24 Heures Du Mans: Όλα έτοιμα για τον αγώνα-θρύλο

24 Heures Du Mans: Όλα έτοιμα για τον αγώνα-θρύλο

Audi, Porsche, Toyota διεκδικούν τη νίκη αλλά οι λοιπές συμμετοχές είναι αυτές που δίνουν το μοναδικό χρώμα στον πλέον φημισμένο αγώνα αντοχής

Ήταν 23 Μαΐου 1923 όταν ξεκίνησε η ιστορία ενός αγώνα που θα γινόταν σύμβολο στους αγώνες αντοχής.
Τριάντα τρία αυτοκίνητα είχαν παραταχθεί στην εκκίνηση ενός αγώνα που εμπνεύστηκε ο Σαρλ Φαρού και θα άλλαζε για πάντα την εικόνα της περιοχής που τον φιλοξενούσε, αλλά και αυτή καθαυτή την ιστορία των αγώνων.
 
Από τα 33 πληρώματα, μόνον ένα δεν ήταν γαλλικό και τερμάτισε στην 3η θέση οδηγώντας μια Βentley. ο αξιοσημείωτο είναι πως δεν υπήρχε τέταρτος. Όλοι οι υπόλοιποι είχαν εγκαταλείψει.
 
Η Bentley βέβαια επέστρεψε την επόμενη χρονιά και κέρδισε τον αγώνα, την ώρα που η φήμη του είχε κιόλας αρχίσει να περνά τα γαλλικά σύνορα και οι συμμετοχές να αυξάνονται χρόνο με το χρόνο. 

 
Bentley και Alfa Romeo μονοπωλούσαν το βάθρο μέχρι το Β' Παγκόσμιος Πόλεμος να διακόψει τον αγώνα, ο οποίος επανέκαμψε το 1949, όταν και άρχισε η εποχή της Ferrari, εποχή που γρήγορα επισκιάστηκε από την κυριαρχία της Jaguar. 
 
To 1955 λίγο έλειψε να τερματιστεί άδοξα η ιστορία του αγώνα, όταν σε ένα τρομακτικό δυστύχημα σκοτώθηκαν 80 θεατές και ο Πιερ Λεβέγκ, στο τιμόνι μιας Μercedes «SLR». Ο σκεπτικισμός που επικράτησε σε όλη την ευρώπη σε σχέση με την ασφάλεια των αγώνων, ευτυχώς δεν επικράτησε και την επόμενη χρονιά οι 24 ώρες του Mans έγιναν κανονικά. 

 
Έκτοτε και για 10 χρόνια η Ferrari μονοπωλούσε τις νίκες μέχρι ότου έρθει η εποχή της Porsche. Ο αγώνας του 1970 ήταν το επιστέγασμα των προσπαθείων 20 σχεδόν χρόνων για την πολυπόθητη νίκη που ήρθε με την «917». Και δεν μιλάμε μόνο για μία νίκη αλλά για απόλυτη κυριαρχία με την Porsche να μετρά 16 πρώτες θέσεις στο βάθρο μέχρι το 1998 με τις «917», «935», «936», «956» και «962». Μέχρι να... κλείσει ο αιώνας, νίκες είχαν δει και η Mazda και η Peugeot. 
 
Αν το 2000 θεωρήθηκε έτος ορόσημο για τις ζωές όλων μας, ήταν και για τις 24 ώρες του Mans. Είναι η χρονιά που Αudi ασποφάσισε να διεκδικήσει τις δάφνες του νικητή. Κάπου εκεί ξεκίνησε και η μεγάλη της κόντρα με την Peugeot, την ώρα που το 2006 γράφει την πρώτη της νίκη με αυτοκίνητο με κινητήρα ντίζελ (ο πρωτότυπο «R10»). Η εποχή του ντίζελ για του αγώνες ήρθε για να μείνει ενώ θα ακολουθούσαν και αυτή με την υβδριδική τεχνολογία.
 
Στο σήμερα
 
Ο αγώνας του 2015 έχει όπως και αυτός του 2014 τους ίδιους διεκδικητές. Στο Ίνγκολσταντ ξέρουν τη συνταγή της επιτυχίας και θέλουν για άλλη μια φορά να δουν τα Audi να τερματίζουν εμπρός από όλους.
 
 
Την ίδια στιγμή η Porsche ποντάρει στην ταχύτητά της, ενώ στην Toyota έχουν σαν άσσο στο μανίκι την αξιοπιστία και πιστεύουν πως επιτέλους θα φτάσουν στην πολυπόθητη νίκη, την οποία πολλές φορές άγγιξαν αλλά καμία δεν γεύτηκαν.
 
 
Η Porsche από την άλλη θέλει και αυτή με τη σειρά της να κερδίσει και να βιώσει και πάλι στιγμές δόξας από το παρελθόν. Σε κάθε περίπτωση το σίγουρο είναι πως η Audi δεν θα μείνει με σταυρωμένα χέρια και δεν έχει βέβαια σκοπό να αφήσει κανέναν να αμφισβητήσει την κυριαρχία που έχει «χτίσει» τα τελευταία χρόνια.
 
 
Πιο πίσω βέβαια στις λοιπές κατηγορίες οι μάχες προβλέπονται ακόμη πιο συναρπαστικές και επί της ουσίας αυτές είναι που δίνουν και το μοναδικό χρώμα στον αγώνα του Mans και ειδικά τη νύχτα όπου οι συνθήκες δυσκολεύουν ακόμη περισσότερο. Η διαδικασία της Pole Position θα έχει ολοκληρωθεί λίγο πριν τα μεσάνυχτα της Πέμπτης με την εκκίνηση να είναι προγραμματισμένη για τις 4 το απόγευμα του Σαββάτου, με τον καιρό να παίζει καθοριστικό ρόλο στην τελική έμβαση, αφού πολλές φορές στο παρελθόν η βροχή ανέτρεψε πολλά...
Μείνετε συντονισμένοι.  
 
OI NIKHTEΣ ΤΩΝ 24 ΩΡΩΝ ΤΟΥ ΜΑΝS
1923: Lagache-Leonard, Chenard Walcker Sport
1924: Duff-Clement, Bentley 3 Litre Sport
1925: de Courcelles-Rossignol, Lorraine-Dietrich B3-6
1926: Bloch-Rossignol, Lorraine-Dietrich B3-6
1927: Benjafield-Davis, Bentley 3 Litre Super Sport
1928: Barnato-Rubin, Bentley 4.5 Litre
1929: Barnato-Birkin, Bentley Speed Six
1930: Barnato-Kidston, Bentley Speed Six
1931: Howe-Birkin, Alfa Romeo 8C 2300
1932: Sommer-Chinetti, Alfa Romeo 8C 2300
1933: Sommer-Nuvolari, Alfa Romeo 8C 2300
1934: Chinetti-Etancelin, Alfa Romeo 8C 2300
1935: Hindmarsh-Fontes, Lagonda M45R Rapide
1937: Wimille-Benoist, Bugatti Type 57G Tank
1938: Chaboud-Trémoulet, Delahaye 135CS
1939: Wimille-Veyron, Bugatti Type 57S Tank
1949: Chinetti-Mitchell/Thomson, Ferrari 166 MM
1950: L.Rosier-J.L.Rosier, Talbot-Lago T26 Grand Sport
1951: Walker-Whitehead, Jaguar XK-120C
1952: Lang-Riess, Mercedes 300 SL
1953: Rolt-Hamilton, Jaguar C-Type
1954: Gonzalez-Trintignant, Ferrari 375 Plus
1955: Hawthorn-Bueb, Jaguar D-Type
1956: Flockhart-Sanderson, Jaguar D-Type
1957: Flockhart-Bueb, Jaguar D-Type
1958: Gendebien-P.Hill, Ferrari 250 TR58
1959: Shelby-Salvadori, Aston Martin DBR1
1960: Gendebien-Frere, Ferrari 250 TR59/60
1961: Gendebien-P.Hill, Ferrari 250 TRI/61
1962: Gendebien-P.Hill, Ferrari 330 TRI/LM Spyder
1963: Scarfiotti-Bandini, Ferrari 250 P
1964: Guichet-Vaccarella, Ferrari 275 P
1965: Rindt-Gregory, Ferrari 250 LM
1966: McLaren-Amon, Ford GT40 Mk. II
1967: Gurney-Foyt, Ford GT40 Mk. IV
1968: P.Rodriguez-Bianchi, Ford GT40 Mk. I
1969: Ickx-Oliver, Ford GT40 Mk. I
1970: Herrmann-Attwood, Porsche 917K
1971: Marko-van Lennep, Porsche 917K
1972: Pescarolo-Gr.Hill, Matra Simca MS670
1973: Pescarolo-Larrousse, Matra Simca MS670B
1974: Pescarolo-Larrousse, Matra Simca MS670C
1975: Ickx-Bell, Mirage GR8 Cosworth
1976: Ickx-van Lennep, Porsche 936
1977: Ickx-Haywood-Barth, Porsche 936
1978: Jaussaud-Pironi, Renault Alpine A442B
1979: Ludwig-B.& D.Whittington, Porsche 935 K3
1980: Rondeau-Jaussaud, Rondeau M379B Cosworth
1981: Ickx-Bell, Porsche 936
1982: Ickx-Bell, Porsche 956
1983: Schuppan-Holbert-Haywood, Porsche 956
1984: Ludwig-Pescarolo, Porsche 956
1985: Ludwig-Barilla-Winter, Porsche 956
1986: Bell-Stuck-Holbert, Porsche 962C
1987: Bell-Stuck-Holbert, Porsche 962C
1988: Lammers-Dumfries-Wallace, Jaguar XJR-9LM
1989: Mass-Reuter-Dickens, Sauber C9-Mercedes
1990: Nielsen-Cobb-Brundle, Jaguar XJR-12
1991: Weidler-Herbert-Gachot, Mazda 787B
1992: Warwick-Dalmas-Blundell, Peugeot 905 Evo 1B
1993: Brabham-Bouchut-Helary, Peugeot 905 Evo 1B
1994: Dalmas-Haywood-Baldi, Porsche 962
1995: Dalmas-Lehto-Sekiya, McLaren F1 GTR
1996: Reuter-Jones-Wurz, Porsche WSC-95
1997: Alboreto-Johansson-Kristensen, Porsche WSC-95
1998: Aiello-McNish-Ortelli, Porsche 911 GT1-98
1999: Martini-Dalmas-Winkelhock, BMW V12 LMR
2000: Biela-Kristensen-Pirro, Audi R8
2001: Biela-Kristensen-Pirro, Audi R8
2002: Biela-Kristensen-Pirro, Audi R8
2003: Kristensen-Capello-Smith, Bentley Speed 8
2004: Ara-Kristensen-Capello, Audi R8
2005: Lehto-Werner-Kristensen, Audi R8
2006: Biela-Pirro-Werner, Audi R10 TDI
2007: Biela-Pirro-Werner, Audi R10 TDI
2008: Kristensen-McNish-Capello, Audi R10 TDI
2009: Brabham-Gene-Wurz, Peugeot 908 HDi FAP
2010: Rockenfeller-Bernhard-Dumas, Audi R15 TDI plus
2011: Fassler-Lotterer-Treluyer, Audi R18 TDI
2012: Fassler-Lotterer-Treluyer, Audi R18 e-tron quattro
2013: Kristensen-McNish-Duval, Audi R18 e-tron quattro
2014: Fassler-Lotterer-Treluyer, Audi R18 e-tron quatt
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube