24 Ώρες Le Mans: H Porsche άνετα πρώτη, καταστροφή της Toyota
H Porsche No.1 έχει ανοίξει μια διαφορά 11 γύρων από το πρώτο LMP2 στη 2η θέση, ενώ οι δύο πρώτες Toyota εγκατέλειψαν τη νύχτα.
Η Porsche 919 hybrid των Bamber, Tandy, Lotterer πέρασε επικεφαλής τη 10η ώρα του αγώνα, όταν η Toyota No.7, που ήταν πάνω από δύο λεπτά μπροστά με τον Kobayashi στο τιμόνι, έπαθε βλάβη στο συμπλέκτη.
Η TS050 Hybrid του Ιάπωνα έκοψε στα 60 km/h την ώρα που περνούσε τη γραμμή τερματισμού, οπότε είχε να κάνει με αυτή την ταχύτητα πάνω από 13 km. Δεν τα κατάφερε, κι εγκατέλειψε.
Έτσι η Porsche Νο.1 ήταν πλέον ένα γύρο μπροστά από τη δεύτερη Toyota, τη No.9. Όμως οι λίγες ελπίδες της ιαπωνικής φίρμας για την πολυπόθητη πρώτη της νίκη εξανεμίστηκαν λίγα λεπτά αργότερα, όταν ένα σκασμένο πίσω αριστερό λάστιχο είχε ως αποτέλεσμα ο Nicolas Lapierre να κάνει τετ-α-κέ στο Σικέιν Dunlop.
Ο Γάλλος συνέχισε, αλλά το διαλυμένο λάστιχο κατέστρεψε το πίσω μέρος της TS050, που πήρε για λίγο και φωτιά. Ο Γάλλος έφτασε κούτσα-κούτσα στη Στροφή Mulsanne, σταμάτησε, ξεκίνησε ξανά, αλλά έμεινε τελειωτικά λίγο πριν την είσοδο των pits κι ενώ ήταν ακόμα στην 3η θέση.
Το μόνο αυτοκίνητο της Toyota που συνέχιζε την 11η ώρα ήταν το Νο.8, που ήταν 28 γύρους πίσω αφού είχε σταματήσει για επισκευή του εμπρός συστήματος κινητήρα/γεννήτριας.
Το Toyota Νο.8 είναι τώρα στη 16η θέση της κατάταξης, έξι θέσεις πίσω από τη δεύτερη Porsche, τη Νο.2, που είχε χάσει και αυτή πολύ χρόνο με βλάβη στην εμπρός MGU.
Στην κατηγορία LMP2, το ORECA No.38 της Jackie Chan Racing (ναι, του ηθοποιού) πέρασε μπροστά τη 16η ώρα, με τον Ho-Ping Tung στο τιμόνι, αφού το Rebellion ORECA No.13 του Nelson Piquet έχασε ένα λεπτό πηγαίνοντας αργά σε μια ζώνη κίτρινων σημαιών (slow zone). To δεύτερο αυτοκίνητο της Rebellion, το Νο.31 με τον Bruno Senna, είναι στην 3η θέση.
Στην κατηγορία GTE Pro, μετά από πολλές ανακατατάξεις, η Aston Martin No.95 ήταν ενάμισι λεπτό μπροστά, όμως μια περίοδος Safety Car έφερε την Porsche No.91 στα 16 μόνο δευτερόλεπτα.
Τέλος, στην «ερασιτεχνική» κατηγορία GTE Am, η κατάσταση είναι πιο παγιωμένη, με τη Ferrari No.84 άνετα μπροστά από μια άλλη Ferrari, τη Νο.55.
Η ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ 16ης ΩΡΑΣ:
Θ. | ΚΑΤΗΓ. | ΑΥΤ/ΤΟ | ΟΔΗΓΟΙ | ΓΥΡΟΙ | ΔΙΑΦ. |
1 | LMP1 | #1 Porsche | Jani, Lotterer, Tandy | 248 | |
2 | LMP2 | #38 Oreca | Tung, Laurent, Jarvis | 237 | + 11 γύροι |
3 | LMP2 | #13 Oreca | Piquet Jr, H. Hansson, Beche | 237 | + 1m31.808s |
4 | LMP2 | #31 Oreca | Prost, Canal, Senna | 236 | + 12 γύροι |
5 | LMP2 | #35 Alpine | Panciatici, Ragues, Negrao | 235 | + 13 γύροι |
6 | LMP2 | #32 Ligier | Owen, De Sadeleer, Albuquerque | 235 | + 2m49.477s |
7 | LMP2 | #37 Oreca | Cheng, Gommendy, Brundle | 234 | + 14 γύροι |
8 | LMP2 | #24 Oreca | Graves, Hirschi, Vergne | 234 | + 1m04.706s |
9 | LMP2 | #40 Oreca | Allen, Matelli, Bradley | 233 | + 15 γύροι |
10 | LMP1 | #2 Porsche | Bernhard, Bamber, Hartley | 231 | + 17 γύροι |
11 | LMP2 | #23 Ligier | Barthez, Buret, Berthon | 230 | + 18 γύροι |
12 | LMP2 | #47 Dallara | Lacorte, Sernagiotto, Belicchi | 228 | + 20 γύροι |
13 | LMP2 | #34 Ligier | Moore, Hanson, Chandhok | 226 | + 22 γύροι |
14 | LMP2 | #36 Alpine | Dumas, Menezes, Rao | 222 | + 26 γύροι |
15 | LMP2 | #17 Ligier | Lafargue, Lafargue, Zollinger | 222 | + 2m21.849s |
16 | LMP1 | #8 Toyota | Buemi, Davidson, Nakajima | 221 | + 27 γύροι |
17 | GTE Pro | #95 Aston | Thiim, Sorensen, Stanaway | 220 | + 28 γύροι |
18 | GTE Pro | #91 Porsche | Lietz, Makowiecki, Pilet | 220 | + 16.261s |
19 | LMP2 | #29 Dallara | Lammers, Van Eerd, Barrichello | 220 | + 18.706s |
20 | GTE Pro | #51 Ferrari | Calado, Pier Guidi, Rugolo | 220 | + 23.697s |
21 | GTE Pro | #71 Ferrari | Rigon, Bird, Molina | 220 | + 27.676s |
22 | GTE Pro | #63 Chevrolet | Magnussen, Garcia, Taylor | 220 | + 1m03.020s |
23 | LMP2 | #33 Ligier | Nicolet, Nicolet, Maris | 220 | + 1m08.815s |
24 | GTE Pro | #97 Aston | Turner, Adam, Serra | 220 | + 1m26.133s |
25 | GTE Pro | #67 Ford | Priaulx, Tincknell, Derani | 220 | + 2m01.540s |
26 | GTE Pro | #68 Ford | Hand, Muller, Kanaan | 220 | + 3m15.758s |
27 | GTE Pro | #69 Ford | Briscoe, Westbrook, Dixon | 219 | + 29 Laps |
28 | LMP2 | #21 Oreca | Hedman, Hanley, Rosenqvist | 217 | + 31 Laps |
29 | GTE Am | #84 Ferrari | Smith, Stevens, Vanthoor | 217 | + 1m37.738s |
30 | GTE Pro | #64 Chevrolet | Gavin, Milner, Fassler | 216 | + 32 Laps |
31 | GTE Am | #55 Ferrari | Cameron, Scott, Cioci | 216 | + 30.160s |
32 | GTE Am | #62 Ferrari | Macneil, Sweedler, Bell | 215 | + 33 Laps |
33 | GTE Am | #99 Aston | Howard, Gunn, Bryant | 215 | + 45.439s |
34 | GTE Am | #61 Ferrari | Mok, Sawa, Griffin | 214 | + 34 Laps |
35 | GTE Pro | #66 Ford | Mucke, Pla, Johnson | 214 | + 3m10.818s |
36 | GTE Am | #77 Porsche | Ried, Cairoli, Dienst | 214 | + 3m40.837s |
37 | GTE Am | #93 Porsche | Long, Al Faisal, Hedlund | 213 | + 35 Laps |
38 | GTE Am | #86 Porsche | Wainwright, Barker, Foster | 213 | + 4m36.087s |
39 | LMP2 | #27 Dallara | Aleshin, Sirotkin, Shaitar | 212 | + 36 Laps |
40 | GTE Am | #90 Aston | Yoluc, Hankey, Bell | 212 | + 1m19.352s |
41 | GTE Am | #83 Ferrari | Krohn, Jonsson, Bertolini | 212 | + 2m28.115s |
42 | GTE Am | #65 Ferrari | Nielsen, Balzan, Curtis | 212 | + 2m49.201s |
43 | GTE Am | #98 Aston | Dalla Lana, Lamy, Lauda | 212 | + 2m57.924s |
44 | GTE Am | #54 Ferrari | Flohr, Castellacci, Beretta | 212 | + 4m59.269s |
45 | GTE Am | #60 Ferrari | Wee, Katoh, Parente | 211 | + 37 Laps |
46 | LMP2 | #22 Oreca | Rojas, Hirakawa, Gutierrez | 210 | + 38 Laps |
47 | LMP2 | #45 Ligier | Patterson, Mcmurry, Capillaire | 207 | + 41 Laps |
48 | LMP2 | #39 Oreca | Guibbert, Trouillet, Winslow | 205 | + 43 Laps |
49 | LMP2 | #43 Riley | Keating, Bleekemolen, Taylor | 203 | + 45 Laps |
50 | GTE Am | #50 Chevrolet | Rees, Brandela, Philippon | 198 | + 50 Laps |
51 | LMP2 | #49 Ligier | Konopka, Calko, Breukers | 190 | + 58 Laps |
52 | LMP2 | #28 Oreca | Perrodo, Vaxiviere, Collard | 213 | Retired |
53 | GTE Pro | #92 Porsche | Christensen, Estre, Werner | 179 | Retired |
54 | LMP1 | #9 Toyota | Lapierre, Kunimoto, Lopez | 160 | Retired |
55 | LMP1 | #7 Toyota | Conway, Kobayashi, Sarrazin | 154 | Retired |
56 | LMP2 | #25 Oreca | Gonzalez, Trummer, Petrov | 152 | Retired |
57 | GTE Pro | #82 Ferrari | Vilander, Fisichella, Kaffer | 72 | Retired |
58 | LMP2 | #26 Oreca | Rusinov, Thiriet, Lynn | 20 | Retired |
59 | GTE Am | #88 Porsche | Bachler, Lemeret, Al Qubaisi | 18 | Retired |
60 | LMP1 | #4 Enso | Webb, Kraihamer, Bonanomi | 7 | Retired |