Η φωτογραφία της χρονιάς στην Formula 1 και η ιστορία της

Η φωτογραφία της χρονιάς στην Formula 1 και η ιστορία της

Επειδή τα αυτοκίνητα της F1 δεν γλιστρούν όπως τα αγωνιστικά WRC και δεν πλαγιάζουν όπως οι μοτοσικλέτες, κάποιοι νομίζουν ότι η οδήγησή τους είναι απλή υπόθεση.

Μια φωτογραφία που πόσταρε στα social media ο Nico Rosberg, που δείχνει το μονοθέσιο του εξαιρετικά πιεσμένο, να ξύνει την άσφαλτο, στο όριο της κατάρρευσης της ανάρτησης και του ελαστικού, υπενθυμίζει σε όλους πόσο σκληρή και απαιτητική είναι η οδήγηση ενός αυτοκινήτου F1.

Η φωτογραφία τραβήχτηκε στο ιαπωνικό GP, στην Suzuka, στην στροφή Degner. Είναι η κλειστή 90άρα δεξιά πριν το πέρασμα κάτω από την γέφυρα, στο μέσον περίπου της πίστας. Ο ίδιος ο φωτογράφος δεν θεώρησε εκείνη την στιγμή ότι έκανε κάτι σημαντικό. Αλλά έκανε αίσθηση όταν την πόσταρε ο Rosberg στο Twitter, έγινε retweet 2.100 φορές και πήρε 5.600 likes. Δείτε τι λένε όλοι οι συντελεστές σχετικά.

Ο φωτογράφος, Peter Fox
«Ήμουν στην εξωτερική της στροφής Degner για την δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών. Και πήγα εκεί γιατί ξέρω ότι τα αυτοκίνητα πιέζονται πολύ σε αυτή τη στροφή. Συνηθίζω να πηγαίνω εκεί, έχω φωτογραφίες και από προηγούμενες χρονιές, αλλά δεν έχω ξαναδεί κάτι τέτοιο.
Και άλλα αυτοκίνητα ακολουθούσαν την ίδια γραμμή με τον Rosberg, αλλά συμπεριφέρονταν διαφορετικά. Ακόμη κι όταν ήταν πολύ φορτωμένα με καύσιμα.  Το εντυπωσιακό σε αυτή την εικόνα είναι πως ενώ η πίσω αριστερή ανάρτηση έχει τερματίσει, η εμπρός δεξιά έχει αρκετή διαδρομή ώστε ο τροχός να πατά ακόμη στην άσφαλτο. Αν δεις το επόμενο καρέ, που δεν είναι εστιασμένο για αυτό δεν το δημοσιεύω, η ανάρτηση έχει αποσυμπιεστεί και το αυτοκίνητο μοιάζει να είναι στον αέρα. Είναι απίστευτο πως επανέρχεται στην φυσιολογική του κατάσταση.
Δεν ξέρω ποιος την έδωσε στον Rosberg. Μερικές μέρες αφότου έβαλε την εικόνα στο Twitter και στο Facebook, το τηλέφωνό μου άρχισε να χτυπά ασταμάτητα.
Όταν άρχισα να διαβάζω τι έγραφε ο κόσμος για αυτή την φωτογραφία κατάλαβα την δύναμη της. “Λέει περισσότερα από όσα θα μπορούσαμε ποτέ να γράψουμε με λέξεις για την σύγχρονη F1” έγραψε κάποιος. Και νομίζω ότι είναι ακριβώς αυτό».

Ο οδηγός, Nico Rosberg
«Είναι φανταστική εικόνα, χωρίς αμφιβολία. Είναι σπάνιο να μπορείς να παρατηρήσεις με τόση λεπτομέρεια τις δυνάμεις που αναπτύσσονται σε ένα αυτοκίνητο της F1. Έχει πιάσει μια πολύ ιδιαίτερη στιγμή, πολύ εντυπωσιακή. Ακόμη και το λάστιχο έχει παραμορφωθεί. Είναι απίστευτο. Και να σκεφτεί κανείς ότι ήταν ένας συνηθισμένος γύρος ελεύθερων δοκιμών, χωρίς ιδιαίτερη πίεση. Δεν έκανα κάποιον ειδικό χειρισμό ούτε είχαμε κάνει κάποια περίεργη ρύθμιση».

Η ομάδα, Paddy Lowe
Είναι φανταστικό, ένας φωτογράφος έχει συλλάβει ένα αυτοκίνητο F1 στο πραγματικό όριό του. Είναι πολύ δραματική εικόνα. Τα αυτοκίνητα αυτά υφίστανται απίστευτες δυνάμεις. Θα παθαίνατε σοκ αν μπορούσατε να δείτε τα διάφορα εξαρτήματα να δοκιμάζονται στο εργαστήριο, πόσο πολύ παραμορφώνονται όταν δέχονται τις δυνάμεις για τις οποίες έχουν σχεδιαστεί.

Έχει πιάσει μια πολύ συγκεκριμένη στιγμή. Ο πίσω αριστερός τροχός έχει δεχτεί τρομερό φορτίο. Το πλαϊνό του έχει τσαλακωθεί, αν και είμαι σίγουρος ότι η γωνία του φακού το κάνει να φαίνεται λίγο πιο δραματικό, στην πραγματικότητα δεν είναι κάτι τόσο κακό.
Θεωρούμε την απόδοση, την ταχύτητα και το κράτημα αυτών των αυτοκινήτων δεδομένο. Γιατί δεν φαίνονται να γλιστρούν. Αλλά περνούν δύσκολες ώρες, τα αυτοκίνητα και ακόμη περισσότερο οι οδηγοί. Γι’ αυτό είναι σημαντικό η τηλεόραση να συνεχίσει να εξελίσσεται και να αναζητά τρόπους να μεταφέρει στον θεατή αυτού του είδους την δράση που κρύβεται στις λεπτομέρειες».

Το ελαστικό, Mario Isola  
Συνήθως βλέπουμε αυτού του είδους την συμπεριφορά ελαστικού από τα δεδομένα της τηλεμετρίας. Παρακολουθούμε όλες τις δυνάμεις που ασκούνται στο ελαστικό. Το πλευρικό φορτίο, την συμπίεση, τον κυματισμό στο πλαϊνό τμήμα. Καθώς και την παραμόρφωση που υφίστανται τα λάστιχα, όμως συνεχίζουν να λειτουργούν κανονικά και να αποδίδουν στο μέγιστο. Όλα αυτά είναι πράγματα που γνωρίζουμε και λαμβάνουμε υπόψη στις προσομοιώσεις που κάνουμε. Όμως είναι εντυπωσιακό να τα βλέπουμε εδώ με γυμνό μάτι, σε μία φωτογραφία. Αν μπορούσαμε να πάρουμε μια αντίστοιχα πετυχημένη ως προς το timing εικόνα στην Eau Rouge ή στο τέλος μιας μεγάλης ευθείας, η κατάσταση του ελαστικού θα ήταν παρόμοια.
Η εικόνα αυτή δείχνει πόσο ακραίες είναι οι δυνάμεις που ασκούνται σε ένα μονοθέσιο F1. Οπότε καταλαβαίνει κανείς πως όταν μιλάμε για αύξηση της πίεσης κατά 1 ή 2 PSI, μπορεί σε ένα κανονικό αυτοκίνητο να είναι ασήμαντη, αλλά στην F1 μπορεί να αλλάζουν πολλά.

[Πηγή: Motorsport]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube