Βρετανικό GP: Κυριαρχία του Hamilton, πανωλεθρία της Ferrari
Ο Lewis Hamilton πήρε μια άνετη νίκη, ενώ το εμπρός αριστερό ελαστικό και των δύο Ferrari έσκασε λίγο πριν τον τερματισμό.
Ο Raikkonen κατάφερε να περισώσει μια θέση στο βάθρο, ενώ ο Vettel τερμάτισε μόλις 7ος και είδε τη βαθμολογική του πρωτοπορία να μειώνεται στον 1 βαθμό.
Έτσι τελικά η 2η θέση πήγε στον Valtteri Bottas, που έκανε έναν εξαιρετικό αγώνα από την 9η θέση της εκκίνησης για να χαρίσει στη Mercedes το δεύτερο φετινό της «ένα-δύο».
Το πρόβλημα με το λάστιχο εμφανίστηκε στους Raikkonen και Vettel ενώ τους απέμεναν αντίστοιχα τρεις και δύο γύροι αγώνα και ήταν στη 2η και την 4η θέση.
Ήταν η τέταρτη φετινή νίκη για τον Hamilton, η τέταρτη στη σειρά για τον Βρετανό στο GP της πατρίδας του και ο πέμπτος θρίαμβός του στο Silverstone.
Στην εκκίνηση, ο Raikkonen πίεσε τον Hamilton στην είσοδο της πρώτης στροφής, αλλά ο Βρετανός κράτησε τη θέση του και στη συνέχεια άρχισε να ανοίγει τη διαφορά.
Ο Vettel ξεκίνησε αργά, πέφτοντας πίσω από τον Verstappen. Ξανακέρδισε τη θέση, αλλά μπλοκαρίστηκε πίσω από τον team-mate του με αποτέλεσμα να τον ξαναπεράσει ο Ολλανδός από την εξωτερική.
Ο αγώνας διακόπηκε και το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε στην πίστα για να απομακρυνθούν τα θραύσματα από μια σύγκρουση των δύο Toro Rosso. O Kvyat βγήκε στο χορτάρι, έχασε τον έλεγχο και χτύπησε τον Sainz που έστριβε δίπλα του, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει επιτόπου ο Ισπανός.
Στην επανεκκίνηση, ο Hamilton έφυγε μπροστά. Αρχικά κράτησε σταθερή τη διαφορά του από τον Raikkonen, πριν βάλει το κεφάλι κάτω πριν τα pit-stops για λάστιχα.
Πιο πίσω, ο Vettel πίεζε των Verstappen, πέρασε για λίγο από την εσωτερική στην Stowe, αλλά ο Ολλανδός κρατήθηκε στην εξωτερική. Ήταν ελάχιστα μπροστά στο φρενάρισμα για τη Vale, σπρώχνοντας τον Γερμανό εκτός πίστας και κάνοντάς τον να σηκώσει το χέρι με αγανάκτηση.
Μη βλέποντας λύση στο πρόβλημα, ο Vettel ήταν ο πρώτος που σταμάτησε για λάστιχα, με τον Verstappen να τον μιμείται στον επόμενο γύρο. Όμως ένα μπουλόνι καθυστέρησε τον Ολλανδό, με αποτέλεσμα να βγει πίσω από τον Vettel και να μην έχει την ταχύτητα για να τον απειλήσει στη συνέχεια.
Ο Raikkonen σταμάτησε λίγο αργότερα, με τον Hamilton να κάνει το ίδιο στον επόμενο γύρο. Ο Βρετανός βγήκε με άνετη προπορεία από τον Bottas, που δεν είχε ακόμη αλλάξει λάστιχα, έχοντας ξεκινήσει με τα σκληρότερα soft αντί για τα super-soft των άλλων πρωταγωνιστών.
Είχαν περάσει 33 γύροι (από τους 51) όταν η Mercedes κάλεσε τον Bottas στα pits για να του φορέσει τα super-soft. Ο Φιλανδός συνέχισε τον αγώνα 4ος. Έχοντας όμως πιο φρέσκα και μαλακά λάστιχα από τον Vettel, τον έφτασε γρήγορα και του επιτέθηκε στην Club. Ο Γερμανός όμως μπλόκαρε τα φρένα του και κατάφερε να μείνει μπροστά.
Στον επόμενο γύρο όμως ο Bottas ήταν πολύ πιο κοντά στη Ferrari στην ευθεία Hangar και πέρασε από την εξωτερική με ευκολία πριν φτάσουν στη στροφή Stowe.
O Bottas στη συνέχεια κληρονόμησε τη 2η θέση από τον Raikkonen όταν έσκασε το λάστιχο της Ferrari, ενώ την ίδια ώρα ο Verstappen αναγκάστηκε να σταματήσει προληπτικά για να μην πάθει το ίδιο, συνεχίζοντας στην 4η θέση αφού ο Vettel είχε το κλατάρισμα κι έχασε πολύ χρόνο μέχρι να φτάσει στα pits.\
O Daniel Ricciardo πραγματοποίησε μια εντυπωσιακή άνοδο από την προτελευταία θέση της εκκίνησης για να τερματίσει στην 5η θέση. Ο Αυστραλός είχε δεχτεί ποινή για αλλαγή εξαρτημάτων του κινητήρα και του κιβωτίου και είχε χάσει και χρόνο βγαίνοντας από την πίστα ενώ προσπαθούσε να περάσει τον Kevin Magnussen.
O Nico Hulkenberg ισοφάρισε την καλύτερη φετινή του επίδοση με τη Renault παίρνοντας την 6η θέση, αφού τον πέρασε ο Ricciardo στο τέλος του αγώνα. Ο team-mate του Γερμανού, ο Jolyon Palmer, εγκατέλειψε στο γύρο σχηματισμού λόγω ηλεκτρονικών και υδραυλικών προβλημάτων.
Οι Esteban Ocon και Sergio Perez τερμάτισαν με τις Force India μέσα στη δεκάδα για όγδοη φορά σε 10 αγώνες, ενώ 10ος ήταν ο Felipe Massa με τη Williams. Οι τρεις τους πήγαιναν τρενάκι στο τέλος, αφού τους καθυστερούσε ο Magnussen με λιωμένα λάστιχα, πριν αναγκαστεί να σταματήσει για να τα αλλάξει.
Η McLaren για μία ακόμη φορά δεν πήρε βαθμούς, αν και ο Vandoorne δεν ήταν πολύ πίσω από τον Massa στον τερματισμό. Ο Alonso είχε εγκαταλείψει στα μέσα του αγώνα από τεχνικό πρόβλημα ενώ είχε ανέβει από την τελευταία στη 14η θέση.
ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΜΕΤΑ ΑΠ0 51 ΓΥΡΟΥΣ:
| ΟΔΗΓΟΣ | ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ | ΧΡ./ΔΙΑΦ. |
---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1h21m27.430s |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 14.063s |
3 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 36.570s |
4 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 52.125s |
5 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m05.955s |
6 | Nico Hulkenberg | Renault | 1m08.109s |
7 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m33.989s |
8 | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 1 Lap |
9 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1 Lap |
10 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1 Lap |
11 | Stoffel Vandoorne | McLaren/Honda | 1 Lap |
12 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1 Lap |
13 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1 Lap |
14 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1 Lap |
15 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Renault | 1 Lap |
16 | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 1 Lap |
17 | Pascal Wehrlein | Sauber/Ferrari | 1 Lap |
- | Fernando Alonso | McLaren/Honda | Retirement |
- | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | Collision |
- | Jolyon Palmer | Renault | Not started |
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ:
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΒΑΘ.S |
---|---|---|
1 | Sebastian Vettel | 177 |
2 | Lewis Hamilton | 176 |
3 | Valtteri Bottas | 154 |
4 | Daniel Ricciardo | 117 |
5 | Kimi Raikkonen | 98 |
6 | Max Verstappen | 57 |
7 | Sergio Perez | 52 |
8 | Esteban Ocon | 43 |
9 | Carlos Sainz | 29 |
10 | Nico Hulkenberg | 26 |
11 | Felipe Massa | 23 |
12 | Lance Stroll | 18 |
13 | Romain Grosjean | 18 |
14 | Kevin Magnussen | 11 |
15 | Pascal Wehrlein | 5 |
16 | Daniil Kvyat | 4 |
17 | Fernando Alonso | 2 |
18 | Jolyon Palmer | 0 |
19 | Marcus Ericsson | 0 |
20 | Stoffel Vandoorne | 0 |
21 | Antonio Giovinazzi | 0 |
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ:
Θ. | ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | ΒΑΘ. |
---|---|---|
1 | Mercedes | 330 |
2 | Ferrari | 275 |
3 | Red Bull/Renault | 174 |
4 | Force India/Mercedes | 95 |
5 | Williams/Mercedes | 41 |
6 | Toro Rosso/Renault | 33 |
7 | Haas/Ferrari | 29 |
8 | Renault | 26 |
9 | Sauber/Ferrari | 5 |
10 | McLaren/Honda | 2 |