Η Red Bull θα τρέχει με δικό της κινητήρα το 2016 (;)

Η Red Bull θα τρέχει με δικό της κινητήρα το 2016 (;)

Ενώ απειλούσε ότι θα αποχωρήσει από την F1, η Red Bull τώρα φαίνεται να επιστρέφει δυναμικά με δικό της κινητήρα.

Με έναν κινητήρα που είναι Renault στην βάση του αλλά τροποποιημένος στις απαιτήσεις της Red Bull, την πνευματική ιδιοκτησία του οποίου έχει η ίδια η αυστριακή ομάδα, καθώς και το δικαίωμα να τον εξελίσσει in house, φαίνεται να προχωρά η Red Bull.

Η Renault είχε φέρει στο αμερικανικό GP έναν σημαντικά αναβαθμισμένο κινητήρα με πολλές αλλαγές ενόψει και της επόμενης χρονιάς. Για την εξέλιξή του έχει ξοδέψει τα 12 τελευταία tokens που είχε διαθέσιμα για την τρέχουσα σεζόν. Παρόλα αυτά η Red Bull αρνήθηκε να τον δοκιμάσει στο Austin ή στο Μεξικό, υποστηρίζοντας ότι η όποια βελτίωση δεν άξιζε τις ποινές που θα συνεπάγονταν η χρήση του.

Καλά πληροφορημένες πηγές ωστόσο αναφέρουν ότι το πρόβλημα ήταν αλλού. Ο λόγος που η Red Bull δεν χρησιμοποίησε αυτόν τον κινητήρα της Renault ήταν ότι τις μέρες εκείνες έτρεχε μια διαπραγμάτευση μεταξύ των δύο εταιρειών για τα πνευματικά δικαιώματα της σχεδίασης του συγκεκριμένου κινητήρα. Τελικά, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η συμφωνία αυτή επετεύχθη χθες το βράδυ. Και αναμένεται σύντομα η ανακοίνωση από την Red Bull ότι θα τρέξει με αυτό το μοτέρ στην Βραζιλία.

Το παρασκήνιο είναι μεγάλο. Η Red Bull έχει εδώ και ένα περίπου χρόνο προσλάβει τον γκουρού κινητήρων Mario Illien, άλλοτε ατού της Mercedes, στον οποίο πιστώνονται μερικά από τα καλύτερα μοτέρ της σύγχρονης F1. Ο Illien δουλεύει στις εγκαταστάσεις της Red Bull στο Milton Keynes, σε έναν νέο χώρο που δημιουργήθηκε ειδικά ως τμήμα κινητήρων. Αυτός ο νέος Renault για τον οποίο συζητάμε έχει εξελιχθεί από κοινού από τους Γάλλους και τον Illien, για λογαριασμό της Red Bull. Η συμφωνία λοιπόν που επετεύχθη είναι η Renault να συνεισφέρει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και η Red Bull το ERS που σχεδιάζει, εξελίσσει και κατασκευάζει μόνη της. Τα πνευματικά δικαιώματα αυτής της κινητήριας μονάδας, ως σύνολο, είναι συνιδιοκτησία των δύο εταιρειών. Η δυσκολία επίτευξης συμφωνίας επ’ αυτού, έκανε την Red Bull να αναζητά την λύση ενός προσωρινού προμηθευτή το 2016. Τώρα φαίνεται το ζήτημα να έχει λυθεί, μακροπρόθεσμα μάλιστα.


O Mario Illien (αριστερά), ο Adrian Newey και ο Christian Horner

Προς το παρόν, ο κινητήρας αυτός αποτελεί κοινή περιουσία και κοινή βάση εκκίνησης για το 2016, για την Red Bull και για την Renault που προχωρά με την εξαγορά της Lotus και θα επιστρέψει με την δική της ομάδα του χρόνου. Ωστόσο, σύμφωνα με τις πηγές, στην συμφωνία προβλέπεται ότι η Red Bull θα μπορεί στο εξής να κάνει την δική της εξέλιξη στο Milton Keynes. Ακόμη και στον κινητήρα εσωτερικής καύσης, χωρίς να ενημερώνει περαιτέρω την Renault.

Η εμπορική σχέση της Red Bull με την Infiniti, πολυτελές παρακλάδι της Nissan, είναι εντελώς άσχετη με την προμήθεια κινητήρων Renault. Αν καταφέρουν να τα βρουν εντός του γκρουπ Renault – Nissan, η Red Bull του χρόνου θα ονομάσει τον κινητήρα της Infiniti. Διαφορετικά είναι έτοιμη να πληρώσει μόνη της το κόστος εξέλιξης των κινητήρων της, μέχρι κάποιος μεγάλος κατασκευαστής να πληρώσει αδρά για να τους δώσει το όνομά του.

Όλο αυτό αποτελεί μια σημαντική στροφή στην στρατηγική της Red Bull, από την οποία παλαιότερα δήλωναν με απόλυτο τρόπο ότι δεν πρόκειται να γίνει κατασκευάστρια κινητήρων. Ωστόσο, ως ομάδα φτιαγμένη να πρωταγωνιστεί και να κερδίζει πρωταθλήματα, προφανώς θέλει να κρατά την τύχη της στα δικά της χέρια.



[Πηγή: thejudge13.com]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube