Daihatsu Terios 2006 – σήμερα

Daihatsu Terios 2006 – σήμερα

Στη δεύτερη γενιά, το Terios εξάλειψε τα σημαντικότερα μειονεκτήματα του προκατόχου του και κινείται καλά και στην άσφαλτο.

Η δεύτερη γενιά του Daihatsu Terios είναι ένα πολυτάλαντο αυτοκίνητο: Προσφέρει καλές εκτός δρόμου δυνατότητες τυλιγμένες σε αστικό, από πλευράς διαστάσεων, πακέτο. Και παρότι αυτό αληθεύει, δεν έχουν γίνει παραχωρήσεις σε σημαντικούς τομείς.

Η δεύτερη γενιά ξεκίνησε την εμπορική της καριέρα στην χώρα μας την άνοιξη του 2006. Εκτός από την νέα εμφάνιση που παραπέμπει σε RAV4 προηγούμενης γενιάς, μεγάλωσε ως προς όλες του τις διαστάσεις με το συνολικό μήκος να ξεπερνάει ελαφρώς τα 4 m. Η μεγέθυνση επηρέασε και το πλάτος, αχίλλειο πτέρνα της πρώτης γενιάς, με αποτέλεσμα να μεγαλώσει αισθητά η καμπίνα. Τέσσερις ενήλικες ανεξαρτήτως σωματότυπου θα βολευτούν με άνεση, ενώ με παραχωρήσεις θα βολευτεί και πέμπτος. Ο χώρος αποσκευών των 380 λίτρων είναι ικανοποιητικός και φορτώνεται εύκολα. Επίσης, το πίσω κάθισμα είναι διαιρούμενο σε ποσοστό 60/40 και με την αναδίπλωση δημιουργείται ένας επίπεδος χώρος φόρτωσης.

Το ταμπλό αποτελείται από σκληρά πλαστικά με καλή συναρμογή, ενώ οι διακόπτες είναι εργονομικά τοποθετημένοι. Η ψηλή θέση οδήγησης ευνοεί την ορατότητα χάρη και στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, αλλά δεν παρέχει καλή πλευρική στήριξη.

Η ανάρτηση του Terios τα καταφέρνει πολύ καλά και στα δύο πεδία. Γέρνει στις στροφές λογικά και οι αντιδράσεις του ελέγχονται εύκολα. Η τετρακίνηση με τα τρία διαφορικά παρέχει άφθονη πρόσφυση, ενώ απόλυτα ικανοποιητική είναι η άνεση και η ποιότητα κύλισης τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου.

Εκτός δρόμου το Terios εντυπωσιάζει χάρη στην απόσταση των 20 πόντων από το έδαφος, τους κοντούς προβόλους, το κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού σε ποσοστό 50/50 και το πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.

Ποιο να προτιμήσω;
Το Terios λανσαρίστηκε με τον 1.5 των 105 ίππων και στις αρχές του 2007 ακολούθησε και το 1.3 των 86 ίππων. Όλα έχουν μόνιμη τετρακίνηση με τρία διαφορικά. Οι περισσότερες εκδόσεις έχουν στον πίσω άξονα διαφορικό περιορισμένη ολίσθησης LSD. Το στοιχείο αυτό δε διαθέτουν μόνο τα αυτοκίνητα με το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας VDC. Είτε το έχουν πάντως είτε όχι, τα Terios διαπρέπουν στο χώμα.

Η διαφορά δύναμης μεταξύ των εκδόσεων 1.3 και 1.5 γίνεται αντιληπτή μόνο στον ανοιχτό δρόμο, καθώς στα υπόλοιπα πεδία τις ελαφρώς υποδεέστερες επιδόσεις του 1.3 τις καμουφλάρει το κοντό κιβώτιο.

Όλες οι εκδόσεις έχουν στον εξοπλισμό τους μετωπικούς αερόσακους, ABS, κλιματισμό (εκτός από την βασική με τον 1.3), ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα, υδραυλικό τιμόνι ρυθμιζόμενο σε ύψος, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέφτες και ηχοσύστημα. Στις πλουσιότερες εκδόσεις θα βρείτε ακόμα πλευρικούς αερόσακους, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, σκούρα φιμέ πίσω τζάμια και πλαϊνά προστατευτικά.

Κόστος χρήσης
Σαν καινούριο, το Terios δεν ήταν φθηνό. Η τιμή όμως για ένα μεταχειρισμένο ξεκινά από τα 7.000 ευρώ και με δεδομένο ότι η Daihatsu φημίζεται για την αξιοπιστία των αυτοκινήτων της, η αγορά του γίνεται ακόμα πιο δελεαστική.

Οι εκδόσεις με τον 1.3 έχουν χαμηλότερα πάγια έξοδα από αυτές με τον 1.5, αλλά έχουν αυξημένη μέση κατανάλωση. Η κλιμάκωση της μετάδοσης αναγκάζει τον κινητήρα να δουλεύει συνεχώς σε υψηλές στροφές και την ανεβάζει στα 10,5 lt/100km, την στιγμή που το 1.5 καταναλώνει 10,1 lt/100km.

Η περιοδική συντήρηση προβλέπει επίσκεψη στο συνεργείο κάθε 7.500 km ή κάθε έξι μήνες για αλλαγή λαδιών και κάθε 15.000 km ή κάθε χρόνο για γενικό service

Τιμή
Το Daihatsu Terios είναι ένα δημοφιλές αυτοκίνητο στην ελληνική αγορά με αποτέλεσμα να υπάρχει και μεγάλη προσφορά σαν μεταχειρισμένο. Υπάρχουν όλων των ειδών οι εκδόσεις εξοπλισμού και με όποιον κινητήρα, ακόμα και αυτόματες εκδόσεις.

Η τιμή για ένα βασικού εξοπλισμού 1.3 ξεκινά από τα 7.800 ευρώ και για ένα αντίστοιχου εξοπλισμού με τον 1.5 από τα 7.000 ευρώ. Η διαφορά τιμής έγκειται στο γεγονός ότι η έκδοση με τον 1.3 λαναρίστηκε σχεδόν ένα χρόνο μετά το 1.5. Από πλευράς προσφοράς στην αγορά μεταχειρισμένου τα περισσότερα μοντέλα είναι με τον 1.5, πράγμα που ρίχνει και την τιμή.

Τι να προσέξω κατά την αγορά ενός Terios;
Ανάρτηση
: Λόγω χαρακτήρα θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι τα αμορτισέρ λειτουργούν στην εντέλεια και δεν θέλουν αντικατάσταση.
Πάτωμα: Δείτε για τυχόν χτυπήματα στο πάτωμα ή στα διαφορικά. Εάν φαίνεται ότι έχει δουλέψει αρκετά εκτός δρόμου, πιέστε για μείωση τιμής.
Χρώμα: Ίχνη από κλαδιά και θάμνους στο χρώμα του, σημαίνει αρκετή εκτός δρόμου χρήση.
Συμπλέκτης: Εάν είναι ταλαιπωρημένος θα είναι πολύ βαρύς και θα κάνει θόρυβο. Μην αμελήσετε να το τσεκάρετε.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube