
GP Ισπανίας: ο Rosberg σπάει το σερί του Hamilton [πλήρες ρεπορτάζ]
O Nico Rosberg πήρε την πρώτη του φετινή νίκη, μπροστά από τον Lewis Hamilton, με τις Mercedes να δείχνουν απόλυτα κυρίαρχες στην πίστα της Βαρκελώνης.


Ο Rosberg μπήκε επικεφαλής ξεκινώντας από την pole position και δεν απειλήθηκε καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα. Τελικά, ο Hamilton τερμάτισε 17,5” πίσω του και ο Sebastian Vettel με τη Ferrari άλλα 27,7” πιο πίσω.
Έτσι ο Rosberg μείωσε τη διαφορά από τον team-mate του και επικεφαλής της βαθμολογίας, στους 20 βαθμούς, με τον Vettel άλλους 11 πιο πίσω.
Το αποτέλεσμα δείχνει πως η Mercedes παραμένει κυρίαρχη, αν και η συγκεκριμένη πίστα, που αναδεικνύει τα μονοθέσια με μεγάλη αεροδυναμική φόρτιση, της έδινε ένα ακόμη μεγαλύτερο πλεονέκτημα.
Μετά από τέσσερις συναρπαστικούς αγώνες στη αρχή της σεζόν, το πρώτο ευρωπαϊκό GP δεν θα λέγαμε ότι ήταν θρίλερ, αφού και η πίστα της Catalunya δεν ευνοεί τα προσπεράσματα.
Αυτό σήμαινε ότι ο Rosberg, που ήταν επικεφαλής για μόλις 10 γύρους συνολικά φέτος, πριν την Ισπανία, ήταν εξαρχής το ακλόνητο φαβορί για τη νίκη αφού ξεκινούσε από την pole position. Πράγματι ο Γερμανός έλεγξε άψογα τον αγώνα από την πρώτη θέση.
Ο Hamilton έχασε μια θέση από τον Vettel στην εκκίνηση και καθώς δυσκολευόταν να περάσει τον Γερμανό, η Mercedes τον κάλεσε νωρίς στα pits για να κερδίσει χρόνο και να βγει μπροστά του. Όμως ένα πρόβλημα με την αλλαγή του πίσω αριστερού τροχού κόστισε στον Hamilton 3” οπότε, όταν ο Vettel έκανε το pit-stop του στον επόμενο γύρο, βγήκε και πάλι άνετα μπροστά από τον Βρετανό.
Όταν η ομάδα του είπε να περάσει τον Vettel στην πίστα, απάντησε «Σας βεβαιώνω ότι είναι περίπου αδύνατο. Βρείτε άλλη λύση». Έτσι, όταν ο Hamilton έκανε το δεύτερο pit-stop του, φορώντας τα σκληρά Pirelli μετά από δύο σκέλη με τα μεσαία, φάνηκε καθαρά ότι είχε υιοθετήσει μια στρατηγική τριών pit-stops.
Αντίθετα, ο Vettel έμεινε στην πίστα, δείχνοντας ότι ακολουθούσε στρατηγική δύο στάσεων. Όμως ο Hamilton είχε πολύ πιο γρήγορο ρυθμό με τη σκληρή γόμα και έφτιαξε μια μεγάλη διαφορά, οπότε, όταν ο Γερμανός σταμάτησε για δεύτερη φορά, ο Βρετανός πέρασε άνετα μπροστά του – και μάλιστα με μεσαία λάστιχα, πιο φρέσκα από στα σκληρά της Ferrari.
O Hamilton αρχικά πλησίαζε και τον team-mate του, αλλά η διαφορά τους ήταν πολύ μεγάλη και με την προτροπή του μηχανικού του τα παράτησε, για να εξασφαλιστεί το 14ο «ένα-δύο» των δυο τους με τη Mercedes.
O Valtteri Bottas τερμάτισε τέταρτος με τη Williams, καταφέρνοντας να κρατήσει πίσω του την πιο γρήγορη Ferrari του Kimi Raikkonen, παρά τις προσπάθειες του Φιλανδού στους τελευταίους γύρους. Έκτος ήταν ο Felipe Massa με τη δεύτερη Williams.
Ο Daniel Ricciardo (Red Bull) είχε έναν ακόμη τερματισμό στους βαθμούς παίρνοντας την 7η θέση μπροστά από τον Romain Grosjean (Lotus), που πήρε βαθμούς για τρίτη συνεχή φορά, παρά ένα πρόβλημα με το κιβώτιο και παρά το γεγονός ότι δεν φρέναρε εγκαίρως στο pit-stop του και χτύπησε τους μηχανικούς – ευτυχώς χωρίς τραυματισμούς.
Ο Carlos Sainz Jr τερμάτισε 9ος με την Toro Rosso, αφού είχε επαφή με τη Red Bull του Daniil Kvyat την ώρα που προσπερνούσε το Ρώσο στον τελευταίο γύρο, με αποτέλεσμα ο Ισπανός να βγει για λίγο από την πίστα. Ο Kvyat έκλεισε τη βαθμολογούμενη δεκάδα, μπροστά από τον Max Verstappen, καθώς οι δύο Toro Rosso δεν φάνηκαν να έχουν το ρυθμό που είχαν στις δοκιμές κι έπεσαν γρήγορα πίσω.
Ο Felipe Nasr (Sauber) τερμάτισε 11ος, με τον team-mate του, Marcus Ericsson, τρεις θέσεις πιο πίσω. Το δύσκολο τριήμερο για τη Force India –που δεν θα έχει το νέο της μονοθέσιο πριν από τα μέσα Ιουνίου– έληξε με μια 13η θέση για τον Sergio Perez και μια 15η για τον Nico Hulkenberg.
Η αναμονή της McLaren-Honda για τους πρώτους της βαθμούς θα συνεχιστεί, αφού ο Jenson Button (στον 100ό του αγώνα με την ομάδα) τερμάτισε 16ος, ενώ ο Fernando Alonso εγκατέλειψε με πρόβλημα στα φρένα, αφού ήταν για ένα διάστημα 7ος ακολουθώντας εναλλακτική στρατηγική.
Η κακοτυχία συνεχίστηκε και για τον Pastor Malonado, που και αυτός είχε φτάσει μέχρι την 7η θέση, πριν η ομάδα αποσύρει για λόγους ασφαλείας τη Lotus του, που έτρεχε επί 40 γύρους με σπασμένη πίσω πτέρυγα.
Οι δύο Manor Marussia τερμάτισαν όπως πάντα στις τελευταίες θέσεις, με τον Will Stevens τρεις γύρους πίσω και τον Roberto Mehri τέσσερις.
ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 66 ΓΥΡΟΥΣ:
Θέση | Πιλότος | No. | Ομάδα | Γύροι | Χρόνος | Πιτ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() | 1 | Nico Rosberg | ![]() | 6 | ![]() | Mercedes | 66 | 1h 41' 12" 555 | 2 | ||||
![]() | 2 | Lewis Hamilton FL | ![]() | 44 | ![]() | Mercedes | 66 | +17,551" | 3 | ||||
![]() | 3 | Sebastian Vettel | ![]() | 5 | ![]() | Ferrari | 66 | +45,342" | 2 | ||||
![]() | 4 | Valtteri Bottas | ![]() | 77 | ![]() | Williams | 66 | +59,217" | 2 | ||||
![]() | 5 | Kimi Räikkönen | ![]() | 7 | ![]() | Ferrari | 66 | +1' 00" 002 | 2 | ||||
![]() | 6 | Felipe Massa | ![]() | 19 | ![]() | Williams | 66 | +1' 21" 314 | 3 | ||||
![]() | 7 | Daniel Ricciardo | ![]() | 3 | ![]() | Red Bull | 65 | +1 γύρος | 2 | ||||
![]() | 8 | Romain Grosjean | ![]() | 8 | ![]() | Lotus | 65 | +1 γύρος | 2 | ||||
![]() | 9 | Carlos Sainz Jr | ![]() | 55 | ![]() | Toro Rosso | 65 | +1 γύρος | 2 | ||||
![]() | 10 | Daniil Kvyat | ![]() | 26 | ![]() | Red Bull | 65 | +1 γύρος | 2 | ||||
![]() | 11 | Max Verstappen | ![]() | 33 | ![]() | Toro Rosso | 65 | +1 γύρος | 2 | ||||
![]() | 12 | Felipe Nasr | ![]() | 12 | ![]() | Sauber | 65 | +1 γύρος | 2 | ||||
![]() | 13 | Sergio Perez | ![]() | 11 | ![]() | Force India | 65 | +1 γύρος | 2 | ||||
![]() | 14 | Marcus Ericsson | ![]() | 9 | ![]() | Sauber | 65 | +1 γύρος | 2 | ||||
![]() | 15 | Nico Hülkenberg | ![]() | 27 | ![]() | Force India | 65 | +1 γύρος | 3 | ||||
![]() | 16 | Jenson Button | ![]() | 22 | ![]() | McLaren | 65 | +1 γύρος | 3 | ||||
![]() | 17 | Will Stevens | ![]() | 28 | ![]() | Manor Marussia | 63 | +3 γύροι | 3 | ||||
![]() | 18 | Roberto Merhi | ![]() | 98 | ![]() | Manor Marussia | 62 | +4 γύροι | 3 | ||||
Εγκαταλείψεις | |||||||||||||
Pastor Maldonado | ![]() | 13 | ![]() | Lotus | 45 | Αποσύρθ. | 4 | ||||||
Fernando Alonso | ![]() | 14 | ![]() | McLaren | 26 | Φρένα | 2 |
Βαθμολογία πιλότων
Θέση | Πιλότος | Βαθμοί Σήμερα | Συνολική βαθμολογία | ||
---|---|---|---|---|---|
1. | Lewis Hamilton | ![]() | 18 | 111 | |
2. | Nico Rosberg | ![]() | 25 | 91 | |
3. | Sebastian Vettel | ![]() | 15 | 80 | |
4. | Kimi Räikkönen | ![]() | 10 | 52 | |
5. | Valtteri Bottas | ![]() | 12 | 42 | |
6. | Felipe Massa | ![]() | 8 | 39 | |
7. | Daniel Ricciardo | ![]() | 6 | 25 | |
8. | Romain Grosjean | ![]() | 4 | 16 | |
9. | Felipe Nasr | ![]() | 14 | ||
10. | Carlos Sainz Jr | ![]() | 2 | 8 | |
11. | Max Verstappen | ![]() | 6 | ||
12. | Nico Hülkenberg | ![]() | 6 | ||
13. | Sergio Perez | ![]() | 5 | ||
14. | Marcus Ericsson | ![]() | 5 | ||
15. | Daniil Kvyat | ![]() | 1 | 5 | |
Fernando Alonso | ![]() | [11] | |||
Jenson Button | ![]() | [11] | |||
Roberto Merhi | ![]() | [15] | |||
Will Stevens | ![]() | [15] | |||
Pastor Maldonado | ![]() | [15] | |||
Kevin Magnussen | ![]() | -- |
Βαθμολογία κατασκευαστών
Θέση | Κατασκευαστής | Βαθμοί σήμερα | Συνολική Βαθμολογία | |
---|---|---|---|---|
1. | Mercedes | 43 | 202 | |
2. | Ferrari | 25 | 132 | |
3. | Williams / Mercedes | 20 | 81 | |
4. | Red Bull / Renault | 7 | 30 | |
5. | Sauber / Ferrari | 19 | ||
6. | Lotus / Mercedes | 4 | 16 | |
7. | Toro Rosso / Renault | 2 | 14 | |
8. | Force India / Mercedes | 11 | ||
McLaren / Honda | [11] | |||
Manor Marussia / Ferrari | [15] |