Πόσα χρήματα θα πάρει κάθε ομάδα από τη FOM το 2017

Πόσα χρήματα θα πάρει κάθε ομάδα από τη FOM το 2017

Η Ferrari θα πάρει το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων που θα μοιραστούν στις ομάδες, παρότι ήταν μόλις 3η στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών του 2016.

Στην αρχή κάθε αγωνιστικής χρονιάς, η Formula One management προϋπολογίζει τα έσοδα από τρεις βασικές πηγές: τα δικαιώματα τέλεσης αγώνων από τις πίστες, τα τηλεοπτικά δικαιώματα (και αυτά άλλων ΜΜΕ) και τέλος τα έσοδα από διάφορες άλλες πηγές, όπως η φιλοξενία (paddock) και οι διαφημίσεις στις πίστες.

Ο κύκλος εργασιών (τζίρος) της FOM για το 2017 εκτιμάται στα $1,83 δις (€1,67 δις) και τα υποκείμενα έσοδα σε $1,35 δις (€1,23 δις).

Στη συνέχεια, το 68% των εκτιμώμενων υποκειμένων εσόδων μοιράζεται στις ομάδες που δικαιούνται.

Το ποσό αυτό των $940 εκατ. είναι μειωμένο κατά 3,5% σε σχέση με πέρσι, λόγω των αναμενόμενων αυξήσεων στο κόστος προώθησης σύμφωνα με τα σχέδια της ιδιοκτήτριας της FOM, Liberty Media, αλλά και λόγω της μείωσης του αριθμού των αγώνων GP από 21 σε 20.

Τα έσοδα μοιράζονται στις 10 ομάδες σε 9 μηνιαίες δόσεις ξεκινώντας από τον Απρίλιο, με την τελευταία «εκκαθαριστική» δόση τον Μάρτιο του 2018, όταν θα έχουν υπολογιστεί τα τελικά έσοδα.

Το ποσό που παίρνει κάθε ομάδα βασίζεται σε μια σειρά από παράγοντες, που περιλαμβάνουν την επίδοσή της την προηγούμενη χρονιά, τις επιτυχίες της στο παρελθόν και κάποιες ειδικές συμφωνίες.

Ο παρακάτω πίνακας, που βρήκε το Autosport, δείχνει με λεπτομέρειες πώς κατανέμονται τα έσοδα.

Προϋπολογισμένες πληρωμές στις ομάδες Formula 1 ($ εκατ.)

Πληρωτέες σε 10 δόσεις μέσα στο 2017

Ομάδα Col 1 Col 2 Col 1+2 LSTCCB Άλλα Σύνολο 2016 ± 2016 κατάταξη
 Ferrari 36 41 (13%) 77 68 35  180 -9% 3
 Mercedes  36 61 (19%) 97  39 35 171 - 1
 Red Bull 36 52 (16%) 88  39 35 161 +12% 2
 McLaren 36 31 (9%) 67  30  97 +18% 6
 Williams  36 33 (10%) 69    10 79 -9% 5
 Force India  36 36 (11%) 72    72 +7% 4
 Toro Rosso  36 23 (7%) 59    59 +3% 7
 Renault  36 16 (5%) 52    52 -19% 9
 Sauber  36 13 (4%) 49    49 -10% 10
 Haas    19 (6%) 19    19 - 8
Σύνολο 324,5 324,5 649 68 143 80940  965 (-3,5%) 

(Τα ποσά έχουν στρογγυλοποιηθεί χάριν απλότητας)

Col 1 = Ποσά βασισμένα στην κατάταξη κάθε ομάδας τα δύο από τα τελευταία τρία χρόνια
Col 2 = Ποσά βασισμένα αποκλειστικά στην κατάταξη κάθε ομάδας το 2016
LST = Ομάδα με μακρόχρονη παρουσία
CCB = Μπόνους Πρωταθλήματος Κατασκευαστών

Τα ποσά της Στήλης 1 (Col1) υπολογίζονται με βάση την κατάταξη της ομάδας τα δύο από τα τρία τελευταία χρόνια, ενώ αυτά της Στήλης 2 (Col2) βασίζονται αποκλειστικά στην κατάταξη του 2016 (μόνο οι 10 πρώτες ομάδες τα δικαιούνται).

Το ποσό της Στήλης 1 κατανέμεται ισόποσα σε όλες τις ομάδες που δικαιούνται, οπότε κάθε μία υπολογίζεται να πάρει $36 εκατ.

Αν είχε επιβιώσει η Manor, το ποσό αυτό θα ήταν $32,5 εκατ. ($1 εκατ. κάτω από εκείνο του 2016), αλλά μετά το κλείσιμο της ομάδας, το ποσό που θα της δινόταν μοιράστηκε ισόποσα στις υπόλοιπες 9 ομάδες.

Καθώς η Haas έχει συμπληρώσει μία μόνο χρονιά, δεν δικαιούται τις πληρωμές της Στήλης 1.

Τα ποσά της Στήλης 2 υπολογίζονται με φθίνουσα κλίμακα, από την 1η στη 10η θέση. Η πρώτη ομάδα παίρνει το 19% του συνολικού ποσού, η έκτη το 9% και  δέκατη το 4%.

Η Ferrari, η Mercedes, η Red Bull και η McLaren έχουν κάνει ξεχωριστές συμφωνίες για τα μπόνους του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών.

Η Ferrari παίρνει επίσης ένα ποσό για την μακρόχρονη παρουσία της, ενώ η Williams ένα λόγω παράδοσης.

Η Red Bull παίρνει ένα έξτρα ποσόν επειδή ήταν η πρώτη ομάδα που υπέγραψε την ισχύουσα διμερή συμφωνία, η οποία ισχύει μέχρι το 2020. Το συνολικό ποσό ανέρχεται σε $35 εκατ.

Αφού έπιασε τον συμφωνημένο στόχο των δύο παγκοσμίων πρωταθλημάτων, η Mercedes λαμβάνει ένα ειδικό ετήσιο ποσό, ανάλογο με της Red Bull.

Η Ferrari θα πάρει φέτος $180 εκατ., σχεδόν το ένα πέμπτο της συνολικής «μπάνκας» - αλλά $12 εκατ. λιγότερα από πέρσι. Θα πάρει δηλαδή $108 εκατ. παραπάνω από τη Force India, παρότι η ινδική ομάδα ήταν μία μόνο θέση πίσω της στο πρωτάθλημα.

Η Mercedes κέρδισε το πρωτάθλημα Οδηγών και Κατασκευαστών για τρίτη συνεχή χρονιά πέρσι, όμως παρ’ όλα αυτά θα πάρει $9 εκατ. λιγότερα από τη Ferrari.

Η Force India και η Williams κατατάχτηκαν και οι δύο μπροστά από τη McLaren, όμως παίρνουν λιγότερα λόγω του επιδόματος CCB της McLaren.

Αν το συνολικό ποσό μοιραζόταν σε ίσα μέρη, κάθε ομάδα θα έπαιρνε $94 εκατ. Αυτό θα κόστιζε $86 εκατ. στη Ferrari, ενώ αντίθετα η Sauber –η τελευταία ομάδα που δικαιούται πληρωμές των Στηλών 1 και 2 – θα έπαιρνε $45 εκατ. επιπλέον.

Το Autosport ήρθε σε επαφή με τη FOM, η οποία όμως αρνήθηκε να σχολιάσει τις πληρωμές.

 [Πηγή: Autosport]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube