Επιτυχίες για το ελληνικό καρτ στο εξωτερικό [video]

Επιτυχίες για το ελληνικό καρτ στο εξωτερικό [video]

Πειστική εμφάνιση και βάθρο στο Rotax Max EuroChallenge για τον 44χρονο Χατζηστεφανή μετά από αποχή 4 ετών. Εντυπωσίασε με την ταχύτητά του ο 12χρονος Λάντζης στο WSK

Ο Ευριπίδης Χατζηστεφανής ανέβηκε στο βάθρο, στον 3ο αγώνα του πανευρωπαϊκού Rotax Max Challenge.

Ο Έλληνας οδηγός, σε ηλικία 44 ετών και μετά από τέσσερα χρόνια αποχής από τους αγώνες, πήρε μέρος στον 3ο γύρο του πανευρωπαϊκού πρωταθλήματος Rotax Max Challenge και κατάφερε να πάρει την 3η θέση στην κατηγορία DD2 Master.

Το Rotax Max Eurochallenge είναι ένας θεσμός υψηλότατου κύρους στον χώρο του καρτ, με πάρα πολλές συμμετοχές και ιδιαίτερα υψηλό συναγωνισμό. Οι νικητές, μαζί με τους εθνικούς πρωταθλητές συμμετέχουν κάθε χρόνο στον παγκόσμιο τελικό, ο οποίος σε κύρος και προβολή είναι το ανάλογο του ποδοσφαιρικού Μουντιάλ.

Τον 3ο αγώνα του Rotax Max Eurochallenge φιλοξένησε η μήκους 1.700 μέτρων πίστα Zuera, στην Ισπανία, 30 km βόρεια της Zaragoza.

Ο Χατζηστεφανής ήταν ταχύτατος στις ελεύθερες δοκιμές, σημειώνοντας χρόνους μέσα στην 5άδα, ανταγωνιστικός όχι μόνο σε σχέση με τους οδηγούς της κατηγορίας Master (άνω των 32 ετών) αλλά και με τους πιτσιρικάδες που διεκδικούν την γενική.

Στην Ελλάδα, το επίπεδο, οικονομικά κυρίως, είναι χαμηλότερο σε σύγκριση με την ευρωπαϊκή σκηνή του καρτ. Συνολικά, τα σετ ελαστικών που χρησιμοποιούνται σε προπονήσεις και αγώνες είναι πολύ λιγότερα. Έτσι οι πίστες δεν  πιάνουν γόμα και οι οδηγοί που βγαίνουν εκτός συνόρων δεν έχουν εμπειρία από το εξωφρενικό επίπεδο πρόσφυσης μιας πίστας πανευρωπαϊκού πρωταθλήματος. Σε αυτές τις συνθήκες, στις κατατακτήριες δοκιμές ο Χατζηστεφανής έχασε τον ρυθμό του, ή καλύτερα, τον βρήκαν οι ξένοι, αφού η πίστα ήρθε στα μέτρα τους.

Στην σειρά των τριών προκριματικών αγώνων, όπου οι οδηγοί παίρνουν βαθμούς, βάσει των οποίων διαμορφώνεται το grid του ημιτελικού, βρέθηκε μπλεγμένος στις μάχες των τελευταίων θέσεων. Με πολλά χτυπήματα και εξόδους να μην του επιτρέπουν να κινηθεί στον ρυθμό των ελεύθερων δοκιμών.



Παρόλα αυτά οι χρόνοι βελτιώνονταν σταδιακά, από το 1’04”4 στο 1’04”2 και στον ημιτελικό ακόμη πιο κάτω, στο 1’03”8. Μία μικρή βελτίωση στον τελικό, ένα δέκατο ακόμη, έφερε τον Έλληνα οδηγό να κινείται μόλις 0,2” πιο αργά από το νικητή της κατηγορίας, Martin Pierce. Και έξι δέκατα πιο αργά από τον πρώτο της γενικής. Η 3η θέση στην κατηγορία DD2 Master ήταν το επιστέγασμα μιας τεράστιας προσπάθειας.

Ο Χατζηστεφανής δεν είναι η πρώτη φορά που σηκώνει την ελληνική σημαία στο βάθρο διεθνούς αγώνα. Το έχει κάνει επίσης το 2006, στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rotax Max Challenge, στην κατηγορία Senior Master. Αλλά και σε αγώνες αντοχής με αυτοκίνητα GT στην Ισπανία.

Στη Ελλάδα έχει πάρει το πρωτάθλημα Rotax Max Challenge στην κατηγορία DD2 μεταξύ οδηγών όλων των ηλικιών, ενώ την τριετία 2006 – ’09 έπαιρνε τον αντίστοιχο τίτλο στην κατηγορία RMC Senior Master.

Είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση οδηγού, καθώς αποφάσισε να κάνει αγώνες καρτ όταν θα έβγαζε μόνος του τα χρήματα για να υποστηρίξει την πορεία του. Έτσι ξεκίνησε σε μεγάλη ηλικία ένα άθλημα στο οποίο παραδοσιακά πετυχαίνουν μόνο όσοι ξεκινούν την ενασχόληση σε ηλικία κάτω από δέκα ετών. Παρόλα αυτά, δούλεψε και δουλεύει με φοβερή συνέπεια και πείσμα, εντός και εκτός πίστας. Είναι αφοσιωμένος στον στόχο του, κάνει αθλητική ζωή και γυμνάζεται (βάρη, στίβο και πολλά άλλα) σε επίπεδο πρωταθλητισμού, ώστε να είναι ανταγωνιστικός στο σπορ που τόσο αγαπά, κόντρα στην φύση ουσιαστικά, έχοντας απέναντί του οδηγούς / αθλητές με τα μισά του χρόνια. Ο Χατζηστεφανής στις προπονήσεις του στην Ελλάδα, όπως και στον αγώνα της Zuera έχει την καθοδήγηση του μεγαλύτερου ίσως Έλληνα καρτίστα με την πιο πετυχημένη πορεία στο εξωτερικό, του Γιάννη Αντωνιάδη.


O Χατζηστεφανής προετοιμάζεται και αγωνίζεται υπό την καθοδήγηση του καλύτερου. Γιάννης Αντωνιάδης...

Το μέλλον είναι εδώ

Σε μια άλλη πίστα, λίγο πιο ανατολικά, στην… Ιταλία, έδινε την δική του μάχη σε διεθνές επίπεδο ο 12χρονος Γιάννης Λάντζης. Πρωταγωνιστεί στην κατηγορία Mini στους ελληνικούς αγώνες και τώρα κάνει τα πρώτα του βήματα στο εξωτερικό. Πριν λίγους μήνες είχε συμμετάσχει στον πανευρωπαϊκό ενιαίο IAME X30 όπου είχε ανέβει στο δεύτερο σκαλί του βάθρου. Και το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε έτρεξε στο WSK KRS Open Series. Με την ιταλική ομάδα Giugliano, αλλά πάντα στο πλευρό του τον προπονητή του Κώστα Χατζή.


Υπό την καθοδήγηση του Κώστα Χατζή ο μικρός Γιάννης Λάντζης πρωταγωνιστεί στην Ελλάδα και κάνει τα πρώτα του βήματα στο εξωτερικό

Ο μικρός Γιάννης στις ελεύθερες δοκιμές ήταν εντυπωσιακά ταχύς, σημειώνοντας χρόνους μέσα στην 5άδα, μεταξύ 56 συμμετοχών. Στους προκριματικούς αγώνες είχε μπελάδες, με επαφές, εξόδους και κάποιες ποινές. Στον πρώτο προκριματικό ξεκίνησε από την 5η θέση, ανέβηκε 3ος αλλά είχε μια έξοδο και τερμάτισε τελικά στην προτελευταία θέση. Στους επόμενους δύο προκριματικούς τερμάτισε στην 3η και 5η θέση, συνδυάζοντας ταχύτητα και ωριμότητα.

Αλλά οι βαθμοί που έχασε στο πρώτο σκέλος και μια ποινή 5” για κάποια επαφή, τον έριξαν στην 15η θέση του grid στον ημιτελικό. Έφτασε ως 7η θέση αλλά έμπλεξε στον συνωστισμό έπειτα από μία επαφή άλλων οδηγών, έπεσε 20ος και ανέβηκε ξανά στην 14η θέση.

Στον τελικό «συναντιούνται» όλα τα γκρουπ στα οποία ήταν υποχρεωτικά μοιρασμένες οι συμμετοχές. Ο Λάντζης εκκίνησε από την 28η θέση και κάνοντας έναν εκπληκτικό αγώνα, δείχνοντας τρομερή ικανότητα στο προσπέρασμα, κέρδισε ούτε λίγο ούτε πολύ 18 θέσεις σε δέκα γύρους. Άλλη μία ποινή 5” τον έριξε στην 18η θέση, αλλά ο Γιάννης με την ταχύτητα και την μαχητικότητά του έχει κερδίσει τον σεβασμό και έχει εντυπωσιάσει την ομάδα Giugliano η οποία θέλει να τον συμπεριλάβει στην σύνθεσή της για τον μεγάλο τελικό του WSK στην πίστα της Adria αρχές Οκτβωβρίου.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube