Πρωτοβουλία της FIA για «φθηνό» κινητήρα από το 2017

Πρωτοβουλία της FIA για «φθηνό» κινητήρα από το 2017

Μετά το βέτο της Ferrari στην επιβολή πλαφόν στο κόστος, η FIA προχωρεί στην εισαγωγή ενός «φθηνού» πελατειακού κινητήρα για τις μικρές ομάδες από το 2017.

Η πρόθεση της FIA να εισαγάγει έναν οικονομικό σε κόστος κινητήρα ανακοινώθηκε επίσημα σήμερα.

Η Διεθνής Ομοσπονδία απογοητεύτηκε από την αντίδραση στις προσπάθειές της να επιβάλει περικοπές στο κόστος της F1 και τώρα θεωρεί έναν φθηνότερο κινητήρα ως βιώσιμη εναλλακτική απέναντι στους υβριδικούς 1.6 V6 τούρμπο που έχουν καθιερωθεί από πέρσι.

Η FIA αποκάλυψε ότι η Ferrari άσκησε το δικαίωμα βέτο στην πρόταση που έκανε η Διεθνής Ομοσπονδία μαζί με τη FOM (δηλ. τον Ecclestone) στην τελευταία συνεδρίαση της Ομάδας Στρατηγικής για «θέσπιση μέγιστης τιμής για κινητήρα και κιβώτιο που διατίθενται σε ομάδες πελάτες»

Σήμερα πιστεύεται ότι οι πελάτες των Mercedes, Ferrari και Renault πληρώνουν γύρω στα 20 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο για την προμήθεια κινητήριων μονάδων.

Είχε προταθεί να χρεώνουν οι τρεις κατασκευαστές λιγότερο από το μισό (οι παλιοί ατμοσφαιρικοί V8 μέχρι το 2013 κόστιζαν περίπου €7 εκατ./χρόνο) ώστε να κρατηθεί το κόστος συμμετοχής στο πρωτάθλημα όσο το δυνατόν χαμηλότερα, αλλά η Ferrari είπε όχι.

Η ανακοίνωση της FIA λέει: «Αυτά τα μέτρα τέθηκαν σε ψηφοφορία και εγκρίθηκαν με μεγάλη πλειοψηφία. Όμως η Ferrari SpA αποφάσισε να εναντιωθεί και να εξασκήσει το δικαίωμα βέτο που αναγνωρίζεται εδώ και χρόνια από τις συμφωνίες διακυβέρνησης της F1.

«Για το συμφέρον του πρωταθλήματος, η FIA αποφάσισε να μην αντικρούσει νομικά την άσκηση βέτο από τη Ferrari SpA».

Η FIA ανακοίνωσε επίσης ότι «θα ξεκινήσει διαβουλεύσεις με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη σχετικά με την εισαγωγή ενός πελατειακού κινητήρα, που θα είναι διαθέσιμος από το 2017.

«Μετά τις διαβουλεύσεις, θα ζητηθούν προσφορές γι’ αυτόν τον πελατειακό κινητήρα, το κόστος του οποίου θα πρέπει να είναι πολύ χαμηλότερο από εκείνο της σημερινής κινητήριας μονάδας», αναφέρει η ανακοίνωση της FIA.

«Με την υποστήριξη της FOM, η FIA θα συνεχίσει τις προσπάθειες να εξασφαλίσει ένα οικονομικά βιώσιμο μακροπρόθεσμο μέλλον στο πρωτάθλημα, ψάχνοντας λύσεις για να το πετύχει.

«Ζητάμε από όλες τις ομάδες να συμβάλουν θετικά στην επιτυχία αυτής της προσέγγισης, με προτάσεις και πρωτοβουλίες προς το συμφέρον του Πρωταθλήματος και της συνέχειάς του μακροπρόθεσμα».

Η προοπτική ενός διαφορετικού κινητήρα έχει ακόμη να ξεπεράσει πολλά εμπόδια για να υλοποιηθεί, όμως αν και όταν ζητηθούν προσφορές, εταιρείες όπως η Cosworth αναμένεται να ανταποκριθούν.

«Οι κινητήρες αυτοί μάλλον θα είναι πιο δυνατοί και θα καταναλώνουν περισσότερο καύσιμο», είχε πει ο Ecclestone τις ημέρες του GP των ΗΠΑ. «Υποθέτω ότι αυτό σημαίνει πως θα υπάρξουν κάποιες αλλαγές στους κανονισμούς, όμως αυτές έτσι κι αλλιώς αναμένονταν για το 2017, οπότε δεν έχουμε κάτι νέο».

Όταν ρωτήθηκε αν αυτή η κίνηση είναι ένα μέσο εξαναγκασμού των κατασκευαστών να μειώσουν το κόστος προμήθειας των κινητήρων, ο Ecclestone είπε: «Όχι. Είναι απλό: αν δεν το κάνουμε, μάλλον θα χάσουμε κάποιες ομάδες. Δεν έχει σχέση με το τι χρεώνουν οι κατασκευαστές. Δεν το ελέγχουμε αυτό και δεν θέλουμε να το ελέγχουμε».

Όταν ρωτήθηκε αν οι τρεις κατασκευαστές θα απογοητευτούν λόγω των τεράστιων ποσών που επένδυσαν στην εξέλιξη των υβριδικών κινητήρων, ο Ecclestone είπε: «Τα χρήματα που ξόδεψαν στην έρευνα και εξέλιξη ήταν κέρδος για τα αυτοκίνητα παραγωγής τους, όπως λένε».

Επίσης ο Ecclestone εκτιμά ότι η εισαγωγή ενός ανεξάρτητου πελατειακού κινητήρα δεν θα έχει ως αποτέλεσμα ένα πρωτάθλημα δύο ταχυτήτων: «Είχαμε παλιότερα ομάδες με κινητήρες τούρμπο και ομάδες με ατμοσφαιρικούς. Αυτό δεν ήταν ένα σύστημα δύο ταχυτήτων, ήταν μια επιλογή. Ό,τι και να είναι, περιμένω να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τον κινητήρα τους και οι άλλοι να χρησιμοποιούν τον άλλο κινητήρα».

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube