Περισσότερο πολιτική και λιγότερο ουσιαστική η συζήτηση επιστροφής της F1 στην Τουρκία [video]

Περισσότερο πολιτική και λιγότερο ουσιαστική η συζήτηση επιστροφής της F1 στην Τουρκία [video]

Τι κρύβεται πίσω από τη συνάντηση του Chase Carey της Liberty Media με τον Τούρκο Πρόεδρο Tayyip Erdogan

Και ξαφνικά η Τουρκία εμφανίζεται να διεκδικεί την επιστροφή της στο καλαντάρι της Formula 1. Το πότε ακριβώς ουδείς είναι σε θέση να προσδιορίσει, αφού η πίστα την Κωνσταντινούπολη (στο Ασιατικό κομμάτι της πόλης) έχει να δει μονοθέσιο της F1 από το 2011.
 
Ωστόσο η συνάντηση του Chase Carey της Liberty Media με τον Τούρκο Πρόεδρο Tayyip Erdogan αναζωπύρωσε τα σενάρια, αφού οι πληροφορίες που δημοσιοποιήθηκαν αμέσως μετά είναι πως οι δύο άνδρες συμφώνησαν να επιστρέψει η Τουρκία στο καλαντάρι της F1.
Βέβαια κάτι τέτοιο δεν θα γίνει το 2018 αφού έχουμε ήδη 21 αγώνες στο ημερολόγιο και λογικά πρέπει κάποιος αγώνας να φύγει για να πάρει τη θέση του αυτός της Τουρκίας, με τις ίδιες φήμες να λένε πως... προτεινόμενος για αποχώρηση είναι αυτός της Ρωσίας
 
Και αυτό διότι εξέλειπε από το κέντρο λήψης αποφάσεων ο Bernie Ecclestone o οποίος (όπως ο ίδιος είχε ομολογήσει) δεν χρειάστηκε παρά μια μόνον συνάντηση με τον Vladimir Putin για να βάλουν τη Ρωσία στο καλαντάρι... 
Να σημειώσουμε εδώ πως και ο αγώνας της Μαλαισίας θα φύγει από το καλαντάρι από την επόμενη σεζόν. 
 
Παρών στη συνάντηση των Carey και Erdogan ήταν και ο πολυεκατομμυριούχος Vural Ak (έχει τη μεγαλύτερη εταιρεία leasing της γείτονος), ο οποίος αγόρασε το Istanbul Park circuit έναντι 250 εκατομμυρίων δολαρίων.
 
Το ερώτημα βέβαια που προκύπτει είναι κατά πόσον η επιστροφή της F1 στην Τουρκία είναι κάτι το εφικτό. 
Όλα συνηγορούν για το αντίθετο: Η πίστα βρίσκεται σε ένα σημείο που έχει πολύ δύσκολη πρόσβαση από το κέντρο της Κωνσταντινούπολης. Επιπλέον, η «μπίζνα» μόνον κερδοφόρα δεν ήταν και αυτός ήταν ο σημαντικότερος λόγος που το 2011 αποφασίστηκε να σταματήσει η διεξαγωγή του Grand Prix, παρά το γεγονός ότι η πίστα από άποψη σχεδίασης είναι από τις καλύτερες, με την 8η στροφή της να είναι η μοναδική με 4 κορυφές και να θεωρείται μια από τις πλέον δύσκολες της F1. 
 
Με δεδομένο ότι αυτή τη στιγμή η Τουρκία περνά μια από τις πλέον δύσκολες πολιτικές της περιόδους και με τη χώρα να έχει δεχτεί πολλαπλά τρομοκρατικά χτυπήματα, είναι δύσκολο να φανταστεί κάποιος ποιος είναι ο λόγος να επενδυθούν πολλά εκατομμύρια δολάρια για να κάτι που είναι μάλλον βέβαιο πως οικονομικά δεν θα αποδώσει τα αναμενόμενα. 
 
Η μόνη εξήγηση είναι πως ο Tayyip Erdogan είναι διατεθειμένος να επιδοτήσει με κρατικό χρήμα την επιστροφή της Τουρκίας στην F1, σε μια προσπάθεια να τονώσει την προσωπική του εικόνα στην εσωτερική πολιτική αγορά, αλλά και να δώσει στη χώρα του το ευρωπαϊκό προφίλ που τόσο πολύ χρειάζεται.   
 
Nα σημειώσουμε πως το Istanbul Park circuit φιλοξένησε αγώνες της F1 από το 2005 έως το 2011 με τους νικητές να είναι οι Kimi Räikkönen (2005), Felipe Massa (2006, 2007, 2008), Jenson Button (2009), Lewis Hamilton (2010), και Sebastian Vettel (2011). 
 
Για την ιστορία να σημειώσουμε πως το DRIVE είναι το μόνο περιοδικό στον κόσμο που τον Φεβρουάριο του 2013 έκλεισε αποκλειστικά την πίστα για 2 ημέρες δοκιμών με Toyota GT86 και Opel Astra OPC
Δείτε το βίντεο της συγκεκριμένη δοκιμής. 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube