H πρώτη μάχη επί ευρωπαϊκού εδάφους

H πρώτη μάχη επί ευρωπαϊκού εδάφους

Στη γνώριμη από τις δοκιμές εξέλιξης των προηγούμενων χρόνων πίστα της Βαρκελώνης αυτή την Κυριακή η F1

Mετά τρεις εβδομάδες ανάπαυλας αλλά όχι και ξεκούρασης (οι μηχανικοί δούλευαν υπερωρίες σε πολλές ομάδες), η F1 έρχεται στην Ευρώπη και συγκεκριμένα στην πίστα της Βαρκελώνης.


Η συγκεκριμένη πίστα, αποτελώντας χρόνια τώρα πεδίο δοκιμών και εξέλιξης είναι κάτι παραπάνω από γνώριμη τόσο σε μηχανικούς όσο βέβαια και οδηγούς. Το γεγονός ότι φέτος οι δοκιμές έγιναν στη Χερέθ και στο Μπαχρέιν δεν σημαίνει τίποτα και η Βαρκελώνη εξακολουθεί να αποτελεί ό,τι πιο έυκολο για να αξιολογήσεις αμέσως τα αποτελέσματα ρυθμίσεων σε κινητήρες, αναρτήσεις, αεροδυναμική, κτλ.

Βέβαια, το ερώτημα μετά τα αποτελέσματα των προηγούμενων GP παραμένει: Μπορεί κάποιος να αμφισβητήσει την έως τώρα παντοκρατορία της Mercedes;
Δύσκολο να απαντήσει κάποιος. Εκείνο που είναι σίγουρο είναι πως Hamilton και Rosberg θα δώσουν τη δκή τους μάχη για να κατοχυρώσουν θέσεις, βαθμούς και πρωτοπορεία στον βαθμολογικό πίνακα.

Η Red Bull καταρχήν καίγεται για να μπει και πάλι στο παιχνίδι της διεκδίκησης βαθμών και τίτλου. Στη Βαρκελώνη γνωρίζουμε ότι το μονοθέσιό της θα εμφανιστεί με πληθώρα αλλαγών. Ο Sebastian Vettel θα έχει ένα καινούργιο πλαίσιο, την ώρα που η Renault υπόσχεται αναβαθμισμένο λογισμικό, χωρίς όμως να αισιοδοξεί ότι θα έχει καταφέρει να βγάλει στην άσφαλτο το 100% των δυνατοτήτων του κινητήρα της. Σε κάθε περίπτωση ο Vettel ελπίζει σε κάτι καλύτερο από τους προηγούμενους αγώνας και κυρίως να μην ακούει εντολές να κάνει στην άκρη για να περάσει ο ταχύτερος ομόσταυλός του Ricciardo...

Στη Ferrari, σύμφωνα με τα δημοσιεύματα των ιταλών, αναμένεται να έχουμε και εδώ αναβαθμίσεις αλλά καινούργιο πλαίσιο δεν θα δούμε πριν το Μονακό. Η μεγαλύτερη αλλαγή που θα δούμε στην κόκκινη ομάδα είναι το νέο ρύγχος που θα βοηθήσει τόσο αεροδυναμικά όσο και στη καλύτερη ροή αέρα (και ψύξη) προς τα ψυγεία.
Ωστόσο όλοι περιμένουν να δούν έναν διαφορετικό Kimi Raikkonen, την ώρα που ο Alonso έχει μέχρι στιγμής αποδείξει πως είναι και μαχητής και ανταγωνιστικός και διεκδικεί ό,τι το καλύτερο στο πλαίσιο των δυνατοτήτων του μονοθεσίου. Μην περιμένετε καθοριστικές παρεμβάσεις πάντως από τον Marco Mattiacci, ο οποίος ως φαίνεται, ακόμη θέλει χρόνο να βρει τα πατήματά του στη θέση του αγωνιστικού διευθυντή.

Πέρα από τις τρεις αυτές όμως όμάδες, υπάρχουν και κάποιοι άλλοι που διεκδικούν (και πετυχάινουν) με αξιώσεις θέσεις και βαθμούς.
Για παράδειγμα από τους έχοντες κινητήρες Mercedes η Force India έχει αποδείξει ότι «τόχει» και πάει στη Βαρκελώνη έτοιμη για το καλύτερο αφού η συγκεκριμένη πίστα της πάει γάντι.
Αντίθετα η Williams δεν έχει καταφέρει κάτι καλό έως τώρα, όπως και η McLaren που για πρόσφατα προσέλαβε τους Tony Salter από την Sauber και τον Guillaume Cattelani από τη Lotus για να ενισχυθεί στον τομέα της αεροδυναμικής αφού ο Jenson Button γκρίνιαζε ότι αυτός είναι ο τομέας που «πονάει» το μονοθέσιο.
Κυριακή κοντή γιορτή λοιπόν και θα δούμε ποιοι και πόσο κατάφεραν να γίνουν ανταγωνιστικοί ή αν η Mercedes θα πάει για μια ακόμη εύκολη νίκη.

Η ΠΙΣΤΑ ΣΤΗ ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ
Μήκος πίστας 4,655 χιλιόμετρα
Αριθμός γύρων 66
Απόσταση αγώνα 307,104 χιλιόμετρα
Ρεκόρ γύρου 1:21.670 (Kimi Raikkonen, 2008)
Πρώτο GP 1991
Νικητής 2013 Fernando Alonso (Ferrari)
Pole position 2013 Nico Rosberg (Mercedes)


ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ
Παρασκευή 9/5
Ελεύθερες δοκιμές - 1ο σκέλος 11:00 - 12:30GR (OTE TV)
Ελεύθερες δοκιμές - 2ο σκέλος 15:00 - 16:30GR (OTE TV)
Σάββατο 10/5
Ελεύθερες δοκιμές 12:00 - 13:00GR (OTE TV)
Κατατακτήριες δοκιμές 15:00GR (OTE TV)
Κυριακή 11/5
Αγώνας 15:00GR (OTE TV / Alpha)

ΟΛΟΙ ΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ ΤΟΥ ΙΣΠΑΝΙΚΟΥ GP
2013 Fernado Alonso (Ferrari)
2012 Pastor Maldonado (Williams F1)
2011 Sebastian Vettel (Red Bull Racing)
2010 Mark Webber (Red Bull Racing)
2009 Jenson Button (Brawn GP)
2008 Kimi Raikkonen (Ferrari)
2007 Felipe Massa (Ferrari)
2006 Fernando Alonso (Renault)
2005 Kimi Raikkonen (McLaren Mercedes)
2004 Michael Schumacher (Ferrari)
2003 Michael Schumacher (Ferrari)
2002 Michael Schumacher (Ferrari)
2001 Michael Schumacher (Ferrari)
2000 Mika Hakkinen (McLaren Mercedes)
1999 Mika Hakkinen (McLaren Mercedes)
1998 Mika Hakkinen (McLaren Mercedes)
1997 Jacques Villeneuve (Williams Renault)
1996 Michael Schumacher (Ferrari)
1995 Michael Schumacher (Benetton Renault)
1994 Damon Hill (Williams Renault)
1993 Alain Prost (Williams Renault)
1992 Nigel Mansell (Williams Renault)
1991 Nigel Mansell (Williams Renault)

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube