Main menu

Mιχάλης Γεωργιάδης
Σάββατο, 9 Σεπτεμβρίου 2017 - 11:34μμ

Ο Sainz στη Renault, η Renault και ο Alonso στη McLaren

Πληροφορίες θέλουν τον Sainz να έχει υπογράψει στη Renault, εξέλιξη που φέρνει τους κινητήρες Renault στη McLaren και την Honda στην Toro Rosso.

Ο Carlos Sainz φέρεται να έχει υπογράψει ήδη συμβόλαιο με την εργοστασιακή ομάδα της Renault. Εξέλιξη που πυροδοτεί εξελίξεις τόσο στην αγορά οδηγών όσο και στις συμφωνίες ομάδων με τους κατασκευαστές κινητήρων.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Autosport (o Έλληνας insider Δημήτρης Παπαδόπουλος που αρθρογραφεί στο GoCar.gr είχε την είδηση από το βράδυ της Πέμπτης, να τα λέμε κι αυτά)  η μεταγραφή του Sainz μπορεί να θεωρείται δεδομένη. Ενώ η κίνηση αυτή φέρνει τους κινητήρες της Renault στη McLaren και αυτούς της Honda στην Toro Rosso.

Ο κινητήρας της Renault είναι σίγουρα καλύτερος από της Honda, αλλά όπως φαίνεται και στα αυτοκίνητα της Red Bull, όχι ικανός να δώσει τίτλο. Μήπως λοιπόν πολύ κακό για το τίποτα; Η αλήθεια είναι ότι δεν είχε άλλη επιλογή. Η Mercedes θα δεχόταν να της δώσει τους κινητήρες που έδινε στη Manor, δηλαδή δύο τρία βήματα εξέλιξης πίσω. Πράγμα που η McLaren δεν ήθελε. Συζητήσεις έγιναν και με τη Ferrari, όσο τρελό κι αν αυτό φαίνεται, καθώς εκτός από «αιώνιοι» στην F1 οι δύο φίρμες είναι πλέον αντίπαλοι και στα αυτοκίνητα δρόμου.

Συσχετίζοντας σήμερα, εκ των υστέρων, τα προ μηνών γεγονότα, την συμφωνία της Honda με την Sauber δηλαδή, δεν μπορούμε παρά να σκεφτούμε ότι αυτή ήταν μια προσπάθεια να παίξει η ελβετική ομάδα τον ρόλο της Toro Rosso. Και να πάρει η McLaren τα μοτέρ Ferrari με το σήμα Alfa Romeo. Θυμάστε πόσο έπαιζε στα Μέσα η επιστροφή της Alfa Romeo στην F1. Η συμφωνία αυτή ναυάγησε όταν οι Ιταλοί το ξανασκέφτηκαν και αποφάσισαν ότι δεν θα ήθελαν να έχουν να ανταγωνιστούν το σασί της McLaren με το μοτέρ τους, στο ίδιο μάλιστα στάδιο εξέλιξης  με την Scuderia.

Οι εβδομάδες περνούσαν, η Honda αποτύγχανε διαρκώς να φέρει αναβαθμίσεις και όσες έφερνε δεν απέδιδαν. Και η κρίση βάθαινε. Η FIA και η Liberty Media δεσμεύτηκαν να κάνουν το παν ώστε η Honda να μείνει στην F1, για το κύρος του αθλήματος αλλά και της ίδιας της Honda που όσο κι αν της κοστίζει αυτό που συμβαίνει δεν μπορεί να αποχωρήσει ντροπιασμένη. Είναι μονόδρομος να ανακάμψει και να αντιστρέψει το κλίμα. Η μόνη λύση φαινόταν να είναι να «φορτώσουν» τους προβληματικούς κινητήρες Honda στην Toro Rosso. Ώστε να ελευθερωθεί μία θέση στη λίστα των πελατών της Renault και έτσι να πάρει η McLaren τους γαλλικούς κινητήρες, προϋπόθεση για να μείνει ο Alonso στην ομάδα. Γιατί όμως να θέλει να κάνει κάτι τέτοιο η Toro Rosso;

Πράγματι φορτώνεται τους προβληματικούς κινητήρες, αλλά ταυτόχρονα η μαμά Red Bull γλιτώνει ένα βαρύ λογαριασμό που πλήρωνε στη Renault για την δεύτερη ομάδα της. Σύμφωνα με πληροφορίες, όχι μόνο δεν θα βάζει το χέρι στην τσέπη ο Mateschitz, αλλά το πιθανότερο είναι οι Ιάπωνες να βάλουν λεφτά στην ομάδα. Ενώ θα φέρουν και προίκα τα κιβώτια ταχυτήτων σχεδιασμού και κατασκευής McLaren που δουλεύουν με το ιαπωνικό μοτέρ. Επιπλέον, αν και όταν οι κινητήρες Honda φτάσουν σε ανταγωνιστικό επίπεδο, η Red Bull θα έχει το εργοστάσιο που πάντα ήθελε στο πλευρό της. Γιατί είναι δεδομένο ότι θα προκύψουν διλήμματα όταν κάποια στιγμή η εργοστασιακή ομάδα της Renault φτάσει (από άποψη σασί) να κοντράρει την Red Bull.

Στις πυρετώδεις διαπραγματεύσεις που έλαβαν χώρα στο περιθώριο του ιταλικού GP, η Renault ζήτησε κάτι για να δεχτεί την πρόωρη διακοπή του συμβολαίου με την Toro Rosso και τη συμφωνία που θα την φέρει στη McLaren το 2018. Κι αυτό το κάτι είναι η παραχώρηση του Sainz. Ο οποίος φυσικά αξιολογείται πολύ ψηλότερα από τον Palmer και θεωρείται ότι μαζί με τον Hulkenberg θα συμβάλλει στην πρόοδο της ομάδας.

Η συμφωνία είναι για το 2018, αλλά οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Palmer μάλλον δεν θα βγάλει τη χρονιά και ο Sainz θα οδηγεί για την γαλλική ομάδα ήδη από την Μαλαισία. Αν γίνει αυτό, την θέση του θα πάρει ο Pierre Gasly. Για το 2018 ο αντικαταστάτης του Sainz θα είναι πιθανότητα ο Nobuhara Matsushita, οδηγός της Honda που αυτή τη στιγμή έχει ρόλο εξελικτή οδηγού στη McLaren. Ο Ιάπωνας ωστόσο χρειάζεται ένα καλό φινάλε στη σεζόν του στην F2 για να συγκεντρώσει τους απαιτούμενους πόντους στην Superlicense ώστε να του επιτραπεί να αγωνιστεί στην F1 του χρόνου.

Οι επίσημες ανακοινώσεις αναμένονται το Σαββατοκύριακο του Grand Prix Σιγκαπούρης.

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία