Grand Prix Monaco: Κυριαρχία Ferrari και… αμηχανία

Grand Prix Monaco: Κυριαρχία Ferrari και… αμηχανία

Οι Ferrari κυριάρχησαν στο Πριγκιπάτο, αλλά η τακτική της Ferrari που έδωσε τη νίκη στον Vettel αμφισβητείται.

Ο Sebastian Vettel πήρε τη νίκη στο GP του Monaco και προηγείται στο πρωτάθλημα οδηγών με διαφορά 25 βαθμών πλέον από το δεύτερο Lewis Hamilton. Στη δεύτερη θέση ο Kimi Räikkönen.

Αυτό είναι το 90ό 1-2 της Ferrari και η πρώτη νίκη της Monaco σε 16 χρόνια. Το προηγούμενο 1-2 της ιταλικής ομάδας είναι το πρώτο από το επίσης αμφιλεγόμενο αποτέλεσμα του γερμανικού GP τον Ιούλιο του 2010, όταν είχε κερδίσει ο Alonso αφού χρειάστηκε να ακουστεί το περίφημο «Felipe, o Fernando είναι ταχύτερος από σένα», ώστε ο Massa να δώσει την πρώτη θέση στο διεκδικητή της νίκης Alonso.

Η αμηχανία έχει να κάνει με την επιλογή της Ferrari να βάλει για pits top πρώτο τον Kimi Räikkönen o οποίος οδηγούσε τον αγώνα. Αυτή είναι η συνηθισμένη πρακτική στις κανονικές πίστες, με τον πρωτοπόρο να έχει τον πρώτο λόγο. Όμως στο Monaco, με την Ultra Soft γόμα ουσιαστικά να μην φθείρεται και να δίνει πολύ καλούς χρόνους ακόμη και ύστερα από δεκάδες γύρους, αυτό σήμαινε ότι ο Kimi έβαλε την πιο αργή Super Soft γόμα ενώ ο Vettel είχε μπροστά του καθαρή πίστα να εκμεταλλευτεί το πιο γρήγορο λάστιχο, έστω και φθαρμένο. Οπότε, αυτό που σε μια κανονική πίστα θα ήταν πλεονέκτημα για τον Räikkönen, στη συγκεκριμένη πίστα ήταν μειονέκτημα. Η ομάδα δεν μπορεί να μην το ήξερε αυτό, αλλά δεν φρόντισε να προστατέψει τον Räikkönen. Ή ήθελε να βοηθήσει τον Vettel, ο οποίος έτσι κι αλλιώς είναι εμπρός στο πρωτάθλημα και έχει τις περισσότερες πιθανότητες να το κατακτήσει σε σχέση με το Φιλανδό.

Από τον 35ο ως τον 38ο γύρο με διαδοχικούς ταχύτερους γύρους σε στιλ κατατακτήριων δοκιμών, ο Vettel βγήκε μπροστά από τον Kimi όταν έκανε το δικό του pit stop. Από εκεί και ύστερα ήλεγξε το ρυθμό και πήρε τη νίκη. Ο Räikkönen ο οποίος στο πρώτο κομμάτι του αγώνα με την Ultra Soft γόμα είχε πολύ καλό ρυθμό και έκανε ταχύτερους γύρους ώστε να μην επιτρέψει στον Vettel να τον απειλήσει, με τη Super Soft γόμα δεν είχε ανάλογα καλό ρυθμό και έχανε έδαφος. Δίνοντας μάλιστα τη δυνατότητα σε διάφορες φάσεις του αγώνα στον Ricciardo να τον πιέσει. Θεωρητικά. Στην πράξη όπως είδαμε τα προσπεράσματα ήταν αδύνατα.

Ο Αυστραλός της Red Bull έμοιαζε να μην έχει ελπίδα, όμως ευνοήθηκε από τη στρατηγική και την ατυχία του Verstappen. Ο νεαρός Ολλανδός ήταν ταχύτερος από τον Bottas στο πρώτο κομμάτι του αγώνα, αλλά δεν μπορούσε να τον περάσει. Έτσι η ομάδα τον κάλεσε για αλλαγή ελαστικών στον 33ο γύρο και η Mercedes απάντησε κάνοντας το ίδιο με τον Bottas στον επόμενο. Στονγύρο εξόδου ο Verstappen έμπλεξε σε κυκλοφοριακό και έτσι η κίνηση να περάσει τον Φιλανδό της Mercedes δεν του βγήκε. Επιπλέον, ο Bottas με την Super Soft γόμα ήταν ακόμη πιο αργός. Έτσι όταν ο Ricciardo έμεινε με καθαρό χώρο μπροστά του για 3-4 γύρους, από τον 34ο ως τον 38ο, βγήκε εμπρός και από τους δύο.

Η κόντρα Bottas – Verstappen διήρκησε όλο τον αγώνα. Ενώ η Red Bull ήταν πιο γρήγορη η προσπέραση στάθηκε αδύνατη. Ακόμη και όταν εκμεταλλεύτηκαν το safety car στους τελευταίους γύρους και έβαλαν στον Ολλανδό φρέσκια Ultra Soft γόμα χωρίς να χάσει θέση, ενώ ο Bottas συνέχιζε με την πιο αργή Super Soft και μάλιστα ταλαιπωρημένη για 30+ γύρους. Έτσι οι δυο τους τερμάτισαν σε σχηματισμό, στις θέσεις 4 και 5.

Ο Sainz επιβεβαίωσε το ρυθμό της Toro Rosso στην συγκεκριμένη πίστα. Εκκίνησε από την έκτη θέση, την έχασε προσωρινά στα pitstops, αλλά μόλις ο κύκλος των αλλαγών ελαστικών ολοκληρώθηκε, βρέθηκε εκεί και πάλι χωρίς ουσιαστικά να απειληθεί. Ελάχιστη πίεση δέχτηκε στο τέλος από τον Hamilton. Ο οποίος εκκινούσε 13ος. Ήταν 14ος στις κατατακτήριες, και επωφελήθηκε από την ποινή του Button που ενώ ήταν έννατος στο qualifying ξεκινούσε τελευταίος λόγω αλλαγής κινητήρα. Στην εκκίνηση ο Hamilton σοφά δεν ρίσκαρε και απέφυγε να στριμωχτεί για να διεκδικήσει ένα προσπέρασμα. Πέρασε μόνο τον Vandoorne που είχε δίπλα του στη 12η θέση, από το ξεκόλλημα κιόλας μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα. Κέρδισε άλλη μία θέση από το πρόωρο και μεγάλης διάρκειας pitstop του Perez όταν έσπασε η πτέρυγα της Force India και άλλη μία από την εγκατάλειψη του Hülkenberg από κιβώτιο στον 17ο γύρο. Στη συνέχεια το μόνο που μπορούσε να κάνει ήταν να περιμένει. Εκκινώντας με φρέσκια Ultra Soft γόμα, αφού ήταν εκτός 10άδας, μπορούσε να τραβήξει το πρώτο stint περισσότερο από τους πρωτοπόρους. Για την ακρίβεια ήταν ο τελευταίος που μπήκε να αλλάξει λάστιχα, βάζοντας τα Super Soft στον 47ο γύρο και επέστρεψε στην πίστα στην έβδομη θέση, προσπερνώντας τον Grosjean.

Η όγδοη  θέση του Γάλλου της HAAS σε συνδυασμό με τη δέκατη θέση που κληρονόμησε ο Magnussen όταν συγκρούστηκαν Kvyat και Perez στην Rascasse. Ήταν μια μάλλον υπεραισιόδοξη κίνηση του Μεξικανού της Force India στην προσπάθεια να κερδίσει κάτι στο διάστημα μετά το safety car, όταν οι διαφορές είχαν μαζευτεί. Το αποτέλεσμα ήταν να εγκαταλείψουν και οι δύο, πράγμα που αδικεί τον Ρώσο της Toro Rosso o οποίος από την Πέμπτη είχε ρυθμό και εκείνη τη στιγμή ήταν στους βαθμούς.

Στην ένατη θέση τερμάτισε ο Felipe Massa σε έναν αγώνα στον οποίο πέρασε απαρατήρητος. Η άλλη Williams του Stroll εγκατέλειψε, αλλά έτσι κι αλλιώς ήταν σε όλο τον αγώνα στις προτελευταίες θέσεις, ενώ στην περίοδο του safety car έλεγε ότι δεν ήξερε τι να κάνει για να κρατήσει σε ικανοποιητική θερμοκρασία λάστιχα και φρένα για να μην τρακάρει στην επανεκκίνηση. Αυτό το safety car στο οποίο αναφερόμαστε βγήκε στην πίστα όταν ο Button πήγε να κάνει ένα πέρασμα ασθενοφόρου στον Wehrlein, όταν ο οδηγός της Sauber άνοιξε την πόρτα για να περάσει με μπλε σημαίες, σε ντουμπλάρισμα, ο Vettel. Ο Button πήγε να ακολουθήσει τη Ferrari και να επωφεληθεί, αλλά ο Wehrlein έκλεισε την πόρτα ενώ ο Button είχε ήδη βάλει μισό μήκος της McLaren του δίπλα στη Sauber. Τα δύο αυτοκίνητα ακούμπησαν, η εμπρός αριστερή ανάρτηση της MCL 32 κατέρρευσε, ενώ η Sauber σηκώθηκε στους δύο αριστερούς τροχούς και έκατσε όρθια στη μπαριέρα. Έγινε με λίγα χιλιόμετρα, στην δεξιά στροφή πριν την είσοδο του τούνελ. Αλλά έτσι όπως έγινε έμοιαζε λίγο τρομακτικό, κυρίως διότι ο Wehrlein εγκλωβίστηκε μέσα στο αυτοκίνητο.



Αξιοσημείωτο και ενδεικτικό της νέας εποχής της F1 που έχει άλλη άποψη για την επικοινωνία, είναι η συνομιλία μέσω ασυρμάτου μεταξύ Alonso και Button, τη στιγμή που ο Βρετανός στηνόταν στην άκρη του pit lane για την εκκίνηση (μετά τις ποινές η ομάδα αποφάσισε ότι δεν είχε νόημα να εκκινήσει τελευταίος και ότι ήταν καλύτερα να σπάσει το parc ferme για να κάνει αλλαγές στο set-up). Ο Ισπανός του ευχήθηκε καλή επιτυχία και του έδωσε συγχαρητήρια για την εξαιρετική δουλειά που έκανε στις κατατακτήριες. Ο Button ξαφνιάστηκε, γέλασε, του ευχήθηκε να είναι ασφαλής στο Indy 500 και να αποφύγει τις κακοτοπιές. Όταν ο Alonso του είπε «να μου προσέχεις το αυτοκίνητο» ο Button του απάντησε «θα ουρήσω στο κάθισμά σου».






Αναλυτικό ρεπορτάζ σε λίγο…

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube