GP Σιγκαπούρης: Ρεσιτάλ Hamilton [πλήρες ρεπορτάζ]

GP Σιγκαπούρης: Ρεσιτάλ Hamilton [πλήρες ρεπορτάζ]

O Lewis Hamilton έκανε ένα φοβερό αγώνα για να επωφεληθεί από την εγκατάλειψη του Nico Rosberg και να περάσει επικεφαλής στη βαθμολογία του πρωταθλήματος.

Ο Rosberg ήταν 22 βαθμούς μπροστά από τον Hamilton πριν το GP της Σιγκαπούρης (14ο γύρο του πρωταθλήματος), αλλά τώρα είναι 3 βαθμούς πίσω από τον Βρετανό team-mate του, μετά από έναν καταστροφικό αγώνα.

Αφού ο Rosberg έχασε την pole position από τον Hamilton για μόλις 0,007”, όλοι περίμεναν ακόμα μία θεαματική μάχη ανάμεσα στους δύο οδηγούς της Mercedes.

Όμως τα προβλήματα του Rosberg άρχισαν πριν την εκκίνηση του αγώνα, όταν η ομάδα ανακάλυψε ένα πρόβλημα στα ηλεκτρικά της W05 και άλλαξε το τιμόνι της.

Όμως ο Γερμανός αναγκάστηκε να εκκινήσει από τα pits όταν είδε ότι δεν μπορούσε να ξεκινήσει από το grid για το γύρο προθέρμανσης.

Ο Hamilton μπήκε αμέσως επικεφαλής όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα της εκκίνησης, με πίσω του τον Vettel που κατάφερε να περάσει τον team-mate του, Ricciardo, στην είσοδο της Στροφής 1.

Ο Alonso ξεκίνησε σαν αστραπή και ανέβηκε στη 2η θέση, αλλά έχασε τα φρένα για τη Στροφή 1, αναγκάστηκε να βγει στην επιφάνεια διαφυγής και αποφάσισε να παραχωρήσει τη 2η θέση στον Vettel για να αποφύγει τυχόν κυρώσεις.

Ο Rosberg ανέβαινε πολύ δύσκολα από την τελευταία θέση στο πρώτο μέρος του αγώνα. Δεν κατάφερε καν να περάσει την Caterham του Ericsson καθώς είχε κοπεί η πλεξούδα των καλωδίων μέσα στην κολόνα του τιμονιού, αφήνοντάς τον χωρίς υβριδική ισχύ, χωρίς DRS και με ένα κιβώτιο που ανέβαζε δύο-δύο τις ταχύτητες. Τελικά η ομάδα απέσυρε το μονοθέσιο στο πρώτο pit-stop, όταν ο Rosberg δεν κατάφερε να βάλει την 1η και να ξεκινήσει.

Με τον βασικό του αντίπαλο εκτός μάχης, ο Hamilton έδειχνε να πηγαίνει για μια εύκολη νίκη. Όμως η κυριαρχία του άρχισε να απειλείται όταν βγήκε το Safety Car, αφού κετέρρευσε η εμπρός αεροτομή του Perez (μετά από σύγκρουση με τον Sutil) γεμίζοντας την πίστα με θραύσματα ανθακονημάτων.

Αυτό έγινε στα μέσα του αγώνα και η Mercedes αποφάσισε να μην καλέσει τον Βρετανό στα pits, παρότι δεν είχε φορέσει ακόμα τα μαλακά Pirelli. Έτσι ο Hamilton ήταν αναγκασμένος να κάνει pit-stop κατά τη διάρκεια του αγώνα. Και για να ανοίξει μια διαφορά από τους διώκτες του, που θα του επέτρεπε να σταματήσει και να επιστρέψει στον αγώνα επικεφαλής, άρχισε να κάνει μια σειρά από πολύ γρήγορους γύρους παρότι διατηρούσε τα πολύ μαλακά λάστιχα για πολύ περισσότερο από το προβλεπόμενο.

Το έργο του Hamilton ευκόλυνε το γεγονός ότι οι δύο Red Bull έκαναν οικονομία στα λάστιχα προσπαθώντας να τερματίσουν τον αγώνα με τα μαλακά που φορούσαν, χωρίς να σταματήσουν για αλλαγή. Έτσι ο Hamilton μπόρεσε να ανοίξει μια διαφορά πάνω από 25” από τον Vettel πριν κάνει το pit-stop του για λάστιχα. Όμως αυτό δεν στάθηκε αρκετό για να τον κρατήσει στην πρώτη θέση.

Ο Βρετανός βγήκε στην πίστα πίσω από τον Vettel και μόλις που κατάφερε να μείνει μπροστά από τον Ricciardo στη Στροφή 3. Όμως, με τα πολύ πιο φρέσκα λάστιχά του, ξαναπέρασε εύκολα τον Vettel (με ένα τολμηρό προσπέρασμα που έκανε τον Γερμανό να διαμαρτυρηθεί) και εξαφανίστηκε για να πάρει τη νίκη με διαφορά 13,5” καθώς ο αγώνας τερμάτισε ένα γύρο νωρίτερα λόγω υπέρβασης του ορίου των δύο ωρών.

Έχοντας βγει μπροστά από τον Vettel μετά τον δεύτερο γύρο pit-stops, o Alonso έχασε στη συνέχεια δύο θέσεις από τις δύο Red Bull όταν σταμάτησε για λάστιχα ενώ ήταν έξω το Safety Car. Ο Ισπανός ήταν πίσω από τον Ricciardo στο τέλος του αγώνα περιμένοντας να ξοφλήσουν τα λάστιχα της Red Bull, αλλά ο Αυστραλός κατάφερε να διαχειριστεί καλά τη φθορά τους παρότι αντιμετώπιζε πρόβλημα ισχύος λόγω της μπαταρίας του.  

Έτσι οι δύο οδηγοί της Red Bull ανέβηκαν στο βάθρο, με τον Vettel στη δεύτερη θέση – την καλύτερή του φέτος μέχρι στιγμής.

Ο Massa κατάφερε να πάρει την 5η θέση από τον Raikkonen στα πρώτα pit-stops και –«οδηγώντας σαν γιαγιά», όπως είπε– τερμάτισε μπροστά από τον Vergne. Ο Γάλλος, παρότι τιμωρήθηκε δύο φορές με ποινή 5” για υπέρβαση των ορίων της πίστας, πήρε το καλύτερό του αποτέλεσμα φέτος, κάνοντας ένα τρίτο pit-stop στον αγώνα και εκμεταλλευόμενος τα πιο φρέσκα λάστιχά του για να περάσει θεαματικά μιαν ολόκληρη σειρά μονοθεσίων.

Ο Perez, μετά το σπάσιμο της πτέρυγάς του, εκτέλεσε μια στρατηγική 4 pit-stop για να τερματίσει 7ος καθώς τα λάστιχα των προπορευομένων παρέδιδαν το πνεύμα στους τελευταίους γύρους.

Ο Raikkonen, παρότι σταμάτησε για λάστιχα στην περίοδο του Safety Car, τερμάτισε μόλις 8ος καθώς η Ferrari «αποσταθεροποιείτο αεροδυναμικά όταν ακολουθούσε άλλα μονοθέσια και δεν είχε την ταχύτητα να τα προσπεράσει στην ευθεία».

Ο Hulkenberg τερμάτισε 9ος και ο Magnussen έκλεισε τη δεκάδα παρά το γεγονός ότι υπέστη εγκαύματα μέσα στο υπερθερμασμένο κόκπιτ της McLaren του.

Ο Bottas κρατούσε για μεγάλο διάστημα την 6η θέση, αλλά τα λάστιχα της Williams παρέδωσαν εντελώς το πνεύμα στον τελευταίο γύρο (καθώς ο Φιλανδός είχε και πρόβλημα με το τιμόνι του). Τον πέρασαν μια σειρά από αυτοκίνητα και τελικά κατατάχτηκε 11ος.

Ο Button έδειχνε επίσης ικανός να πάρει βαθμούς, αφού μια γρήγορη εκκίνηση και μια καλή στρατηγική τον είχαν ανεβάσει από την 11η θέση στην 7η, όμως η McLaren έμεινε από βλάβη 7 γύρους πριν το τέλος.


 

2014 FORMULA 1 SINGAPORE AIRLINES SINGAPORE GRAND PRIX

ΘέσηΝο.ΟδηγόςΟμάδαΓύροιΧρόνοι/Διαφ.Εκκίν.Βαθ.
144Lewis HamiltonMercedes602:00:04.795125
21Sebastian VettelRed Bull Racing-Renault60+13.5 secs418
33Daniel RicciardoRed Bull Racing-Renault60+14.2 secs315
414Fernando AlonsoFerrari60+15.3 secs512
519Felipe MassaWilliams-Mercedes60+42.1 secs610
625Jean-Eric VergneSTR-Renault60+56.8 secs128
711Sergio PerezForce India-Mercedes60+59.0 secs156
87Kimi RäikkönenFerrari60+60.6 secs74
927Nico HulkenbergForce India-Mercedes60+61.6 secs132
1020Kevin MagnussenMcLaren-Mercedes60+62.2 secs91
1177Valtteri BottasWilliams-Mercedes60+65.0 secs8 
1213Pastor MaldonadoLotus-Renault60+66.9 secs18 
138Romain GrosjeanLotus-Renault60+68.0 secs16 
1426Daniil KvyatSTR-Renault60+72.0 secs10 
159Marcus EricssonCaterham-Renault60+94.1 secs22 
1617Jules BianchiMarussia-Ferrari60+94.5 secs19 
174Max ChiltonMarussia-Ferrari59+1 Γύρος21 
Εγκ.22Jenson ButtonMcLaren-Mercedes52Ηλεκτρονικά11 
Εγκ.99Adrian SutilSauber-Ferrari40Διαρροή17 
Εγκ.21Esteban GutierrezSauber-Ferrari17Ηλεκτρικά14 
Εγκ.6Nico RosbergMercedes13Ηλεκτρικά2 
Δεν εκκ.10Kamui KobayashiCaterham-Renault0Κινητ. μονάδα20 

ΣΗΜ. Ο Vergne είχε ποινή 5" στον τελικό του χρόνο για αποκόμιση κέρδους από υπέρβαση των ορίων της πίστας

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube