Η Mercedes κατηγορεί την Ferrari ότι εξελίσσει παρανόμως, μέσω Haas

Η Mercedes κατηγορεί την Ferrari ότι εξελίσσει παρανόμως, μέσω Haas

H Mercedes κατηγορεί την Ferrari ότι χρησιμοποιεί την συνεργασία της με την Haas που θα μπει στην F1 του χρόνου για να παρακάμψει τους περιορισμούς δοκιμών στην αεροδυναμική σήραγγα.

Η Mercedes ζητά από τους κριτές στο Grand Prix του Abu Dhabi διευκρινίσεις σχετικά με τους κανονισμούς που αφορούν στον περιορισμό των ωρών χρήση της αεροδυναμικής σήραγγας για εξέλιξη.

Η γερμανική ομάδα θεωρεί ότι υπάρχει γκρίζα ζώνη στο συγκεκριμένο κεφάλαιο του αγωνιστικού κανονισμού και ζητά να αποσαφηνιστεί. Ο Paddy Lowe, τεχνικός εκτελεστικός διευθυντής της Mercedes, είχε στείλει μια επιστολή στον Charlie Whiting, τεχνικό διευθυντή της FIA, στις 15 Οκτωβρίου. Στις… 54 ερωτήσεις του ο Lowe ζητούσε διευκρινίσεις σε μια σειρά θεμάτων, αλλά κυρίως τον σαφή καθορισμό του τι συνιστά δύο ομάδες ανταγωνιστικές και μέχρι ποιο σημείο επιτρέπεται η μεταξύ τους συνεργασία. Στην ουσία ζητούσε να οριστεί το πλαίσιο εντός του οποίου δύο ομάδες μπορούν να μοιράζονται δεδομένα, εξαρτήματα, τεχνογνωσία αλλά και να αξιοποιούν από κοινού τον χρόνο στην αεροδυναμική σήραγγα που αναλογεί σε κάθε μία. Ζητούσε μάλιστα η επικοινωνία να παραμείνει εμπιστευτική.

Εφόσον ο Lowe δεν έκανε μια συγκεκριμένη καταγγελία, ώστε να ελεγχθεί αν πράγματι έχει υπάρξει παραβίαση σε τεχνικό επίπεδο, ο Whiting θεώρησε ότι η θεωρητική φύση του ερωτήματος της Mercedes δεν εμπίπτει στον τεχνικό αλλά στον αγωνιστικό κανονισμό. Και παρέπεμψε την ομάδα στους κριτές του GP του Abu Dhabi.

Παρότι δεν αναφέρεται πουθενά επισήμως, είναι γνωστό στους δημοσιογραφικούς κύκλους ότι αυτό που συζητιέται πολύ τελευταία στα paddocks είναι η σχέση της Ferrari με την Haas που θα μπει στο πρωτάθλημα του χρόνου. Η Scuderia και η αμερικανική ομάδα έχουν υπογράψει συμφωνία συνεργασίας σε τεχνικό επίπεδο που ξεπερνά τα όρια της απλής προμήθειας κινητήρα και κιβωτίου. Στο πλαίσιο αυτής της συμφωνίας, η Ferrari παραχωρεί την αεροδυναμική της σήραγγα στην Haas. Και ο λόγος που η Mercedes ζητά διευκρινίσεις είναι γιατί θεωρεί ότι οι Ιταλοί χρησιμοποιούν τον χρόνο της Haas ή έστω δεδομένα από τις δοκιμές της αμερικανικής ομάδας για να επιταχύνουν την εξέλιξη του δικού τους μονοθεσίου.


Αλληλοκατηγορούνται αλλά συζητούν πολιτισμένα, Paddy Lowe (αριστερά) και Toto Wolf  (κέντρο) της Mercedes με τον Arrivabene, αγωνιστικό διευθυντή της Ferrari

Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι αντιπροσωπεία της FIA είχε επισκεφθεί για έλεγχο την αεροδυναμική σήραγγα της Ferrari νωρίτερα φέτος και δεν είχε παρατηρηθεί καμία παρατυπία.

Οι κριτές, με επικεφαλής τον Derek Warwick, βετεράνο οδηγό F1 και πρόεδρο της βρετανικής λέσχης οδηγών αγώνων, κάλεσαν την Mercedes να γίνει πιο συγκεκριμένη, αν το επιθυμεί. Και ενδεχομένως να δώσει μορφή καταγγελίας στο ερώτημά της. Και ζήτησαν και από άλλες ομάδες να μπουν στην συζήτηση.

Ο Toto Wolf σε δηλώσεις του εξήγησε ότι η Mercedes έθεσε το θέμα όχι ως αντίδραση στις πρακτικές κάποιας άλλης ομάδας, αλλά με στόχο να οργανώσει την δική της στρατηγική: «Δεν κατηγορούμε καμία ομάδα. Ζητάμε απλώς από την FIA να διευκρινίσει το ζήτημα για να ξέρουμε τι πρέπει να κάνουμε. Ενόψει της επόμενης χρονιάς και κυρίως για το 2017 που τα αυτοκίνητα θα είναι πολύ διαφορετικά. Ίσως να πρέπει να αναθεωρήσουμε τις δομές μας, να δημιουργήσουμε ένα δίκτυο θυγατρικών, εξωτερικών συνεργατών κλπ, ώστε να επιταχύνουμε την διαδικασία της εξέλιξης. Αλλά θέλουμε να ξέρουμε τι ακριβώς επιτρέπεται και τι όχι, δεν θέλουμε να βρεθούμε ξαφνικά εκτός κανονισμών». 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube