Καρτ: 3ος αγώνας Rotax Max Challenge 2016

Καρτ: 3ος αγώνας Rotax Max Challenge 2016

Οι πολλές συμμετοχές, ο οριακός συναγωνισμός, η απαιτητική και ενδιαφέρουσα χάραξη της πίστας και ο άστατος καιρός χαρακτήρισαν τον τρίτο γύρο του RMC που επιφύλαξε δυνατές συγκινήσεις σε οδηγούς και θεατές.

Τη φετινή χρονιά το καρτ ανθίζει. Οι δύο εθνικοί θεσμοί, το Rotax Max Challenge και το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα ακολουθούν παράλληλη πορεία με αυξημένο αριθμό αγώνων. Που φέρνουν ομάδες και οδηγούς μετά από χρόνια και σε άλλες πίστες πέρα από το Kartodromo στον Αγ. Στέφανο που μονοπωλούσε ουσιαστικά τα τελευταία χρόνια. Έτσι, μετά την πίστα των Μεγάρων στο καλαντάρι του καρτ επανήλθε και η πίστα San Nicolas της Καλαμάτας.

Είναι μεγαλύτερη σε μήκος από αυτές της Αττικής, έχει απαιτητική χάραξη με συνδυασμό γρήγορων αλλά και αργών τεχνικών στροφών. Και είναι χτισμένη σε ιδανική τοποθεσία, πάνω ακριβώς στην παραλία, ώστε αγώνας και διακοπές να συνδυάζονται ιδανικά. Το σκηνικό αποτέλεσε για πολλούς λόγο να λάβουν μέρος, έτσι οι συμμετοχές και πάλι έφτασαν τις 50.

Παρότι στην καρδιά του καλοκαιριού, οι καιρικές συνθήκες κάθε άλλο παρά δεδομένες ήταν. Ανυπόφορος καύσωνας με υγρασία την Παρασκευή, καταιγίδες το Σάββατο, που διακόπτονταν ξαφνικά όπως έρχονταν. Εκεί που όλοι ετοιμάζονταν για ένα βρόχινο σκέλος, η πίστα στέγνωνε. Η προπόνηση εξελίχθηκε σε σπαζοκεφαλιά, το ίδιο και το set up, αφού και για την Κυριακή η πρόγνωση του καιρού δεν ήταν ασφαλής. Μπορεί οι οδηγοί, και κυρίως οι μηχανικοί να παιδεύτηκαν πολύ, από την άλλη, όλο αυτό έκανε τον αγώνα ακόμη πιο συναρπαστικό.



Micro Max
Βλέποντας τον Γιάννη Λάντζη (σασί FA – Chatzis Racing Team) στην πίστα καταλαβαίνει κανείς ότι πρόκειται για το πιο ώριμο παιδί της κατηγορίας. Έχει αφήσει πίσω του την αθωότητα της ηλικίας, τουλάχιστον όταν κάνει καρτ. Είναι ένας προσηλωμένος στη δουλειά του οδηγός, μεθοδικός, καλά προετοιμασμένος και με αρκετές πλέον εμπειρίες. Είναι σταθερός και κάνει ελάχιστα λάθη, ακόμη και στο βρεγμένο. Ήταν ο ταχύτερος στα χρονομετρημένα δοκιμαστικά και κέρδισε και τους δύο τελικούς χωρίς ιδιαίτερη πίεση. Τα αποτελέσματα αυτά του εξασφαλίζουν και μαθηματικά το πρωτάθλημα, έναν αγώνα πριν το τέλος.

Εξαιρετική εμφάνιση πραγματοποίησε ο Στυλιανός Πετρίσης (σασί FA – Chatzis Racing Team) με δύο δεύτερες θέσεις στους αγώνες. Είχε ταχύτητα και σταθερότητα, ενώ όταν χρειάστηκε έδειξε ότι «το έχει» και με το προσπέρασμα. Στην 3η θέση και στα δύο σκέλη τερμάτισε ο Ανδρέας Σπανός (σασί Praga – Praga Zahos Karting), αλλά στον Α’ τελικο δέχτηκε ποινή 10”. Έτσι η 3η θέση πήγε στον Κωνσταντίνο Νουσόπουλο από την Θεσσαλονίκη (σασί Tony – GSR) που εμφανίστηκε πολύ πιο ανταγωνιστικός συνολικά, σε σχέση με τον προηγούμενο αγώνα. Και είχε την απόδοση που έπρεπε ώστε να αρπάξει την ευκαιρία.

Από τους υπόλοιπους, ξεχώρισε ο Δεβετζόγλου (σασί Luxor – Abloy) ο οποίος πήρε μία 4η και μία 5η θέση, αλλά έκανε τον ταχύτερο γύρο στο Β’ σκέλος. Καθώς και ο Θεωδορακόπουλος (σασί Danilo Rossi – GSR) ο οποίος στον δεύτερο τελικό έφτασε στην 4η θέση ενώ ξεκινούσε τελευταίος. Ιδιαίτερα μαχητικός ήταν επίσης ο Γιώργος Καλιφατίδης, στον δεύτερο αγώνα του. Είχε ταχύτητα αλλά δεν απέφυγε μπλεξίματα που του στοίχισαν θέσεις. Τσαγανό έδειξε επίσης ο μικρός Γιώργος Καφαντάρης (σασί Formula K - Speedpark Kart Academy). Στον πρώτο του μόλις αγώνα προσαρμόστηκε αμέσως στις διαδικασίες χωρίς λάθη και έδωσε μάχες με ψυχραιμία και πείσμα.



Junior Max
Παράσταση για έναν ρόλο μέχρι πρότινος η Junior Max, με τον Αθανασόπουλο (σασί FA – Chatzis Racing Team) να σαρώνει τα πάντα. Πλέον όμως η κατηγορία αποκτά άλλο ενδιαφέρον, με τον Διονύση Λιβέρη (σασί Tony -  RAY Motorsport) να μπαίνει δυνατά στο παιχνίδι της κορυφής.

Ο Αθανασόπουλος είχε την pole position. Οι δυο τους έδωσαν σπουδαία μάχη τόσο στον πρώτο, όσο κυρίως στον δεύτερο τελικό. Ξεχώρισαν αμέσως από τους υπόλοιπους και ήταν σε δικό τους αγώνα, μακράν μπροστά. Στο πρώτο σκέλος η πίεση του Λιβέρη μετά τους 5-6 πρώτους γύρους υποχώρησε κάπως. Ο Αθανασόπουλος πήρε ανάσα και κέρδισε ελέγχοντας την διαφορά. Στο Β’ σκέλος όμως η μονομαχία τους κράτησε όλη την πίστα καθηλωμένη. Ο Αθανασόπουλος πήρε την εκκίνηση αλλά ο Λιβέρης είχε τον ρυθμό να προσπεράσει. Και το έκανε εντυπωσιακά. Ο Αθανασόπουλος ανταπέδωσε. Οι δυο τους άλλαξαν θέσεις αρκετές φορές με οριακά προσπεράσματα, εκτελεσμένα αριστοτεχνικά. Η διαφορά έμοιαζε κάποια στιγμή να ανοίγει, αλλά ο Λιβέρης πλησίαζε ξανά και δοκίμαζε το προσπέρασμα. Ο Αθανασόπουλος αμύνονταν υποδειγματικά και πήρε μια άξια νίκη. Το σημαντικό είναι ότι η μάχη τους δόθηκε δίκαια, με κανόνες αλληλοσεβασμού. Οι δυο τους μοιράστηκαν τον ταχύτερο γύρο, με αυτόν του πρώτου τελικού να πηγαίνει στον Αθανασόπουλο, ενώ ο Λιβέρης έγραψε το ταχύτερο πέρασμα στο δεύτερο σκέλος. Τα δύο παιδιά έσφιξαν τα χέρια επιστρέφοντας στα pits κάτω από το θερμό χειροκρότημα των θεατών.

Στην 3η θέση και στους δύο αγώνες τερμάτισε ο Βασίλης Σαλάκος της Praga Zahos Karting. Αρχικά ακολουθούσε τον ρυθμό των πρώτων, αλλά στη συνέχεια έμεινε λίγο πίσω, κάνοντας έναν ήσυχο αγώνα προς το βάθρο.



Senior Max
Η κατηγορία χαρακτηρίστηκε από ένα δυσάρεστο γεγονός. Η κόντρα του Χρήστου Σαγανά (σασί FA – Saganas Racing Team) με τον Φίλιππο Καλέση εξελίχθηκε σε βεντέτα. Ο Στέλιος Σαγανάς, αδελφός του Χρήστου, έβγαλε εσκεμμένα τον Καλέση εκτός αγώνα στον Β’ τελικό θεωρώντας ότι έτσι αποδίδει δικαιοσύνη για ένα συμβάν μεταξύ του αδελφού του και του Καλέση στον πρώτο τελικό.

Ο Καλέσης (σασί Tony – PRT) είχε την pole position. O Χ. Σαγανάς τον ακολούθησε μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα. Και με μια επιθετική κίνηση πέρασε εμπρός. Προκειμένου να μην υπάρξει επαφή χρειάστηκε και η συναίνεση του Καλέση, ο οποίος στον επόμενο γύρο, με μια αντίστοιχα απαιτητική κίνηση δοκίμασε να πάρει τη θέση πίσω. Αλλά ο Σαγανάς δεν ήταν το ίδιο συναινετικός και έτσι συγκρούστηκαν. Ως εδώ, όλα καλά. Το συμβάν θεωρείται "αγωνιστικό", από αυτά που προκύπτουν μεταξύ δύο κορυφαίων οδηγών που μάχονται για τη νίκη και τον τίτλο. Φάνηκε ότι θα εγκατέλειπαν και οι δύο, αλλά τελικά η ζημιά ήταν μεγαλύτερη για τον Σαγανά, ενώ ο Καλέσης συνέχισε και έφτασε ως την 4η θέση.

Από την επαφή επωφελήθηκαν οι Μαλανδρίνος (σασί Tony – AM Racing Team) και Καρακούλας (σασί Tony - Kartworks). Ο Καρακούλας έχασε ρυθμό όταν κόπηκε μια βίδα και το πλαστικό πάνελ της κολόνας του τιμονιού μπλέχτηκε στα πεντάλ. Ο Μαλανδρίνος πέρασε εμπρός και πανηγύρισε τη νίκη. Την 3η θέση του Α’ τελικού πήρε ο Τζελέπης από την Θεσσαλονίκη (σασί Tony - Cosmos Rally), παίζοντας εξαιρετική άμυνα στον τελευταίο γύρο υπό την πίεση του Καλέση που είχε ανακάμψει.

Στον Β’ τελικό ο Μαλανδρίνος εκκινούσε από την πρώτη θέση αλλά γρήγορα ο Καλέσης τέθηκε επικεφαλής. Και φαινόταν ότι θα κερδίσει το σκέλος. Δεν φανταζόταν κανείς ότι ο Στέλιος Σαγανάς κινείτο αργά ώστε να τον φτάσει ο Καλέσης με σκοπό να τον πετάξει έξω όταν θα πήγαινε να του ρίξει γύρο. Το γεγονός προκάλεσε την έντονη αντίδραση, όχι  μόνο από την ομάδα του Καλέση αλλά και από άλλες ομάδες. Το πιο ανησυχητικό στην συμπεριφορά αυτή είναι ότι υπήρξε προμελέτη, όπως φάνηκε. Και τι θα γινόταν άραγε αν τα δύο καρτ έβρισκαν άτσαλα μεταξύ τους με αποτέλεσμα μια άσχημη έξοδο και έναν τραυματισμό;

Ο Μαλανδρίνος ήταν αρκετά γρήγορος και άντεξε την πίεση του Χ. Σαγανά ώστε να είναι μπροστά από όλους την στιγμή του συμβάντος και να πάρει την δεύτερη καρό σημαία της ημέρας. Στην 3η θέση τερμάτισε ο Καράκουλας με τέταρτο τον Τζελέπη που ολοκλήρωσε με πολύ καλό τρόπο ένα δύσκολο αγωνιστικό διήμερο στην άλλη άκρη της Ελλάδας σε σχέση με την έδρα του.



DD2 Max
Υπόθεση του τοπικού Χρήστου Οικονόμου ήταν η DD2. Ο νεαρός οδηγός της Chatzis Racing Team (σασί FA) από την Καλαμάτα έχει παρελθόν στους αγώνες αλλά τα τελευταία χρόνια τρέχει περιστασιακά. Από την πρώτη στιγμή που πάτησε την πίστα πάντως έδειξε ότι ήταν σε δική του κλάση. Δεύτερος σε όλα τα σκέλη ελεύθερων δοκιμών και αγώνα ήταν ο περσινός πρωταθλητής Άκης Βασιλέρης (σασί Tony – PRT) ο οποίος είχε κάποια προβληματάκια με τα ηλεκτρικά του μοτέρ που τον ταλαιπώρησαν σε κάποιες στιγμές του διημέρου. Το Σάββατο η διαφορά τους ήταν στα 6 με 8 δέκατα. Αλλά στους δύο αγώνες σε απόλυτο ρυθμό τους χώριζαν περίπου τρία με τέσσερα δέκατα. Ήταν αρκετά ώστε ο Οικονόμου να μην απειληθεί ουσιαστικά. Ο Βασιλέρης, εν αναμονή πρωταθλητής και για φέτος, δεν είχε λόγο να ρισκάρει τους πολύτιμους βαθμούς της δεύτερης θέσης.

Στην 3η θέση της γενικής και πρώτος στην DD2 Masters τερμάτισε και στα δύο σκέλη ο αειθαλής Μανώλης Τζαμαριαδάκης ο οποίος πάει ολοταχώς για τον τίτλο που θα του δώσει το εισιτήριο για τον παγκόσμιο τελικό της Rotax, στα 53 του χρόνια.

Στον Α’ τελικό την 4η θέση πήρε ο απίθανος Φώτης Γεωργιλάς (σασί Zanardi – Zanardi Hellas) στον δεύτερο μόλις αγώνα της ζωής του. Ήταν εκπληκτικά γρήγορος, γράφοντας τον δεύτερο ταχύτερο χρόνο στις κατατακτήριες, μπροστά ακόμη και από τον πρωταθλητή Βασιλέρη. Στις μάχες τροχό με τροχό προφανώς η έλλειψη εμπειρίας του κοστίζει, αλλά έχει λαμπρό μέλλον μπροστά του. Στον B’ τελικό εγκατέλειψε από μηχανική βλάβη. Έτσι την 4η θέση πήρε ο Ανδρέας Λασκαράτος (σασί Tony – RAY Motorsport) μετά από υπερπροσπάθεια. Μια επαφή στο πρώτο σκέλος τον οδήγησε σε εγκατάλειψη με στραβό άξονα, οπότε εκκινούσε τελευταίος και χρειάστηκαν μερικά πολύ δύσκολα και απαιτητικά προσπεράσματα για να φτάσει μια ανάσα από το βάθρο.

Ο Σταύρος Κοντός (σασί CRG - CRG Hellas) έκανε πολύ καλή εμφάνιση, κατακτώντας  δύο φορές την 5η θέση στη γενική και την 2η μεταξύ των Masters. Αξιοσημείωτη ταχύτητα και μαχητικότητα έδειξε και ο Ραφαήλ Πιτσής, επίσης με σασί CRG της ομάδας TS Racing, ο οποίος πήρε την 6η θέση στον Α’ τελικό αλλά εγκατέλειψε με πρόβλημα στον δεύτερο.

Στο τρίτο σκαλί του βάθρου της DD2 Masters ανέβηκε ο Βασιλόπουλος (σασί Tony – PRT) ο οποίος είχε πολλά προβλήματα με το μοτέρ του όλο το διήμερο.

Μια θέση στο βάθρο άξιζε σίγουρα και ο Lazer, που αγωνίστηκε με το νέο σασί της Formula K. Στις κατακτήριες δεν βρήκε ρυθμό αλλά στους αγώνες έδωσε μάχες και είχε ταχύτητα. Στον Α’ τελικό τερμάτισε στην 7η θέση και στο δεύτερο σκέλος έκανε καλή εκκίνηση και βρέθηκε από την αρχή στην μάχη της 5άδας. Είχε εξαιρετικό ρυθμό και τρεις γύρους από το τέλος ήταν στην 4η θέση της γενικής και στην 2η της Masters όταν έλυσαν οι βίδες και μετακινήθηκε ο άξονας φρενάροντας το μοτέρ.

Ο τέταρτος και τελευταίος αγώνας του Rotax Max Challenge 2016, ο οποίος θα κρίνει τους πρωταθλητές και θα μοιράσει τα εισιτήρια για τον παγκόσμιο τελικό, θα γίνει στις 18 Σεπτεμβρίου στο Kartodromo, στις Αφίδνες.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube