας Toyota, που έχει KERS στα εμπρός και τα πίσω φρένα. Η Porsche πιστεύει πως η ανάκτηση από τα πίσω φρένα δεν είναι αποδοτική. Οι κανονισμοί επιτρέπουν μόνο δύο συστήματα ανάκτησης ενέργειας.

Η Porsche έχει επίσης ανακοινώσει ότι η 919 θα λάβει μέρος σε ολόκληρο το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) του 2014, αλλά θα επικεντρωθεί ειδικά στις 24 Ώρες του Le Mans. Οι οδηγοί θα περιλαμβάνουν τον Mark Webber, τους ήδη νικητές στο Le Mans, Timo Bernhard και Romain Dumas, καθώς και τους Neel Jani, Brendon Hartley και Marc Lieb. 

Έχουν κατασκευαστεί μέχρι τώρα δύο αυτοκίνητα: το αρχικό πρωτότυπο δοκιμών του 2013 κι ένα νέο που έκανε δοκιμές στο Μπαχρέιν την περασμένη εβδομάδα. Ήδη κατασκευάζεται κι ένα τρίτο αυτοκίνητο. Οι επόμενες δοκιμές θα γίνουν πάλι στο Μπαχρέιν, στα μέσα Φεβρουαρίου.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube