Dakar Special: Συνέντευξη με τον Mikko Hirvonen

Dakar Special: Συνέντευξη με τον Mikko Hirvonen

Ο Φιλανδός rallyman μας μίλησε για τα παιδιά του, για το γκαράζ του που περνά ώρες μαστορεύοντας αμερικάνικα muscle cars, για την σύμπτωση που τον έφερε στο Dakar, για το αγαπημένο του αυτοκίνητο WRC και το πρωτάθλημα που ποτέ δεν πήρε.

Πέρσι, στην 1η του συμμετοχή στο Ράλι Dakar ο Mikko Hirvonen πήρε την 4η θέση. Φέτος, ο Φιλανδός άσος των ράλι συνεχίζει με τη MINI και πλέον βλέπει ακόμη και τη νίκη. Τον συναντήσαμε πριν λίγο καιρό και μας μίλησε για τη ζωή μετά το WRC, για την απόφασή του να αντιμετωπίσει την πρόκληση του Dakar και για τα άλλα του ενδιαφέροντα.

Δεν νιώθεις ότι έχεις αφήσει πίσω κάτι μισοτελειωμένο;

Εννοείς το πρωτάθλημα; Ναι, σίγουρα... Είναι κάτι που θα ήθελα να είχα πετύχει. Αλλά δεν έχω κόμπλεξ. Νιώθω καλά με τον εαυτό μου. Είχα την ταχύτητα, πήρα νίκες. Χρειάζεται και τύχη. Η κατάκτηση ενός πρωταθλήματος είναι μια ευνοϊκή συγκυρία, πολλά πράγματα που πρέπει να γίνουν για να το πετύχεις δεν είναι στο χέρι σου.

Πως και το αποφάσισες να τρέξεις στο Ράλι Dakar;
Μου άρεσε ο τρόπος που με προσέγγισαν. Μου αρέσει η χαλαρή εμπλοκή. Λίγα ταξίδια, λίγες μέρες μακριά από το σπίτι και τα αγόρια μου. Δεν θέλω να ακολουθήσω κανένα πρωτάθλημα. Θέλω να έχω χρόνο για την οικογένεια και τα χόμπι μου.

Τα οποία είναι;
Έχω μια συλλογή από αμερικάνικα muscle cars και μου αρέσει να τα επισκευάζω μόνος μου. Περνάω πολλές ώρες εκεί. Είναι δημιουργικό. Και είναι κάτι που μου αρέσει να μοιράζομαι με τα αγόρια μου.

Πως είναι το Ράλι Dakar σε σχέση με τους αγώνες ράλι;
Σωματικά είναι πιο απαιτητικό. Το τερέν είναι πιο κακοτράχαλο. Και πρέπει να μείνεις συγκεντρωμένος για πολύ περισσότερη ώρα. Από την άλλη, είναι πιο αργή η ταχύτητα. Όλα έρχονται πολύ πιο αργά. Έχεις περισσότερη ώρα να σκεφτείς.

Αλήθεια, πως είναι το αυτοκίνητο σε σχέση με ένα αγωνιστικό του WRC;
Πολύ πιο νωχελικό, πιο ψηλό και πιο βαρύ γιατί πρέπει όλα τα μηχανικά μέρη να αντέχουν περισσότερο. Ειδικά στα κατηφορικά κομμάτια υποφέρει. Και νευριάζω γιατί είμαι μαθημένος να πιέζω συνέχεια αλλά δεν μπορώ και δεν πρέπει να το κάνω. Δεν είναι μόνο το αυτοκίνητο, είναι η φύση του αγώνα. Στα ράλι ξέρεις ακριβώς τι έχει πίσω από το χάσιμο. Αν οι σημειώσεις λένε “flat out” θα περάσεις τέρμα. Σε αυτού του είδους τους αγώνες πηγαίνεις λίγο πολύ στο άγνωστο.

Ποιο άλλο είδος αγώνων θα ήθελες να δοκιμάσεις;
Δεν θα γύρναγα στο WRC, αν αυτό εννοείς. Θέλω κανονική ζωή. Ούτε κάποιο άλλο παγκόσμιο πρωτάθλημα θα ήθελα να ακολουθήσω (προλαβαίνει την ερώτησή μου για το Rallycross). Θα έκανα όμως dragster. Έχω δοκιμάσει top fuel και το βρήκα πολύ ενδιαφέρον. Ξέρω πολλοί λένε ότι πάει  μόνο ευθεία και τέτοια, αλλά πρέπει να κάνεις τόσα πολλά σε τόσο λίγο χρόνο, έχει πολύ ένταση, μου άρεσε…

Τι θυμάσαι από το Ράλι Ακρόπολις;
Μου άρεσε πολύ. Ήταν σκληρός αγώνας. Ειδικά τα πρώτα χρόνια που έτρεξα, το 2003-2004, μου άρεσε που όσο προχωρούσε ο αγώνας και ξαναπερνούσαμε από τις ειδικές έμοιαζαν πιο ομαλές και πιο γρήγορες.

Το καλύτερο αγωνιστικό που έχεις οδηγήσει;
Το Ford Focus WRC, σίγουρα. Γενικά τα χρόνια με το Focus νομίζω ήταν η καλύτερή μου περίοδος στους αγώνες.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube