Η FIA θα ξαναδεί το θέμα Vettel – Hamilton, πιθανές περαιτέρω ποινές

Η FIA θα ξαναδεί το θέμα Vettel – Hamilton, πιθανές περαιτέρω ποινές

Η FIA φέρεται να μην είναι ευχαριστημένη με την ποινή – χάδι που πήρε ο Vettel στο GP του Azerbaijan.

Η FIA επισήμως ξεκίνησε έρευνα για το θέμα Hamilton – Vettel που προέκυψε στο GP του Azerbaijan, όταν ο Γερμανός της Ferrari θεώρησε ότι ο Hamilton του έκανε brake test κατά την επανεκκίνηση πίσω από το safety car και ως ένδειξη διαμαρτυρίας βγήκε δίπλα του και τον τράκαρε.

Ο Vettel πήρε ποινή 10 δευτερολέπτων στα pits για την επιθετική του ενέργεια σε βάρος του Hamilton. Στο μεταξύ τα στοιχεία της τηλεμετρίας από τη Mercedes έδειξαν ότι ο Βρετανός ενήργησε μέσα στα αγωνιστικά πλαίσια, κάνοντας ότι είχε κάνει και στην προηγούμενη περίοδο safety car. Η έκβαση του αγώνα τελικά ευνόησε τον Vettel ο οποίος δεν μπορούσε μεν να διεκδικήσει την πρωτιά, αλλά αύξησε  την βαθμολογική διαφορά του από τον Hamilton, ο οποίος υποχρεώθηκε να κάνει ένα επιπλέον pitstop λόγω κακής προσαρμογής του προσκέφαλου στο μονοθέσιό του, το οποίο έπρεπε για λόγους ασφαλείας να αντικατασταθεί και να στερεωθεί σωστά.

Και ενώ φαινόταν ότι η υπόθεση θα έκλεινε εκεί, λέγεται ότι η Ομοσπονδία θεώρησε την ποινή στον Vettel ανεπαρκή. Και ανοίγει ξανά τον φάκελο. Το θέμα θα επανεξεταστεί διεξοδικά στις 3 Ιουλίου και όλα τα δεδομένα θα είναι διαθέσιμα για ανάλυση από τους ειδικούς της FIA. Η όποια  απόφαση θα ανακοινωθεί πριν το επόμενο Grand Prix στην Αυστρία. Είναι προφανές όμως ότι οι πιθανότητες για περαιτέρω ποινή στον Vettel είναι αυξημένες.

Το πρόβλημα για τον Vettel είναι ότι στην FIA… δεν ξεχνούν. Πέρσι στο GP του Μεξικού ο Γερμανός είχε βρίσει από τον ασύρματο τον Charlie Whiting και την FIA για την διαχείριση του αγώνα. Ο Vettel είχε μια μονομαχία με τον Verstappen στους τελευταίους γύρους. Ενώ ο οδηγός της Ferrari βγήκε να προσπεράσει, ο Ολλανδός έχασε τα φρένα, έκοψε την πρώτη στροφή μέσα από την αμμοπαγίδα και κράτησε τη θέση. Ο Vettel θεώρησε ότι η FIA θα έπρεπε να τον είχε τιμωρήσει και να του είχε ζητήσει να παραχωρήσει την θέση. Και για αυτό εξερράγη από τον ασύρματο εκστομίζοντας φράσεις όπως «άντε γ@μ#σ# Charlie».

Ο Vettel τότε ζήτησε συγνώμη και είχε γλιτώσει κάποια ποινή, αλλά η FIA είχε εκδώσει μία ανακοίνωση στην οποία αναφερόταν ότι έγινε προειδοποίηση στον Γερμανό και πως σε επόμενο σοβαρό παράπτωμα η συγκεκριμένη συμπεριφορά θα συνυπολογίζονταν.

Το θέμα με τον Vettel, όπως εντέχνως το έθεσε στις δηλώσεις του και ο Hamilton, είναι ότι δίνει το κακό παράδειγμα σε όλους τους οδηγούς μικρότερων κατηγοριών αλλά και στους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού γενικότερα. Είναι γνωστό ότι ο Vettel χάνει εύκολα την ψυχραιμία του, αλλά η σκόπιμη κίνηση να τρακάρει τον Hamilton μάλλον ξεπερνά τα όρια. Κάποιοι, λίγοι, υπερασπίστηκαν τον Γερμανό αναγνωρίζοντας την ανθρώπινη αδυναμία πάνω στην πίεση της στιγμής (Villeneuve), καθώς την επιπλέον πίεση της διεκδίκησης του πρωταθλήματος στο περιβάλλον της Ferrari (Christian Horner). Οι περισσότεροι ωστόσο, κυρίως τα ισχυρά βρετανικά Μέσα, τον κατακεραύνωσαν. Ζητώντας τουλάχιστον τον αποκλεισμό / μηδενισμό του από τον συγκεκριμένο αγώνα.

Να θυμίσουμε ότι στην περίπτωση της περίφημης τιμονιάς του Michael Schumacher το ’97 σε βάρος του Villeneuve στην Jerez, όταν μια εγκατάλειψη και των δύο θα έδινε το πρωτάθλημα στον Schumi, ο Γερμανός, σε συνεδρίαση που ακολούθησε μερικές μέρες μετά τον αγώνα (όπως τώρα) ο Γερμανός είχε τιμωρηθεί με αφαίρεση όλων των βαθμών του από το πρωτάθλημα εκείνης της σεζόν. Ενώ είχε υποχρεωθεί να συμμετάσχει στην καμπάνια της FIA για την οδική ασφάλεια. Βέβαια η περίπτωση του Baku είναι αρκετά διαφορετική, αφού το συμβάν δεν έγινε με τον αγώνα σε κανονικό ρυθμό αλλά με 50 km/h πίσω από το safety car, οπότε το ζήτημα ασφάλειας που τίθεται δεν είναι σοβαρό. Είναι περισσότερο θέμα συμπεριφοράς και προς τα έξω εικόνας του σπορ. Και η τιμωρία του Vettel, φαίνεται να θεωρεί η FIA, πως πρέπει να έχει παραδειγματικό χαρακτήρα.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube