H Liberty Media εξαγοράζει τη Formula 1

H Liberty Media εξαγοράζει τη Formula 1

Ο αμερικανικός κολοσσός έκανε το πρώτο βήμα για την απόκτηση της Formula 1 αντί του ποσού των 8 δις δολαρίων.

Η Liberty Media Corporation ανακοίνωσε την αρχική εξαγορά της F1 με τον διορισμό του Chase Carey ως προέδρου και τη διατήρηση του Bernie Ecclestone στη θέση του CEO.

Η Liberty Media θα πάρει αρχικά ένα 18,7% της F1. To πρώτο βήμα είναι μια συμφωνία για την καταβολή $1,1 δις σε μετρητά και τον διορισμό του Chase Carey –εκτελεστικού αντιπροέδρου της 21 st Century Fox– ως νέου προέδρου.

Ο Carey διαδέχεται τον Peter Brabeck-Lemathe, που θα παραμείνει στο ΔΣ της Formula 1 ως μη εκτελεστικός διευθυντής.

Ο Bernie Ecclestone, o κάτοχος των εμπορικών δικαιωμάτων του σπορ, θα διατηρήσει τη θέση του CEO.

H Liberty θα επενδύσει $4,4 δις συνολικά στην αγορά μετοχών και θα αναλάβει επίσης τα χρέη της F1 ύψους $4,1 δις. Η συμφωνία εξαγοράς, που αναμένεται να κλείσει οριστικά το πρώτο τρίμηνο του 2017, θα αντιπροσωπεύει μια επιχειρηματική αξία $8,0 δις.

Η CVC Capital Partners, σημερινή ιδιοκτήτρια της F1, θα διατηρήσει το 65% της μετονομασμένης “Formula 1 Group”, αλλά όχι το δικαίωμα ψήφου.

Η Liberty Global είναι ιδιοκτησία του πολυδισεκατομμυριούχου John Malone, του μεγαλύτερου κατόχου γης στις ΗΠΑ, ο οποίος έχει επίσης ένα μεγάλο και ποικίλο χαρτοφυλάκιο επιχειρήσεων, που εκτείνεται από το δορυφορικό ραδιόφωνο Sirius XM έως την ομάδα μπέισμπολ Atlanta Braves.

Μιλώντας μετά την ανακοίνωση ότι ο γίγαντας των ΜΜΕ θα εξαγοράσει το 100% της Delta Topco (μητρικής της F1) μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2017, ο Chase Carey (φωτ. κάτω) δήλωσε ότι σχεδιάζει να προωθήσει το σπορ «στο επόμενο επίπεδο».

«Τι βλέπουμε λοιπόν ως ευκαιρία;», είπε. «Η ευκαιρία είναι να αναπτύξουμε και να εξελίξουμε αυτό το σπορ προς όφελος των φαν, των ομάδων και των μετόχων μας, αυξάνοντας την προώθηση και το μάρκετινγκ της Formula 1 ως σπορ και τίτλου.

«Θα αναβαθμίσουμε τη διανομή περιεχομένου, ειδικά την ψηφιακή που αποτελεί σήμερα ένα πολύ μικρό ποσοστό. Θα εξελίξουμε το αγωνιστικό ημερολόγιο. Θα χτίσουμε ένα ευρύτερο φάσμα εμπορικών συνεργασιών, συμπεριλαμβανομένων των χορηγιών. Θα μοχλεύσουμε την εμπειρία της Liberty στις ζωντανές εκδηλώσεις και τη χρηματική εκμετάλλευση της ψηφιακής πλατφόρμας για να κάνουμε τις εκδηλώσεις μας μεγαλύτερες παρά ποτέ».

Ο Carey εξήγησε ότι η Liberty ενδιαφέρθηκε για την F1 επειδή είναι «επιχείρηση απίστευτα χαμηλού ρίσκου» καθώς έχει υπογεγραμμένα συμβόλαια πληρωμής δικαιωμάτων ύψους $9,3 δις που φτάνουν μέχρι το 2026, ενώ έχει επίσης εισροή εσόδων από τρεις διαφορετικές πηγές: προώθηση των αγώνων, αναμετάδοση και διαφήμιση, και χορηγίες. Τέλος, η F1 έχει «μαζικά ζωντανά ακροατήρια παγκοσμίως, με ελκυστικά δημογραφικά στοιχεία».

 Ο νέος, Αμερικανός πρόεδρος της F1 δήλωσε επίσης ότι η Liberty θα διατηρήσει ως «κρίσιμης σημασίας» τα θεμέλια του σπορ στην Ευρώπη, εξερευνώντας παράλληλα τη δυναμική για μια «ολόκληρη νέα γενιά φαν» σε καινούργιες αγορές της Ασίας και της Αμερικής.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube