Main menu

Κλεάνθης Τριανταφυλλίδης
Κυριακή, 18 Ιουνίου 2017 - 5:57μμ

24 Ώρες Le Mans: Η Porsche επιστρέφει από τους «νεκρούς»

Η 919 hybrid με το Νο.2 πήρε τελικά τη νίκη, αφού δεν τα παράτησε ποτέ μετά τη βλάβη και τη μεγάλη καθυστέρηση στην αρχή του αγώνα.

Η Porsche των Timo Bernhard, Earl Bamber και Brendon Hartley πήρε μια ανέλπιστη νίκη στις 24 Ώρες του Le Mans, αφού και τα έξι αυτοκίνητα της κορυφαίας κατηγορίας LMP1 αντιμετώπισαν σοβαρά προβλήματα κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Η 919 hybrid με το Νο.2 πέρασε επικεφαλής μόλις την προτελευταία ώρα ενός αγώνα όλο ανατροπές, όταν ο Bernhard προσπέρασε τον Κινέζο Ho-Ping Tung που οδηγούσε το ORECA No.38της ομάδας του Jackie Chan.

Ο Bernhard τελικά τερμάτισε ένα γύρο μπροστά από τον Tung, εξασφαλίζοντας τη δεύτερη νίκη στο Le Mans για τον ίδιο και τον Bamber, και την πρώτη για τον Hartley.

H νίκη τους ήρθε αφού τους είχε χαλάσει η μονάδα ηλεκτροκινητήρα/γεννήτριας (MGU) την 4η ώρα του αγώνα και τους είχε ρίξει 18 γύρους πίσω από τον πρώτο.

Όλα έδειχναν ότι το «αδελφό» αυτοκίνητο με το Νο.1 θα έπαιρνε μια κυρίαρχη νίκη μπροστά από τα αυτοκίνητα της LMP2, όμως έμεινε από πίεση λαδιού τρεις ώρες πριν το τέλος κι ενώ ήταν 13 γύρους μπροστά από τον δεύτερο.

Στην αρχή του αγώνα πρωταγωνιστούσαν οι Toyota, μέχρι που η «κατάρα» του Le Mans ξαναχτύπησε την ιαπωνική φίρμα.

Πρώτα βγήκε εκτός παιχνιδιού η TS050 Hybrid Νο.8, την 8 η ώρα του αγώνα από βλάβη της MGU ενώ ήταν στη 2η θέση. Οι επισκευές έριξαν τους Sebastien Buemi, Anthony Davidson και Kazuki Nakajima 30 γύρους πίσω, και τελικά τερμάτισαν 9οι γενικής.

Καμία από τιε δύο άλλες Toyota δεν έφτασε στα μισά του αγώνα. Η TS050 με το Νο.7, των Mike Conway, Kamui Kobayashi και Stephane Sarrazin ξεκίνησε από την pole position και είχε αρχίσει να χτίζει μεγάλη διαφορά, όταν ένα πρόβλημα στο συμπλέκτη το έκανε να κόψει δραστικά ταχύτητα ενώ πρενούσε τη γραμμή εκκίνησης/τερματισμού την 10η ώρα του αγώνα.Ο Kobayashi, που είχε κάνει τον γύρο-ρεκόρ, προσπάθησε να ξαναφέρει το αυτοκίνητο στα pits, αλλά δεν τα κατάφερε.

Λίγα λεπτά αργότερα, η Νο.9 Toyota του Nicolas Lapierre χτυπήθηκε από πίσω στην ευθεία από τo Manor ORECA No.25 του Simon Trummer. Με το χτύπημα έσκασε το πίσω αριστερό λάστιχο του Γάλλου, καταστρέφοντας το αμάξωμα, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να εγκαταλείψει λίγο πριν την είσοδο των pits.

Όμως το ρεκόρ του πιο σύντομου αγώνα στην LMP1 το κατέκτησε το ByColles CLM. O Oliver Webb χτύπησε στην μπαριέρα της Tertre Rouge στον πρώτο γύρο, και το αυτοκίνητο εγκατέλειψε τη 2η ώρα με πρόβλημα στον κινητήρα

Νίκη στην LMP2 και 2η γενικής για το ORECA No.38
Οι Oliver Jarvis, Thomas Laurent και Ho-Pin Tung κέρδισαν την κατηγορία LMP2 με το ORECA-Gibson No.38 της Jackie Chan DC Racing, αφού ανέβηκαν μετά από καθυστερήσεις στην αρχή του αγώνα.

Ο Jarvis ήταν πρώτος στην κατηγορία, στην αρχή του αγώνα, αλλά έπεσε πίσω αφού δυσκολεύτηκε να ξεναξεκινήσει στο πρώτο του pit-stop. Ακόμη περισσότερος χρόνος χάθηκε όταν ο νεοφώτιστος, 19χρονος Laurent βγήκε στη στροφή Indianapolis, κάνοντας ζημιά στο ρύγχος. Όμως ο νεαρός Γάλλος κατάφερε να επιστρέψει στα pits και να ξαναμπεί στον αγώνα χωρίς να χάσει γύρο, αν και πάνω από ένα λεπτό πίσω.

Τα ORECA της Rebellion πήραν τα ηνία της κατηγορίας μετά το pit-stop του Jarvis, με πρώτο το No.31 των Bruno Senna, Nicolas Prost και Julien Canal. Όμως το «αδελφό» πρωτότυπο Νο.13 των Nelson Piquet Jr, Mathias Beche και David Heinemeier Hansson το έφτασε γρήγορα και τα δύο αυτοκίνητα εναλλάσσονταν στην κορυφή, το πρώτο μισό του αγώνα.

Όμως η ταχύτητα του Laurent έφερε το Νο.38 πρωτότυπο ξανά στο προσκήνιο, με αποτέλεσμα να περάσει μπροστά τις πρώτες πρωινές ώρες και να χτίσει και διαφορά. Ακόμη και όταν ήταν πρώτο γενικής, Κυριακή πρωί, το Νο.38 ORECA δεν είχε το μυαλό του στην πολύ πιο γρήγορη Porsche No.2, αλλά τη μάχη για την κατηγορία, την οποία κέρδισε άνετα με διαφορά δύο γύρων.

Το Νο.13 Rebellion ORECA πήρε τη 2 η θέση, παρά κάποια προβλήματα, αφού ο Negrao βγήκε στη στροφή Mulsanne με το Νο.35 Signatech ORECA. Από την έξοδο επωφελήθηκε και το άλλο ORECA της Jackie Chan DC, το No. 37, που τερμάτισε τελικά 3ο στην LMP2.

Νίκη της Aston Martin πάνω στο νήμα
Η μάχη για τη νίκη στην κατηγορία GTE Pro κρίθηκε στο τέλος του προτελευταίου γύρου, όπου η Νο.97 Aston των Jonny Adam, Daniel Serra και Darren Turner, που είχε ξεκινήσει από την pole position, πέρασε την Corvette No.63 των Jan Magnussen, Antonio Garcia και Jordan Taylor με θεαματικό τρόπο.

Ο αγώνας ήταν επεισοδιακός, καθώς οι Aston, Ferrari, Porsche και Corvette ήταν πολύ κοντά σε επιδόσεις. Τελικά, βλάβες, ατυχήματα, κίτρινες σημαίες και διαφορετικές στρατηγικές έφεραν μπροστά την Aston No.97, την Corvette No.63 και την Porsche No.91, που εναλλάσσονταν στην κορυφή τις τελευταίες ώρες.

Οι τρεις διεκδικητές έγιναν δύο όταν ο Frederick Makowiecki αναγκάστηκε να κάνει ένα επιπλέον pit-stop την προτελευταία ώρα, αφού έσκασε ένα λάστιχο της Porsche No.91.

Έτσι έμεινε η Corvette και η Aston, που έκαναν ένα γρήγορο ανεφοδιασμό μια ώρα πριν το τέλος, για να βγουν κολλητά από τα pits και να έχουν μια εκπληκτική μάχη μέχρι το τέλος.

Ο Adam με την Aston έκανε μια ανεπιτυχή προσπάθεια να περάσει τον Taylor με την Corvette στην Arnage, 3 γύρους πριν το τέλος, χάνοντας έδαφος. Όμως ο Taylor πήγε ευθεία στη δεύτερη Mulsanne, στον επόμενο γύρο. Η Corvette έδειχνε να δυσκολεύεται στο φρενάρισμα, άνοιξε τη γραμμή της στο τελευταίο σικέιν και ο Adam κατάφερε να μπει από την εσωτερική και να περάσει μπροστά στη γραμμή εκκίνησης του τελευταίου γύρου.

Ο Taylor είχε ένα σκασμένο λάστιχο εμπρός αριστερά και πήγε πολύ αργά στον τελευταίο γύρο, με αποτέλεσμα να χάσει και τη 2η θέση από το Ford GT του Harry Tincknell.

Τη νίκη στην «ερασιτεχνική» κατηγορία GTE Am πήρε η Ferrari No.55 των Cameron, Scott και Cioci.

Η ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 24 ΩΡΕΣ ΑΓΩΝΑ

Θέση Κλάση Οδηγοί Ομάδα Αυτοκίνητο Γύροι Διαφορά
1 LMP1 T.Bernhard, E.Bamber, B.Hartley Porsche LMP Team Porsche 367 24h 01" 14" 075
2 LMP2 H-Pin Tung, O.Jarvis, T.Laurent Jackie Chan DC Racing ORECA/Gibson 366 1 Lap
3 LMP2 N.Piquet Jr., M.Beche, D.H.Hansson Vaillante Rebellion ORECA/Gibson 364 3 Laps
4 LMP2 T.Gommendy, A.Brundle, D.Cheng Jackie Chan DC Racing ORECA/Gibson 363 4 Laps
5 LMP2 N.Panciatici, A.Negrao, P.Ragues Signatech Alpine Matmut Alpine/Gibson 362 5 Laps
6 LMP2 F.Albuquerque, W.Owen, H.de Sadeleer United Autosports Ligier/Gibson 362 5 Laps
7 LMP2 R.Bradley, J.Allen, F.Matelli Graff ORECA/Gibson 361 6 Laps
8 LMP2 J-E.Vergne, J.Hirschi, T.Graves CEFC Manor TRS Racing ORECA/Gibson 360 7 Laps
9 LMP1 A.Davidson, S.Buemi, K.Nakajima Toyota Gazoo Racing Toyota 358 9 Laps
10 LMP2 A.Belicchi, R.Lacorte, G.Sernagiotto Cetilar Villorba Corse Dallara/Gibson 353 14 Laps
11 LMP2 R.Dumas, G.Menezes, M.Rao Signatech Alpine Matmut Alpine/Gibson 351 16 Laps
12 LMP2 N.Moore, K.Chandhok, P.Hanson Tockwith Motorsports Ligier/Gibson 351 16 Laps
13 LMP2 P.Lafargue, P.Lafargue, D.Zollinger Idec Sport Racing Ligier/Gibson 344 23 Laps
14 LMP2 R.Barrichello, J.Lammers, F.van Eerd Racing Team Nederland Dallara/Gibson 344 23 Laps
15 LMP2 B.Hanley, F.Rosenqvist, H.Hedman Dragonspeed - 10 Star ORECA/Gibson 343 24 Laps
16 LMP2 J.Nicolet, P.Nicolet, E.Maris Eurasia Motorsport Ligier/Gibson 341 26 Laps
17 LMP2 N.Prost, B.Senna, J.Canal Vaillante Rebellion ORECA/Gibson 340 27 Laps
18 GTE Pro D.Turner, J.Adam, D.Serra Aston Martin Racing Aston Martin 340 27 Laps
19 GTE Pro A.Priaulx, H.Tincknell, P.Derani Ford Chip Ganassi Team UK Ford 340 27 Laps
20 GTE Pro J.Magnussen, A.Garcia, J.Taylor Corvette Racing - GM Chevrolet 340 27 Laps
21 GTE Pro R.Lietz, F.Makowiecki, P.Pilet Porsche GT Team Porsche 339 28 Laps
22 GTE Pro D.Rigon, S.Bird, M.Molina AF Corse Ferrari 339 28 Laps
23 GTE Pro J.Hand, T.Kanaan, D.Muller Ford Chip Ganassi Team USA Ford 339 28 Laps
24 GTE Pro R.Briscoe, S.Dixon, R.Westbrook Ford Chip Ganassi Team USA Ford 337 30 Laps
25 GTE Pro O.Gavin, T.Milner, M.Fassler Corvette Racing - GM Chevrolet 335 32 Laps
26 GTE Pro N.Thiim, M.Sorensen, R.Stanaway Aston Martin Racing Aston Martin 334 33 Laps
27 GTE Am W.Stevens, D.Vanthoor, R.Smith JMW Motorsport Ferrari 333 34 Laps
28 GTE Pro O.Pla, S.Mucke, B.Johnson Ford Chip Ganassi Team UK Ford 332 35 Laps
29 GTE Am M.Cioci, A.Scott, D.Cameron Spirit of Race Ferrari 331 36 Laps
30 GTE Am T.Bell, B.Sweedler, C.MacNeil Scuderia Corsa Ferrari 331 36 Laps
31 GTE Am R.Gunn, O.Bryant, A.Howard Beechdean AMR Aston Martin 331 36 Laps
32 GTE Am M.Griffin, K.Sawa, Mok W.S. Clearwater Racing Ferrari 330 37 Laps
33 LMP2 V.Capillaire, M.McMurry, M.Patterson Algarve Pro Racing Ligier/Gibson 330 37 Laps
34 LMP2 M.Aleshin, S.Sirotkin, V.Shaytar SMP Racing Dallara/Gibson 330 37 Laps
35 GTE Am M.Cairoli, M.Dienst, C.Ried Dempsey-Proton Racing Porsche 329 38 Laps
36 GTE Am R.Bell, E.Hankey, S.Yoluc TF Sport Aston Martin 329 38 Laps
37 GTE Am P.Lamy, M.Lauda, P.D.Lana Aston Martin Racing Aston Martin 329 38 Laps
38 GTE Am P.Long, A.Al Faisal, M.Hedlund Proton Competition Porsche 329 38 Laps
39 GTE Am B.Barker, N.Foster, M.Wainwright Gulf Racing Porsche 328 39 Laps
40 LMP2 M.Rojas, R.Hirakawa, J.Gutierrez G-Drive Racing ORECA/Gibson 327 40 Laps
41 GTE Am A.Parente, H.Katoh, R.Wee Clearwater Racing Ferrari 327 40 Laps
42 GTE Am O.Beretta, F.Castellacci, T.Flohr Spirit of Race Ferrari 326 41 Laps
43 GTE Am A.Bertolini, N.Jonsson, T.Krohn DH Racing Ferrari 320 47 Laps
44 LMP2 E.Trouillet, E.Guibbert, J.Winslow Graff ORECA/Gibson 318 49 Laps
45 GTE Am A.Balzan, C.Nielsen, B.Curtis Scuderia Corsa Ferrari 314 53 Laps
46 LMP2 K.Calko, R.Breukers, M.Konopka ARC Bratislava Ligier/Gibson 314 53 Laps
47 GTE Pro A.P.Guidi, J.Calado, M.Rugolo AF Corse Ferrari 312 55 Laps
48 LMP2 J.Bleekemolen, R.Taylor, B.Keating Keating Motorsports Riley/Gibson 312 55 Laps
49 GTE Am F.Rees, R.Brandela, C.Philippon Larbre Competition Chevrolet 309 58 Laps
- LMP1 N.Tandy, A.Lotterer, N.Jani Porsche LMP Team Porsche 318 Retirement
- LMP2 N.Berthon, T.Buret, F.Barthez Panis Barthez Competition Ligier/Gibson 296 Retirement
- LMP2 E.Collard, M.Vaxiviere, F.Perrodo TDS Racing ORECA/Gibson 213 Retirement
- GTE Pro M.Christensen, D.Werner, K.Estre Porsche GT Team Porsche 179 Retirement
- LMP1 J.M.Lopez, Y.Kunimoto, N.Lapierre Toyota Gazoo Racing Toyota 160 Retirement
- LMP1 M.Conway, K.Kobayashi, S.Sarrazin Toyota Gazoo Racing Toyota 154 Retirement
- LMP2 V.Petrov, S.Trummer, R.Gonzalez CEFC Manor TRS Racing ORECA/Gibson 152 Retirement
- GTE Pro T.Vilander, G.Fisichella, P.Kaffer Risi Competizione Ferrari 72 Retirement
- LMP2 A.Lynn, R.Rusinov, P.Thiriet G-Drive Racing ORECA/Gibson 20 Retirement
- GTE Am K.Bachler, S.Lemeret, K.Al Qubaisi Proton Competition Porsche 18 Retirement
- LMP1 O.Webb, M.Bonanomi, D.Kraihamer ByKOLLES Racing Team ENSO CLM/Nissan 7 Retirement

 

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία