Grand Prix Μαλαισίας: Συγκινητική νίκη της Ferrari [πλήρες ρεπορτάζ]
Με σημείο κλειδί τη στρατηγική του αγώνα, η νέα δυναμική της Scuderia μετουσιώθηκε σε νίκη του Vettel στη πίστα της Sepang.
O Sebastian Vettel έβαλε τέλος στην περίοδο «ξηρασίας», τη δική του και της Ferrari, νικώντας τον Lewis Hamilton και τον Nico Rosberg σε έναν θεαματικό αγώνα στη Μαλαισία.
Ο Γερμανός επέλεξε να μη σταματήσει για λάστιχα όταν βγήκε το Safety Car στην αρχή του αγώνα, παίρνοντας έτσι την πρωτοπορία. Στη συνέχεια εκτέλεσε με επιτυχία μια στρατηγική δύο pit-stops, ενώ οι δύο Mercedes έκαναν από τρία.
Όπως αποδείχτηκε, αυτή η απόφαση της πρωταθλήτριας ομάδας ήταν λανθασμένη, αφού ούτε ο Hamilton ούτε ο Rosberg είχαν την ταχύτητα, την μακροζωία ελαστικών ή αρκετούς γύρους στη διάθεσή τους ώστε να πιάσουν τον Vettel στο τελευταίο σκέλος του αγώνα.
Ήταν η πρώτη νίκη της Ferrari από το Ισπανικό GP του 2013 και η πρώτη του Vettel από το φινάλε της ίδιας χρονιάς, στη Βραζιλία.
Ο Hamilton διατηρεί την πρωτοπορία στο πρωτάθλημα με 43 βαθμούς, με τον Vettel όμως μόλις 3 βαθμούς πίσω του και τον Rosberg, που τερμάτισε 3ος, άλλους 7 πιο πίσω.
Μετά από τη βαρετή κυριαρχία των Mercedes στην Αυστραλία, η F1 δέχτηκε μια τεράστια ώθηση καθώς η Ferrari τα έβαλε στα ίσια με τη γερμανική ομάδα.
Ο Vettel κρατήθηκε 2ος μετά την εκκίνηση, πίσω από τον Hamilton, και επέλεξε να μείνει στην πίστα όταν βγήκε το Safety Car μετά από μια έξοδο του Marcus Ericsson στη Στροφή 1, στον 4ο γύρο του αγώνα. Αντίθετα, ο Hamilton και ο (3ος) Rosberg σταμάτησαν για να βάλουν τα σκληρά λάστιχα.
Ο Vettel έκανε το πρώτο του pit-stop στον 17ο γύρο και ξαναφόρεσε τα μεσαία Pirelli, για να κυνηγήσει και να περάσει τις δύο Mercedes με τα φθαρμένα τους λάστιχα.
Η Mercedes διαφοροποίησε τη στρατηγική για τα δύο της μονοθέσια όταν σταμάτησαν για δεύτερη φορά, φορώντας τα μεσαία λάστιχα στον Hamilton και τα σκληρά στον Rosberg.
Ο Vettel έκανε το δεύτερο pit-stop του ενώ απέμεναν 14 γύροι για τον τερματισμό, φορώντας τα σκληρά και –το σημαντικότερο– καταφέρνοντας να βγει μπροστά από τον Rosberg, στη 2η θέση. Ο οδηγός της Ferrari ξαναμπήκε επικεφαλής όταν ο Hamilton σταμάτησε ξανά, μετά από ένα γύρο, για να φορέσει τη σκληρή γόμα.
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής δεν ήταν ευχαριστημένος με αυτή την επιλογή, λέγοντας στον ασύρματο: «Αυτά είναι τα λάθος λάστιχα, φίλε». Ενώ όμως η Mercedes τον διαβεβαίωνε ότι θα ήταν σε θέση να πιάσει και να περάσει τον Vettel, γρήγορα φάνηκε ότι δεν υπήρχε τέτοια περίπτωση, αφού ο Βρετανός δεν κατάφερνε να πλησιάσει τον Γερμανό όσο γρήγορα χρειαζόταν.
Ο Kimi Raiikkonen κατάφερε να τερματίσει 4ος με τη δεύτερη Ferrari, παρότι είχε πέσει στην τελευταία θέση όταν του έσκασε το πίσω αριστερό λάστιχο μετά από μια επαφή με τη Sauber του Felipe Nasr στον 1ο γύρο.
Ο Valtteri Bottas έκανε ένα θεαματικό προσπέρασμα στον team-mate του, Felipe Massa, από την εξωτερική της Στροφής 5 προς το τέλος του αγώνα, για να τερματίσει 5ος, ενώ τις δύο Williams ακολούθησαν οι δύο Toro Rosso, με τον Max Verstappen μπροστά καθώς πέρασε στο τέλος τον Carlos Sainz που είχε κάνει ένα pit-stop λιγότερο και είχε φθαρμένα λάστιχα.
Στην 9η και 10η θέση τερμάτισαν οι δύο Red Bull, με τον Daniel Ricciardo, πίσω από τον Daniil Kvyat, παρότι ο Ρώσος καθυστέρησε λόγω ενός τετ-α-κε μετά από επαφή με την Force India του Nico Hulkenberg.
O Romain Grosjean είχε έναν επεισοδιακό αγώνα, καθώς επιχείρησε ένα φιλόδοξο προσπέρασμα του Sergio Perez από την εξωτερική της Στροφής 12, με αποτέλεσμα να ακουμπήσει με τη Force India και να «σβουρίξει». Αν και ο Γάλλος συνέχισε, δεν κατάφερε να τερματίσει μέσα στη βαθμολογούμενη δεκάδα, παίρνοντας την 11 η θέση, ενώ ο Perez τιμωρήθηκε με ποινή 10” για πρόκληση ατυχήματος και τελικά τερμάτισε 13ος.
Αντίστοιχη ποινή με τον Μεξικάνο δέχτηκε και ο Hulkenberg για τη σύγκρουση με τον Kvyat στη Στροφή 2, τερματίζοντας έτσι στη 14η θέση, ενώ ο Roberto Merhi (Manor Marussia) ήταν ο τελευταίος που τερμάτισε, στη 15η θέση.
O Pastor Maldonado εγκατέλειψε με τη Lotus, αφού προηγουμένως είχε πέσει πολύ πίσω μετά από ένα κλατάρισμα στον πρώτο γύρο. Οι δύο McLaren είχαν σαφώς καλύτερο ρυθμό απ’ ό,τι στην Αυστραλία, παίρνοντας μέρος και σε μάχες, αλλά τελικά τόσο ο Fernando Alonso όσο και ο Jenson Button εγκατέλειψαν από μηχανικές βλάβες.
O Will Stevens δεν ξεκίνησε καν τον αγώνα αφού η Manor δεν κατάφερε να διορθώσει τη βλάβη στην τροφοδοσία που δεν είχε επιτρέψει στον Άγγλο να συμμετάσχει στις κατατακτήριες δοκιμές.
Ο Vettel ήταν εμφανώς συγκινημένος στο βάθρο, καθώς, όπως είπε κι ο ίδιος, ένιωσε να παίρνει τη σκυτάλη των μεγάλων επιτυχιών από τον παλιό φίλο του, τον άτυχο Michael Schumacher.
Αναλυτική κατάταξη του Grand Prix Μαλαισίας
Θέση | Πιλότος | Ομάδα | Γύροι | Χρόνος | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Vettel | Ferrari | 56 | 1h 41' 05" 793 | |||||||||
2 | Hamilton | Mercedes | 56 | +8,569" | |||||||||
3 | Rosberg FL | Mercedes | 56 | +12,310" | |||||||||
4 | Räikkönen | Ferrari | 56 | +53,822" | |||||||||
5 | Bottas | Williams | 56 | +70,409" | |||||||||
6 | Massa | Williams | 56 | +73,586" | |||||||||
7 | Verstappen | Toro Rosso | 56 | +97,762" | |||||||||
8 | Sainz | Toro Rosso | 55 | +1 γύρος | |||||||||
9 | Kvyat | Red Bull | 55 | +1 γύρος | |||||||||
10 | Ricciardo | Red Bull | 55 | +1 γύρος | |||||||||
11 | Grosjean | Lotus | 55 | +1 γύρος | |||||||||
12 | Nasr | Sauber | 55 | +1 γύρος | |||||||||
13 | Perez | Force India | 55 | +1 γύρος | |||||||||
14 | Hülkenberg | Force India | 55 | +1 γύρος | |||||||||
15 | Merhi | Manor Marussia | 53 | +3 γύροι | |||||||||
Εγκαταλείψεις | |||||||||||||
Maldonado | Lotus | 47o γύρος | |||||||||||
Button | McLaren | 41o γύρος | |||||||||||
Alonso | McLaren | 21o γύρος | |||||||||||
Ericsson | Sauber | 3o γύρος |
Βαθμολογία πιλότων
Θέση | Πιλότος | Σημερινοί βαθμοί | Βαθμολογία | ||
---|---|---|---|---|---|
1. | Lewis Hamilton | 18 | 43 | ||
2. | Sebastian Vettel | 25 | 40 | ||
3. | Nico Rosberg | 15 | 33 | ||
4. | Felipe Massa | 8 | 20 | ||
5. | Kimi Räikkönen | 12 | 12 | ||
6. | Felipe Nasr | 10 | |||
7. | Valtteri Bottas | 10 | 10 | ||
8. | Daniel Ricciardo | 1 | 9 | ||
9. | Nico Hülkenberg | 6 | |||
10. | Max Verstappen | 6 | 6 | ||
11. | Carlos Sainz Jr | 4 | 6 | ||
12. | Marcus Ericsson | 4 | |||
13. | Daniil Kvyat | 2 | 2 | ||
14. | Sergio Perez | 1 | |||
Jenson Button | [11] | ||||
Romain Grosjean | [11] | ||||
Roberto Merhi | [15] | ||||
Fernando Alonso | -- | ||||
Kevin Magnussen | -- | ||||
Pastor Maldonado | -- | ||||
Will Stevens | -- |
Βαθμολογία κατασκευαστών
Θέση | Κατασκευαστής | Σημερινοί βαθμοί | Βαθμολογία | |
---|---|---|---|---|
1. | Mercedes | 33 | 76 | |
2. | Ferrari | 37 | 52 | |
3. | Williams / Mercedes | 18 | 30 | |
4. | Sauber / Ferrari | 14 | ||
5. | Toro Rosso / Renault | 10 | 12 | |
6. | Red Bull / Renault | 3 | 11 | |
7. | Force India / Mercedes | 7 | ||
Lotus / Mercedes | [11] | |||
McLaren / Honda | [11] | |||
Manor Marussia / Ferrari | [15] |