GP Σιγκαπούρης: Νίκη του Hamilton, διπλή ατυχία της Ferrari [upd]

GP Σιγκαπούρης: Νίκη του Hamilton, διπλή ατυχία της Ferrari [upd]

O Lewis Hamilton πήρε την 60ή του νίκη, αφού οι Vettel και Raikkonen συγκρούστηκαν με τον Verstappen στην εκκίνηση (φωτ.).

Τύχη βουνό για τον Hamilton και τη Mercedes, καθώς είδαν τους βασικούς αντιπάλους τους να βγαίνουν εξαρχής από το παιχνίδι, με αποτέλεσμα η γερμανική ομάδα να κάνει ένα αναπάντεχο «ένα-τρία» σε μια πίστα που δεν την ευνοούσε καθόλου.

Ο Hamilton τερμάτισε 4,5” μπροστά από τον Daniel Ricciardo με τη Red Bull, με τον Valtteri Bottas να συμπληρώνει το βάθρο.

Έτσι, ο Hamilton αύξησε τη διαφορά του από τον Sebastian Vettel από τους 3 στους 28 βαθμούς, ενώ ο Bottas έχει πλησιάσει πλέον τον Γερμανό στους 23 βαθμούς.

Μετά την μπόρα που είχε πέσει πριν την εκκίνηση, οι πρώτοι έξι του grid - Vettel, Verstappen, Ricciardo, Raikkonen, Hamilton και Bottas – ξεκίνησαν με τα ενδιάμεσα λάστιχα, ενώ άλλοι, μεταξύ των οποίων ο Hulkenberg και οι δύο McLaren, επέλεξαν τα λάστιχα βροχής.

Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Kimi Raikkonen έκανε μια πολύ γρήγορη εκκίνηση από την 4η θέση για να περάσει από αριστερά τον Max Verstappen. Είχε περάσει κατά τα τρία τέταρτα τη Red Bull όταν ο Vettel έκανε αριστερά για να μπλοκάρει τον Ολλανδό πριν τη Στροφή 1 (βλ. gallery).

Ο Verstappen έκανε ενστικτωδώς λίγο αριστερά, με αποτέλεσμα ο εμπρός αριστερός τροχός του να μαγκώσει τον πίσω δεξιό του Raikkonen, γυρίζοντας τον Φιλανδό και ρίχνοντάς τον πάνω στον Vettel.

H εκτός ελέγχου Ferrari του Raikkonen στη συνέχεια έπεσε πάνω στη Red Bull του Verstappen και στη McLaren του Fernando Alonso, που είχε κάνει καλή εκκίνηση και έστριβε εκείνη τη στιγμή την πρώτη στροφή.

Ο Ισπανός συνέχισε –με ζημιά– ενώ οι Raikkonen και Verstappen εγκατέλειψαν επιτόπου. Και οι αγωνοδίκες ανακοίνωσαν ότι θα εξέταζαν το συμβάν για να αποδώσουν ευθύνες.  [upd: τελικά απόφάσισαν να μην προχωρήσουν σε περαιτέρω ενέργειες αφού "κανείς από τους τρεις οδηγούς δεν ήταν πλήρως υπεύθυνος για το συμβάν"]

O Vettel συνέχισε κι αυτός, επικεφαλής αλλά με σοβαρή ζημιά στο αριστερό μέρος της Ferrari. Πέρασε τις δύο πρώτες στροφές, αλλά στην έξοδο της Κ3 έχασε τον έλεγχο, έκανε τετακέ και χτύπησε στον τοίχο χάνοντας το ρύγχος του.

O Γερμανός συνέχισε κινούμενος ανάποδα χωρίς ρύγχος, γύρισε το μονοθέσιο και ακολούθησε τους άλλους, που είχαν περάσει, αλλά η ομάδα του έδωσε εντολή να εγκαταλείψει λόγω ζημιάς στο ψυγείο.

Την ίδια εντολή έδωσε και η McLaren στον Alonso, που είχε μείνει και χωρίς τηλεμετρία κι έχανε συνεχώς θέσεις.

Έτσι ο Hamilton κληρονόμησε την ηγεσία του αγώνα, ο οποίος όμως διακόπηκε με την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας για να καθαριστεί η πίστα από μονοθέσια και θραύσματα.

Με την επανεκκίνηση, ο Hamilton έβαλε το κεφάλι κάτω κι άνοιξε μια διαφορά 3,5” από τον Ricciardo σε ένα μόλις γύρο. Τρίτος, πίσω τους, ο Nico Hulkenberg.

H βροχή σταμάτησε στον έκτο γύρο, με αποτέλεσμα οι συνθήκες να ευνοούν όσους είχαν φορέσει τα ενδιάμεσα λάστιχα. Όμως το αυτοκίνητο ασφαλείας ξαναβγήκε όταν ο Daniil Kvyat μπλόκαρε τα φρένα του στο τέλος της πίσω ευθείας, υπέστρεψε κι έπεσε στον τοίχο.

Αρκετοί οδηγοί, ανάμεσά τους και ο Ricciardo, βρήκαν τότε την ευκαιρία να σταματήσουν για φρέσκα ενδιάμεσα, όμως η Mercedes κράτησε τους Hamilton και Bottas στην πίστα. Όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας αποσύρθηκε, στον 14ο γύρο, όλοι φορούσαν πλέον τα ενδιάμεσα εκτός από τους Felipe Massa και Pascal Wehrlein.

Καθώς η πίστα άρχισε να στεγνώνει, ο Kevin Magnussen ήταν ο πρώτος που σταμάτησε για να αλλάξει σε σλικ λάστιχα, με την ultra-soft γόμα, και τον ακολούθησε ο Massa.

Γρήγορα φάνηκε ότι αυτή ήταν η σωστή επιλογή, με αποτέλεσμα πυρετό στα pits, όπου ο Ricciardo σταμάτησε πριν από τον Hamilton, με την ελπίδα να τον περάσει όταν ο Βρετανός θα σταματούσε κι αυτός.

Όμως η Mercedes αντέδρασε στον επόμενο γύρο, βγάζοντας τον Hamilton στην πίστα και πάλι επικεφαλής.

Ο Βρετανός συνέχισε να κάνει αλλεπάλληλους ταχύτερους γύρους, με αποτέλεσμα να έχει ανοίξει μια διαφορά 18,7” από τον Ricciardo όταν βγήκε για τρίτη φορά το αυτοκίνητο ασφαλείας αφού ο Markus Ericsson τράκαρε στην Anderson Bridge και η Sauber έμεινε να φράζει τη μισή πίστα.

Κάμποσοι οδηγοί σταμάτησαν και πάλι για λάστιχα, μεταξύ των οποίων κι ο Hulkenberg. H Renault όμως χρειάστηκε και πεπιεσμένο αέρα, οπότε ο Γερμανός έπεσε από την στη 10η θέση. Τελικά εγκατέλειψε προς το τέλος του αγώνα, χάνοντας άλλη μια ευκαιρία να πάρει το πρώτο βάθρο της μακρόχρονης καριέρας του (129 αγώνες).

Ο Hamilton ξέφυγε με την εκκίνηση για τρίτη φορά από τον Ricciardo, ανοίγοντας γρήγορα μια διαφορά 4”. H Mercedes του είπε να κρατήσει αυτή τη διαφορά για να μείνουν όλοι κοντά μεταξύ τους, ώστε σε περίπτωση που θα ξαναέβγαινε το αυτοκίνητο ασφαλείας να μην κέρδιζε κανείς από τους άλλους ένα δωρεάν pit-stop.

Έτσι ο Βρετανός πήρε την 7η φετινή νίκη του με άνεση, μη χάνοντας όμως και την ευκαιρία να γράψει και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα.

Ο Carlos Sainz πήρε το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του στην F1 τερματίζοντας 4ος και κρατώντας πίσω του τον Sergio Perez παρότι φορούσε πιο σκληρά λάστιχα. Έκτος ο Jolyon Palmer, που πήρε τους πρώτους του φετινούς βαθμούς – και ίσως γλίτωσε την άμεση αντικατάστασή του από τον Sainz.

Ο Stoffel Vandoorne έφερε τη McLaren στην 7η θέση, μπροστά από τη Williams του Lance Stroll, ενώ οι Romain Grosjean και Esteban Ocon συμπλήρωσαν τη βαθμολογούμενη δεκάδα.

Με τη βροχή και τα αυτοκίνητα ασφαλείας, ο αγώνας δεν συμπλήρωσε τους 61 προγραμματισμένους γύρους, αλλά διακόπηκε στο δίωρο, όταν είχαν καλυφθεί 58.

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ GRAND PRIX ΤΗΣ ΣΙΓΚΑΠΟΥΡΗΣ:

Θ.

ΟΔΗΓΟΣ

ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ

ΓΥΡΟΙ

ΧΡ./ΔΙΑΦ.

1

Lewis Hamilton

Mercedes

58

2h03m23.543s

2

Daniel Ricciardo

Red Bull/Renault

58

4.507s

3

Valtteri Bottas

Mercedes

58

8.800s

4

Carlos Sainz

Toro Rosso/Renault

58

22.822s

5

Sergio Perez

Force India/Mercedes

58

25.359s

6

Jolyon Palmer

Renault

58

27.259s

7

Stoffel Vandoorne

McLaren/Honda

58

30.388s

8

Lance Stroll

Williams/Mercedes

58

41.696s

9

Romain Grosjean

Haas/Ferrari

58

43.282s

10

Esteban Ocon

Force India/Mercedes

58

44.795s

11

Felipe Massa

Williams/Mercedes

58

46.536s

12

Pascal Wehrlein

Sauber/Ferrari

56

2 Laps

-

Kevin Magnussen

Haas/Ferrari

50

Retirement

-

Nico Hulkenberg

Renault

48

Retirement

-

Marcus Ericsson

Sauber/Ferrari

35

Spun off

-

Daniil Kvyat

Toro Rosso/Renault

10

Spun off

-

Fernando Alonso

McLaren/Honda

8

Collision

-

Sebastian Vettel

Ferrari

0

Collision

-

Kimi Raikkonen

Ferrari

0

Collision

-

Max Verstappen

Red Bull/Renault

0

Collision

Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ:

Θ.

ΟΔΗΓΟΣ

ΒΑΘ.

1

Lewis Hamilton

263

2

Sebastian Vettel

235

3

Valtteri Bottas

212

4

Daniel Ricciardo

162

5

Kimi Raikkonen

138

6

Max Verstappen

68

7

Sergio Perez

68

8

Esteban Ocon

56

9

Carlos Sainz

48

10

Nico Hulkenberg

34

11

Felipe Massa

31

12

Lance Stroll

28

13

Romain Grosjean

26

14

Kevin Magnussen

11

15

Fernando Alonso

10

16

Jolyon Palmer

8

17

Stoffel Vandoorne

7

18

Pascal Wehrlein

5

19

Daniil Kvyat

4

20

Marcus Ericsson

0

21

Antonio Giovinazzi

0

Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ

Θ.

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ

ΒΑΘ.

1

Mercedes

475

2

Ferrari

373

3

Red Bull/Renault

230

4

Force India/Mercedes

124

5

Williams/Mercedes

59

6

Toro Rosso/Renault

52

7

Renault

42

8

Haas/Ferrari

37

9

McLaren/Honda

17

10

Sauber/Ferrari

5

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube