ERC, Γύρος της Ιρλανδίας: Νικητής ο Breen

ERC, Γύρος της Ιρλανδίας: Νικητής ο Breen

Ο Ιρλανδός Craig Breen, o νικητής του περσινού Ράλι Ακρόπολις, πήρε τη νίκη με το Peugeot 208 T16 στον αγώνα της πατρίδας του, αλλά μετά από πολλές δυσκολίες.

Με τη νίκη του, ο Breen πέρασε επικεφαλής στη βαθμολογία του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλι.

Όμως το Peugeot 208 T16 του Ιρλανδού παρουσίαζε προβλήματα με το τούρμπο σε όλο τον αγώνα. Επιπλέον, ο Breen είχε να αντιμετωπίσει και τη φοβερή ταχύτητα των δύο οδηγών Ford Fiesta R5, του Robert Barrable και του Kajetan Kajetanowicz.

Ο Barrable δεν είχε αυτοκίνητο επί δύο μήνες, όμως νοίκιασε ένα Fiesta της CA1 Sport και πέρασε αμέσως στο προσκήνιο. Καθώς ήταν ο ταχύτερος στην κατατακτήρια ειδική, ο οδηγός από το Δουβλίνο επέλεξε να ξεκινά πρώτος στις ειδικές, προβλέποντας ότι οι ήδη βρεγμένοι δρόμοι του Ulster θα γέμιζαν λάσπες και θα γίνονταν ακόμα πιο γλιστεροί με το πέρασμα των αυτοκινήτων.

Στην πρώτη ειδική όμως του έφυγε το πλαϊνό παράθυρο. Ακόμα πιο ανησυχητικός ήταν ο θόρυβος από το πίσω διαφορικό, που αυξανόταν συνεχώς, όμως αυτό δεν εμπόδισε τον Barrable να τερματίσει το σκέλος της Παρασκευής μόλις 1,5” πίσω από τον Breen.

O Breen είχε τις δικές του έγνοιες, καθώς η ανακουφιστική βαλβίδα του τούρμπο ενεργοποιείτο όποτε ήθελε. Η βαλβίδα αυτή είναι ένα εξάρτημα των κανονισμών R5 που εμποδίζει την πίεση υπερπλήρωσης να ξεπεράσει το όριο. Το αποτέλεσμα του προβλήματος ήταν η πλήρης απώλεια της υπερπλήρωσης, πράγμα που απαιτούσε να αφήνει ο Breen εντελώς το γκάζι για να αναπτυχθεί ξανά πίεση στο τούρμπο.

Η αλλαγή του τούρμπο στο βραδινό σέρβις δεν έλυσε το πρόβλημα, αφού η νέα τουρμπίνα δεν απέδιδε στις χαμηλές στροφές.

Ο Barrable άνοιξε μια διαφορά 8,5” στην πρώτη ειδική του Σαββάτου, αλλά ο Breen πήρε πίσω τα 7,5” στην ειδική McGaffin’s Corner των 26 km, που ήταν και η μακρύτερη του αγώνα.

O Barrable κατηγορούσε τη συντηρητική του απόφαση να βάλει τα μαλακά Pirelli, που άρχισαν να ζεσταίνονται από τη μέση της ειδικής. Πάντως ήταν ακόμα 1,8” μπροστά στη μέση της ημέρας.

Οι δύο επικεφαλής έπαιζαν στα δέκατα στην αρχή του απογεύματος, φτάνοντας ξανά στη μεγάλη ειδική με διαφορά μόλις 1,1” μεταξύ τους. Όμως η καταστροφή για τον Barrable ήρθε σε μια γλιστερή αριστερή, όταν έχασε τον έλεγχο στο φρενάρισμα, γλίστρησε και βγήκε πάνω από ένα ανάχωμα.

Με δύο μόνο ειδικές να απομένουν, το έργο του Breen έδειχνε εύκολο. Μπήκε στην προτελευταία ειδική 19” μπροστά από τον Kajetanowicz, αλλά έχασε τα 15” κάνοντας τετ-α-κε στην πρώτη στροφή. Ευτυχώς γι’ αυτόν δεν έκανε άλλα λάθη και βγήκε από την τελευταία ειδική νικητής, πραγματοποιώντας έτσι ένα παιδικό του όνειρο.

Αναμενόμενα, ήταν πολύ συγκινημένος στον τερματισμό. «Δεν μου έχει απομείνει τίποτε», είπε, «καθόλου δύναμη στο σώμα μου. Ολόκληρη η ομάδα και όλοι οι άλλοι έβαλαν πλάτη να με στηρίξουν. Είναι απίστευτο. Νίκησα στο Γύρο της Ιρλανδίας. Απίστευτο!» 

Η δεύτερη θέση του Kajetanowicz ήταν εξίσου άξια, αφού το να τερματίσεις μόλις 6” πίσω από τον νικητή στην πρώτη σου συμμετοχή στο Γύρο, δεν είναι κάτι απλό. Έτσι ο Πολωνός παραμένει μέσα στη μάχη για τον τίτλο.

Ο Josh και Samuel Moffet πήραν την 3η και την 4η θέση με τα Fiesta RRC τους, ενώ ο 20χρονος Σουηδός Emil Bergkvist (φωτ. κάτω) εντυπωσίασε παίρνοντας με το Opel Adam τη νίκη στην κατηγορία Junior, με διαφορά 15”.

ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΓΥΡΟΥ ΙΡΛΑΝΔΙΑΣ:

Θ.

Κλάση

Οδηγός

Ομάδα

Αυτ/το

Χρόνος

Διαφ

 

1

RC2

Craig Breen

Peugeot Rally Academy

Peugeot

2h04m04.5s

-

 

2

RC2

Kajetan Kajetanowicz

Lotos Rally Team

Ford

2h04m10.9s

6.4s

 

3

RC2

Josh Moffett

 

Ford

2h05m46.8s

1m42.3s

 

4

RC2

Sam Moffett

 

Ford

2h06m28.6s

2m24.1s

 

5

RC2

Charles Martin

Peugeot Rally Academy

Peugeot

2h06m45.7s

2m41.2s

 

6

RC2

Alexey Lukyanuk

AutoMoto Chervonenko Racing

Ford

2h08m40.6s

4m36.1s

 

7

RC2

Tommy Doyle

 

Skoda

2h09m28.0s

5m23.5s

 

8

RC2

Jaromir Tarabus

 

Skoda

2h12m34.2s

8m29.7s

 

9

RC2

Raul Jeets

MM Motorsport

Ford

2h12m40.0s

8m35.5s

 

10

RC4

Emil Bergkvist

ADAC Opel Rallye Junior Team

Opel

2h12m42.8s

8m38.3s

 

11

RC4

Marijan Griebel

ADAC Opel Rallye Junior Team

Opel

2h12m58.0s

8m53.5s

 

12

RC2

Martin McCormack

 

Skoda

2h13m01.0s

8m56.5s

 

13

RC2

Krisztian Hideg

Hideg Team SE

Mitsubishi

2h13m11.3s

9m06.8s

 

14

RC2

Joe McGonigle

 

Skoda

2h13m12.4s

9m07.9s

 

15

RC2

Vojtech Štajf

Subaru Czech Duck Racing

Subaru

2h13m35.2s

9m30.7s

 

16

RC4

Chris Ingram

 

Peugeot

2h13m55.5s

9m51.0s

 

17

RC2

Antonin Tlustak

Tlust'ak Racing

Skoda

2h14m03.8s

9m59.3s

 

18

RC2

David Botka

Botka Rally Team Kft.

Mitsubishi

2h15m20.0s

11m15.5s

 

19

RC4

Diogo Gago

Peugeot Rally Academy

Peugeot

2h15m49.6s

11m45.1s

 

20

RC2

Brendan Cumiskey

 

Subaru

2h15m52.0s

11m47.5s

 

21

RC4

Vasily Gryazin

Sports Racing Technologies

Peugeot

2h16m20.4s

12m15.9s

 

22

RC2

Aaron MacHale

 

Mitsubishi

2h17m59.7s

13m55.2s

 

23

RC4

Ralfs Sirmacis

Sports Racing Technologies

Peugeot

2h19m25.4s

15m20.9s

 

24

RC4

Rok Turk

OPV Sport

Peugeot

2h20m33.9s

16m29.4s

 

25

RC4

Lukasz Pieniazek

 

Peugeot

2h21m03.0s

16m58.5s

 

26

RC4

Florin Tincescu

Napoca Rally Academy

Peugeot

2h27m27.7s

23m23.2s

 

27

RC4

Calvin Beattie

 

Ford

2h30m11.0s

26m06.5s

 

28

RC4

Ekaterina Stratieva

 

Citroen

2h35m25.7s

31m21.2s

 

29

RC4

Frazer Mulholland

 

Ford

2h56m22.6s

52m18.1s

 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube