DieCast: Lotus Cortina MK1 (1963-1970) από την AUTOart

DieCast: Lotus Cortina MK1 (1963-1970) από την AUTOart

Θρύλος! Η Lotus Cortina ήταν ένα αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων που κατασκευάστηκε µεταξύ των ετών 1963-1970 από τη Ford σε συνεργασία µε τη Lotus.

Τo αρχικό αυτοκίνητο, όπως αυτό που αναπαριστά η µινιατούρα που παρουσιάζουµε, ήταν ένα Ford Cortina Mark1, που προωθήθηκε εµπορικά από τη Ford ως «Consul Cortina εξελιγµένο από τη Lotus».

Αργότερα, το συνθετικό Consul εξαφανίστηκε και τελικά εντάχθηκε στο Albo d’ Oro του αυτοκινήτου ως Lotus-Cortina ή Cortina-Lotus όπως αρεσκόταν να το αποκαλεί η Ford.

1.600 cc, 106 PS
Το µοτέρ ήταν αρχικά ένα 1.500άρι Ford του 1962 µε πέντε έδρανα βάσης, κωδικό 116Ε και tuning από τον Keith Duckworth της Cosworth που για την περίσταση ανέβηκε στα 1,6 λίτρα για να καταχωριστεί στην κατηγορία των 1.600 cc.

Με ισχύ 106 PS και το βλέµµα στην αγωνιστική χρήση, η πίσω ανάρτηση άλλαξε δραστικά, ενώ για µείωση του βάρους, πόρτες, καπό και καπό πορτµπαγκάζ αλλάχτηκαν µε άλλα αλουµινένια. Ελαφρύ καβούκι χρησιµοποιήθηκε ακόµη για το κιβώτιο και το διαφορικό.

Όλα τα αυτοκίνητα που έβγαιναn από το εργοστάσιο της Lotus ήταν λευκά µε µια φαρδιά πράσινη λωρίδα, ενώ η Ford για αγωνιστική χρήση έφτιαξε και κάµποσα µε κόκκινη, και κάποιοι προληπτικοί ιδιώτες άλλαξαν την πράσινη λωρίδα µε µπλε. Τα αυτοκίνητα είχαν ακόµη µισούς προφυλακτήρες και στρογγυλό σήµα Lotus στα πίσω φτερά και στη δεξιά πλευρά της µάσκας, όπως µπορείτε να δείτε και στη µινιατούρα µας.

Στο εσωτερικό, οι αλλαγές περιορίστηκαν στην κεντρική κονσόλα που υποδέχτηκε το νέο λεβιέ, στα διαφορετικά καθίσµατα και στο ταµπλό που φιλοξενούσε ταχύµετρο, στροφόµετρο, πίεση λαδιού, θερµοκρασία νερού και βενζινόµετρο, και, βέβαια, στο τιµόνι µε την ξύλινη στεφάνη.



Άψογη κατασκευή
Τιµώντας την ιστορία της Lotus-Cortina, η AUTOart παρουσιάζει σε κλίµακα 1:18 µία πιστή απεικόνιση του πραγµατικού µοντέλου.

Βαµµένο άψογα στα ιστορικά χρώµατα της εποχής, αλλά και µε λεπτοµέρειες όπως το δερµάτινο λουρί που συγκρατούσε το εµπρός καπό αλλά και τη µονωτική ταινία που «προστάτευε» τα εµπρός φώτα, δείχνει µια ακριβής µικρογραφία του αγωνιστικού πρωτοτύπου.


Το εσωτερικό είναι απλό, διότι απλό ήταν και στο πραγµατικό αυτοκίνητο, οι ζάντες είναι από µέταλλο και η χάραξη των ελαστικών η γνήσια της εποχής. Περιττό βέβαια να αναφέρουµε ότι όλα τα τµήµατα ανοίγουν µε άψογη εφαρµογή.

Η μηχανή αναπαρίσταται λεπτομερώς και µε ξεχωριστά χρώµατα για τα επιµέρους εξαρτήµατα. Την εποχή εκείνη δεν υπήρχαν σπόνσορες και το µόνο που κυριαρχεί στις πόρτες είναι ο αριθµός συµµετοχής.

Ένα εξαιρετικό κοµµάτι, απόκτηµα για τη συλλογή σας, ειδικά αν είστε εραστές των κλασικών µοντέλων.

Τι λέει το DRIVE
Mας αρέσει
Βαριά κατασκευή, προσεγµένες λεπτοµέρειες, πολύ καλή βαφή
Δεν µας αρέσει
Σχετικά υψηλή τιµή
Κλίµακα 1:18
Μήκος 23 cm
Εταιρία AUTOart
Υλικό Μέταλλο (Die Cast)
Κατασκευή Κίνα
Τιµή €100
Για τις ακριβείς τιμές επικοινωνείτε με τον πωλητή

Το βρήκαμε
Σταθμός 222, 222ο km EO Αθηνών-Θεσσαλονίκης
Στυλίδα, τηλ.: 2238 024 914

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube