Περιορισμοί στην επικοινωνία των οδηγών με την ομάδα

Περιορισμοί στην επικοινωνία των οδηγών με την ομάδα

Η FIA απαγόρευσε στις ομάδες να συμβουλεύουν τους οδηγούς μέσω ασυρμάτου ή και μηνυμάτων με pit-boards

Μετά τον δραστικό περιορισμό των συνομιλιών στον ασύρματο, που ανακοινώθηκε την προηγούμενη εβδομάδα, η FIA ανακοίνωσε χθες πως τα ίδια θα ισχύσουν και για τα pit-boards, και μάλιστα από το GP της Σιγκαπούρης, αυτή τη Κυριακή.

Σε μια μακροσκελή ανακοίνωση που στάλθηκε στις ομάδες χθες, Δευτέρα, η Παγκόσμια Ομοσπονδία συγκεκριμενοποίησε το τι θα επιτρέπεται και τι όχι, ξεκαθαρίζοντας τους τομείς ρύθμισης του μονοθεσίου στους οποίους οι οδηγοί θα πρέπει στο εξής να τα βγάζουν πέρα μόνοι τους.

Ξεκαθαρίστηκε επίσης ότι οι ομάδες δεν θα μπορούν να παρακάμπτουν τις απαγορεύσεις που θα ισχύσουν για την επικοινωνία μέσω ασυρμάτου, πληροφορώντας τους οδηγούς με πίνακες (pit-boards).

Δόθηκε όμως μια παράταση μέχρι το Ιαπωνικό GP για να εγκαταστήσουν οι ομάδες αξιόπιστα συστήματα ώστε οι οδηγοί να έχουν την αναγκαία πληροφόρηση σε τομείς όπως η πίεση των ελαστικών, η φθορά των φρένων και το κιβώτιο, και να μην επηρεαστεί η ασφάλεια και η αξιοπιστία.

Η νέα αυτή, δρακόντεια ερμηνεία των κανονισμών έκανε τον επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff, να πιστεύει ότι θα υπάρξουν αμφισβητήσεις.

«Η οδηγία δεν είναι ακόμη εντελώς ξεκάθαρη και αναπόφευκτα θα υπάρξουν διχογνωμίες. Θα πρέπει να ξεκαθαριστεί ακόμη περισσότερο το πόσο θα επηρεαστούν ουσιαστικές διαδικασίες στην πίστα – ειδικά πριν την εκκίνηση του αγώνα», είπε.

ΟΙ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΣ ΕΠΕΞΗΓΗΣΕΙΣ ΤΗΣ FIA

Η ανακοίνωση της FIA προς τις ομάδες για το ποια μηνύματα –μέσω ασυρμάτου ή και pit-board – θα επιτρέπονται και ποια θα απαγορεύονται στο εξής:

ΠΟΙΑ ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΑΙ

* Η επιβεβαίωση ότι ελήφθη μήνυμα του οδηγού
* Λεπτομέρειες για το χρόνο γύρου ή τομέα της πίστας
* Λεπτομέρειες για το χρόνο γύρου ανταγωνιστή
* Απόσταση από ανταγωνιστή στα δοκιμαστικά ή στον αγώνα
* «Πίεσε», «πίεσε τώρα», «θα συναγωνιστείς τον Χ» ή παρόμοια
* Προειδοποίηση για κίνηση στην πίστα σε δοκιμαστικά ή αγώνα
* Αποστάσεις ανάμεσα στα μονοθέσια στις κατατακτήριες για να επιτευχθεί καθαρός γύρος
* Ειδοποίηση για σκασμένο λάστιχο
* Επιλογή ελαστικών στο επόμενο
pit-stop
* Αριθμός γύρων που έχει κάνει ανταγωνιστής με ένα σετ ελαστικών στον αγώνα
* Επιλογή ελαστικών ανταγωνιστή
* Ένδειξη πιθανού προβλήματος ανταγωνιστή στον αγώνα
* Πληροφόρηση για την πιθανή στρατηγική ανταγωνιστή
* Κίτρινες σημαίες, μπλε σημαίες, είσοδος του
Safety Car και άλλες σχετικές προειδοποιήσεις

ΠΟΙΑ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΑΙ

* Χρόνοι ανά τομέα των ανταγωνιστών και πού είναι ταχύτεροι ή πιο αργοί
* Ρύθμιση παραμέτρων του κινητήρα
* Ρύθμιση παραμέτρων του κιβωτίου
* Προσαρμογή της λειτουργίας του κιβωτίου μέσω «εκμάθησης» (από το Ιαπωνικό GP)
* Εξισορρόπηση του SOC (επίπεδο φόρτισης μπαταρίας) ή σχετική ρύθμιση για απόδοση
*  Πληροφόρηση για ρυθμίσεις παροχής καυσίμου (εκτός κι αν ζητηθεί από την οργάνωση)
* Πληροφόρηση για πιέσεις και θερμοκρασίες ελαστικών (από το Ιαπωνικό GP)
* Πληροφόρηση για ρυθμίσεις διαφορικού
* Χάρτες εκκίνησης για τη θέση του συμπλέκτη, για τη εκκίνηση του αγώνα και τα pit-stops
* Πληροφόρηση για ρυθμίσεις ή χάρτες λειτουργίας του συμπλέκτη (π.χ. σημείο που «πιάνει»)
* Burn-outs πριν την εκκίνηση του αγώνα
* Πληροφόρηση για το ζύγισμα των φρένων ή τις ρυθμίσεις του BBW (brake-by-wire)
* Προειδοποίηση για φθορά ή υπερθέρμανση των φρένων (από το Ιαπωνικό GP)
* Επιλογή των ρυθμίσεων ανάγκης (πλην της περίπτωσης συγκεκριμένου προβλήματος του μονοθεσίου)
* Απάντηση σε ευθεία ερώτηση του οδηγού, π.χ. «Χρησιμοποιώ τον σωστό χάρτη ροπής;»
* Οποιοδήποτε μήνυμα δείχνει κωδικοποιημένο.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube