Η Formula 1 με το Halo μπορεί να είναι γοητευτική

Η Formula 1 με το Halo μπορεί να είναι γοητευτική

Μια σχεδιαστική πρόταση δείχνει ότι ακόμη και με το άχαρο δίχαλο για προστασία του ανοιχτού κόκπιτ, τα αυτοκίνητα F1 μπορούν να δείχνουν ελκυστικά.

Αφού εξέτασε όλες τις λύσεις, η FIA απέρριψε το Aeroscreen και το Shield, δύο εκδοχές μιας διάφανης καλύπτρας. Και προέκρινε το Halo για την προστασία του ανοικτού κόκπιτ από το 2018.

Το σύστημα αυτό, που είναι σαφώς άχαρο σχεδιαστικά και μοιάζει με… σαγιονάρα, είχε αρχικά μπει στον πάγο, καθώς η F1 εξέταζε άλλες λύσεις. Προσπαθώντας να συνδυάσει την αισθητική με τη σωστή προστασία, με κάτι που θα είχε φυσικά τη σύμφωνη γνώμη των πιλότων από άποψη ορατότητας. Αφού λοιπόν και ο Vettel δοκίμασε πρόσφατα το Shield και είπε ότι του έφερε ζαλάδα, ενώ οι αντανακλάσεις του Aeroscreen είχαν προβληματίσει τους πιλότους σε παλιότερες δοκιμές, τελικά προκρίθηκε το Halo. Για το οποίο οι περισσότεροι οδηγοί έχουν πει ότι τους ξενίζει, αλλά δεν τους ενοχλεί ουσιαστικά στην οδήγηση. Ενώ αναγνώρισαν ότι προσφέρει σοβαρά αυξημένη προστασία.

Από την άλλη, μεγάλη μερίδα των ανθρώπων της F1 και η μεγαλύτερη των θεατών εκφράζουν πολύ αρνητικά σχόλια για την εμφάνιση των μονοθεσίων, θεωρώντας την αποκρουστική. Πιο πρόσφατη και αντιπροσωπευτική αυτής της θεωρίας η στάση του Lauda, η ομάδα του οποίου άλλωστε εξέλιξε το Halo ως προτεινόμενη λύση. Ο Αυστριακός βετεράνος είπε ότι με το Halo καταστρέφεται πλήρως η εμφάνιση των μονοθεσίων. Ότι θα γίνουν τόσο άσχημα ώστε θα διώχνουν τον κόσμο από τις πίστες και τις τηλεοράσεις. «Είναι κρίμα», είπε ο Lauda, «πάει χαμένη όλη η προσπάθεια της Liberty Media και της FIA να γίνει η F1 πιο δημοφιλής. Να έρθουμε πιο κοντά στον κόσμο, να φέρουμε νέους fans στο άθλημα. Η F1 είναι ήδη πολύ ασφαλής. Δεν χρειάζεται να βιαστούμε, μπορούμε να περιμένουμε ώστε να υιοθετήσουμε μια λύση που δεν θα καταστρέφει τα αυτοκίνητα και ταυτόχρονα θα προσφέρει κάτι ουσιαστικό στην ασφάλεια. Ας είναι το 2019».

Παρόλα αυτά, εκτός αν συμβεί κάποια ανατροπή τους επόμενους μήνες, αυτή τη στιγμή το Halo είναι η λύση που θα εφαρμοστεί από το 2018. Θα κλείσουμε λοιπόν τις τηλεοράσεις; Ή μήπως μπορούν να σχεδιαστούν όμορφα μονοθέσια ακόμη και με αυτό. Μια πρόταση από τον Olcay Tuncay Karabulut δείχνει ότι ίσως και να υπάρχει ελπίδα. Βέβαια στο σχέδιο βλέπουμε ένα Halo λεπτότερο από το πραγματικό και με μικρότερο άνοιγμα στο εμπρός μέρος. Πράγμα που σίγουρα το κάνει πιο ελκυστικό, αλλά δεν ξέρουμε αν αυτό είναι λειτουργικό καθώς πρέπει να υπάρχει ο χώρος εύκολης εισόδου-εξόδου του οδηγού σε περίπτωση ατυχήματος. Για να δούμε…

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube