Grand Prix Monaco, κατατακτήριες δοκιμές: Ιστορική pole του Räikkönen, δεν πέρασε στην 10άδα ο Hamilton

Grand Prix Monaco, κατατακτήριες δοκιμές: Ιστορική pole του Räikkönen, δεν πέρασε στην 10άδα ο Hamilton

Επιβεβαιώθηκε το προβάδισμα της Ferrari στο Monaco αλλά όχι με το συνήθη ύποπτο. Στο παιχνίδι οι Red Bull, στο πουθενά ο Hamilton.

Ιστορικής σημασίας οι κατατακτήριες δοκιμές του GP του Monaco, για δύο λόγους: Μετά από εννιά χρόνια και 128 αγώνες, από το γαλλικό GP του 2008, ο Kimi Räikkönen βρέθηκε στην pole. Είναι η 17η της καριέρας του και η πρώτη φορά φέτος που κερδίζει τον Vettel. Από την άλλη, ο Hamilton χωρίς βλάβη ή ατύχημα, δεν κατάφερε καν να προκριθεί στο Q3, ενώ ο Bottas έφτασε να προβληματίσει τις Ferrari.

Ο Vettel καμία στιγμή δεν φάνηκε να έχει την φόρμα του Kimi και λίγα δευτερόλεπτα πριν το τέλος της διαδικασίας ήταν τέταρτος, αλλά κατάφερε με έναν καλό γύρο να βρεθεί δεύτερος. Το lock-out της Ferrari σε συνδυασμό με την θέση εκκίνησης του Hamilton διευκολύνουν το έργο του για τον αυριανό αγώνα όπου στόχος είναι φυσικά να αυξήσει το προβάδισμά του στο πρωτάθλημα. Για πρώτη φορά σε κατατακτήριες δοκιμές φέτος οι Red Bull ήταν μέσα στο παιχνίδι, με πρώτους χρόνους σε διάφορες φάσεις του Q1 και Q2. Ο Verstappen κατετάγη τελικά τέταρτος και ο Ricciardo πέμπτος.  Η RB13 αναμένεται να είναι δυνατή στον αγώνα.

Εντυπωσιακή η αγωνιστική άνοδος της McLaren σε αυτή την πίστα που η έλλειψη δύναμης δεν είναι τόσο καθοριστικό μειονέκτημα. Έβγαζε μάτια ο Vandoorne, για όλους τους καλούς αλλά και τους κακούς λόγους. Ενώ ήταν έβδομος στο Q2 τράκαρε και εγκατέλειψε. Ο Button, μετά από 180 μέρες αποχής από την F1 και ενώ δεν είχε οδηγήσει καθόλου αυτοκίνητο προδιαγραφών 2017, πράγμα για το οποίο επικρίθηκε, κατατάχτηκε μία θέση πίσω από τον Βέλγο στο Q2, μπήκε στο Q3 και πήρε την έννατη θέση. Αλλά θα εκκινήσει από την ουρά του grid καθώς έχει χρεωθεί ποινή 15 θέσεων για αλλαγή κινητήρα.

Για να δούμε τα πράγματα με τη σειρά…

Στο Q1 Ferrari και Red Bull αντάλλασαν πυροβολισμούς. Με διαδοχικούς γρήγορους γύρους οι Raikkonen, Vettel, Verstappen και Ricciardo, εναλλάσσονταν στην πρώτη θέση. Η διαφορά πρώτου τέταρτου ήταν στο ένα δέκατο. Η Ultra Soft γόμα της Pirelli έδινε ταχύτερους χρόνους ακόμη και στον 7ο-8ο γύρο. Αυτό διευκόλυνε κάπως τους οδηγούς καθώς αν χάλαγε κάποιος γύρος λόγω κυκλοφοριακού, πράγμα συνηθισμένο στο Monaco, είχαν λάστιχο να πιέσουν στον επόμενο χωρίς να χρειάζεται να περάσουν από τα pits. Αυτό το στοιχείο προσπαθούσαν να αξιοποιήσουν στη Mercedes, με τους Bottas και Hamilton να δυσκολεύονται πολύ να κάνουν τα λάστιχα να δουλέψουν. Περίπου 4’ πριν το τέλος ο Φιλανδός ήταν στην πέμπτη θέση και ο Βρετανός παγκόσμιος πρωταθλητής στην όγδοη.

Στο τελευταίο λεπτό του Q1 ο Vandoorne ήταν έκτος, 0,4” από την κορυφή, δείχνοντας ότι πράγματι σε αυτή την πίστα η McLaren δικαίως τρέφει ελπίδες. Στον τελευταίο γύρο της διαδικασίας ο Grosjean ο οποίος νωρίτερα είχε κάνει τετακε στην Mirabeau χωρίς όμως να τρακάρει πουθενά και αναγκάστηκε να πάει λίγα μέτρα ανάποδα στην φορά της πίστας για να κάνει αναστροφή και να συνεχίσει, πέταξε εκτός του Ocon με την Force India. Ο οποίος πήγε στα… αποδυτήρια, μαζί με τους Palmer, Stroll, Wehrlein και Ericsson. Η Sauber του Σουηδού άγγιξε την εσωτερική μπαριέρα στην είσοδο του σικέιν μετά το τούνελ με αποτέλεσμα να ραγίσει  ζάντα, να ξεζανταριστεί το λάστιχο και να εγκαταλείψει επί τόπου.

Στο Q2 ο Kimi βγήκε με πρόθεση να πιέσει από την αρχή, να πετύχει με λίγους γύρους τον καλύτερο χρόνο του ώστε να μη φορτώσει χιλιόμετρα το σετ με το οποίο θα εκκινήσει τον αγώνα. Αντίθετα οι Mercedes ακολούθησαν την πρακτική του Q3, με περισσότερα καύσιμα και πρόθεση να πιέσουν μετά από τρεις τέσσερις γύρους, έχοντας παράλληλα ανοιχτές εναλλακτικές σε περίπτωση που θα έβρισκαν κίνηση.

Ο Räikkönen όντως έκανε τον πρώτο χρόνο, ο Verstappen δεύτερος, ο Vettel τρίτος, με τέταρτο τον Bottas και πέμπτο τον Ricciardo. Η Mercedes του Hamilton έδειχνε να μη χωρά στην πίστα. Με απανωτά λάθη (στο καζίνο, στο σικέιν μετά το τούνελ και στην πισίνα) «έκαιγε» γύρους και μάλιστα σε μία από αυτές τις περιπτώσεις έκοψε ρυθμό και καθυστέρησε τον Kvyat. Ο Ρώσος είχε εντυπωσιάσει με τους χρόνους του την Πέμπτη και είχε δείξει ότι τόσο αυτός όσο και η Toro Rosso έχουν εξαιρετικό ρυθμό στο Monaco. Οι McLaren ήταν εντυπωσιακές, με τον Vandoorne στην έκτη θέση και τον Button στην έβδομη. Πριν οι οδηγοί βγουν για την δεύτερη προσπάθειά τους με καινούργια λάστιχα, ο Hamilton ήταν 14ος. Οι πέντε πρώτοι είχαν στριμωχτεί σε δύο μόλις δέκατα ενώ η διαφορά της δέκατης θέσης από την κορυφή ήταν 0,8”.

Ο Räikkönen με ένα ακόμη φρέσκο σετ Ultra Soft γόμας βελτίωσε τον χρόνο του, με την ίδια στρατηγική του ενός γύρου ώστε να φυλάξει τα λάστιχά του για τον αγώνα. Ο Verstappen ο οποίος με το πρώτο σετ είχε βγάλει τον καλό του χρόνο μετά από αρκετούς γύρους, άλλαξε λάστιχα και βελτίωσε τον χρόνο του από το πρώτο πέρασμα, έτσι και του Ολλανδού το σετ εκκίνησης του αγώνα έχει μόνο έναν γρήγορο γύρο. Ο Vettel με την ίδια τακτική κινήθηκε 0,2” πιο αργά από τον team-mate του, αλλά τα μάτια όλων ήταν στραμμένα στον Hamilton, που συνέχιζε τα λάθη ενώ ήταν 14ος.

Στον τελευταίο γρήγορο γύρο του Hamilton, και ενώ η αντίστροφη μέτρηση είχε μηδενιστεί, ο Vandoorne ακούμπησε την μπαριέρα στην έξοδο της πισίνας, η ανάρτηση της MCL32 έσπασε και η άσχημη έξοδος του Βέλγου υποχρέωσε όλους τους οδηγούς που ήταν σε γρήγορους γύρους να παρατήσουν την προσπάθειά τους. Έτσι ο Hamilton έμεινε εκτός 10άδας, στην 14η θέση. Ακόμη και αν τα είχε καταφέρει να μπει στο Q3 όμως, δεν θα μπορούσε να μπει στην 5άδα, όπως ο ίδιος δήλωσε. Εκτός από τον Hamilton, εκτός του τελικού έμειναν οι Kvyat, Hülkenberg, Magnussen και Massa.

Στο Q3 ο Raikkonen έκανε δύο διαδοχικούς γρήγορους γύρους με το πρώτο σετ ελαστικών και έβαλε το όνομά του στην κορυφή της προσωρινής κατάταξης. Δεύτερος, 0,702” πίσω ο Ricciardo και τρίτος ο Vettel ο οποίος «πούλησε» τον πρώτο και πάτησε στο δεύτερο γύρο, ο οποίος ήταν  τέσσερα μόλις χιλιοστά πιο αργός από του Ricciardo. Ο Bottas, πιέζοντας από τον πρώτο γύρο ήταν τέταρτος, με τη Mercedes να δείχνει για πρώτη φορά σε αρμονία με το περιβάλλον. Ο Φιλανδός δήλωσε στην συνέντευξη Τύπου μετά τη διαδικασία ότι έκαναν αλλαγές στο set-up, ενώ είναι και το γνωστό qualifying mode του κινητήρα της Mercedes που δίνει μια βοήθεια. Την 5άδα έκλεινε ο Verstappen.

O Bottas έβαλε  νέο σετ λάστιχα και βγήκε αμέσως στην πίστα για να κάνει, όπως νωρίτερα, διαδοχικές χρονομετρημένες προσπάθειες. Και κατάφερε να πλησιάσει τον ρυθμό του Raikkonen στα δυόμιση δέκατα, δείχνοντας για πρώτη φορά ότι η Mercedes θα μπορούσε να πάρει κάτι από τις κατατακτήριες. Κάνοντας την επίδοση του Hamilton να μοιάζει ακόμη χειρότερη. Ο Raikkonen ωστόσο στον τελευταίο του γύρο βελτίωσε ακόμη ένα δέκατο την επίδοσή του και ξεκαθάρισε ότι είναι το αφεντικό της ημέρας. Τη στιγμή εκείνη ο Vettel ήταν τέταρτος και καθώς απέμεναν δευτερόλεπτα μέχρι το τέλος της διαδικασίας για να ξεκινήσει γρήγορο γύρο, είχε μόνο μία… βολή και τρομερή ένταση. Ξεκίνησε ένα γύρο «όλα ή τίποτα». Στο πρώτο sector ήταν ένα δέκατο ταχύτερος από τον Φιλανδό, στο δεύτερο όμως ήταν 42 χιλιοστά πιο αργός, χωρίς κάποιο εμφανές λάθος. Απλώς ο Raikkonen αποδείχτηκε αυθεντία στο δεύτερο χρονομετρημένο κομμάτι. Τελικά το δίδυμο της Ferrari κλείδωσε την πρώτη σειρά, με τον Φιλανδό να δείχνει το δρόμο με διαφορά 43 χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Ο Bottas με την στρατηγική των διαδοχικών γρήγορων γύρων βελτίωσε ακόμη περισσότερο το χρόνο του, και βρέθηκε στην 3η θέση με διαφορά μόλις… 45 χιλιοστά, σε ένα επικό photo finish για τους τρεις πρώτους. Οι Red Bull στο τέλος… ξεφούσκωσαν. Ο Verstappen, 0,2” πίσω από την κορυφή, θα εκκινήσει τέταρτος με πέμπτο τον Ricciardo.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube