GP Σιγκαπούρης: Αντίστροφη μέτρηση για νυκτερινό υπερθέαμα

GP Σιγκαπούρης: Αντίστροφη μέτρηση για νυκτερινό υπερθέαμα

Στο μεγάλο λιμάνι της Ανατολής, στο εντυπωσιακό Marina Bay αυτή την Κυριακή η F1

Η Σιγκαπούρη είναι ο πρώτος νυκτερινός αγώνας της F1 και αυτό διότι όταν ανακοινώθηκε το 2007 ότι στη Marina Bay θα φιλοξενηθεί Γκραν Πρι, υπήρξαν πολλές αντιδράσεις σε σχέση με την προβολή του αγώνα, αφού η διαφορά της ώρα δεν ήταν τέτοια που να επιτρέπει το Γκραν Πρι να «παίξει» prime time στις ευρωπαϊκές τηλεοράσεις.
 
Η λύση δόθηκε από τη FIA η οποία έκανε τον αγώνα νυκτερινό, έτσι ώστε οι ώρες να «κουμπώνουν» με το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Η Marina Bay φιλοξένησε αγώνα F1 για πρώτη φορά στις 28 Σεπτεμβρίου του 2008 τον οποίο κέρδισε ο Alonso, ενώ πέρυσι νικητής αναδείχθηκε ο Vettel.
 
Το μήκος της πίστας είναι 5,073 Km και κινείται σε φορά αντίθετη από αυτήν των δεικτών του ρολογιού, ενώ οι εγκαταστάσεις μπορούν να φιλοξενήσουν 110.000 θεατές. Η πίστα έχει 23 στροφές και ο αγώνας ολοκληρώνεται σε 61 γύρους.
 
Tο Grand Prix στη Σιγκαπούρη ξεχωρίζει διότι είναι ο μόνος νυκτερινός αγώνας της F1. Όμως το μοναδικό θέαμα που προσφέρει λόγω της συγκεκριμένης του ιδιαιτερότητας, κρύβει και κάποια μυστικά, που έχουν να κάνουν με το πώς φωτίζονται οι δρόμοι στη Marina Bay που για τρεις μέρες «μεταμορφώνεται» σε πίστα της Formula1.
 
Mη φανταστείτε πως πρόκειται για τον δημοτικό φωτισμό κατά τι ενισχυμένο. Καμία σχέση. Ούτε καν για φωτισμό αντίστοιχο ενός γηπέδου ποδοσφαίρου για παράδειγμα. Τα πράγματα είναι πολύ πιο πολύπλοκα λόγω υψηλών απαιτήσεων. Έτσι οι οργανωτές απευθύνθηκαν στην ιταλική Valerio Maioli S.p.Α.
 
Το ζητούμενο δεν ήταν μόνον να υπάρχει στην πίστα φωτισμός επιπέδου ημέρας, αλλά τα φώτα να πέφτουν με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να περιορίζονται (ή να εκμηδενίζονται πιο σωστά) οι όποιες αντανακλάσεις στο οδόστρωμα και ειδικά όταν αυτό είναι βρεγμένο.
 
Το πρότζεκτ περιλαμβάνει λοιπόν 240 ατσάλινους πυλώνες με τους 1.485 προβολείς (προτζέκτορες) διασκορπισμένους σε επιλεγμένα σημεία της πίστας. Η συνολική παραγόμενη ισχύς φτάνει τα 3.180.000 watts, που αντιστοιχούν σε φωτισμό τέσσερις φορές πιο δυνατό από αυτόν ενός σταδίου στη διάρκεια νυχτερινών αγώνων.
 
Το παραπάνω σύνολο δεν τροφοδοτείται από την εταιρία ηλεκτρισμού της πόλης, αλλά από δώδεκα ξεχωριστές γεννήτριες, η καθεμιά από τις οποίες μπορεί να μπορεί να αναπληρώνει το κενό μιας ακόμη (επί της ουσίας δηλαδή έξι γεννήτριες αρκούν) σε περίπτωση βλάβης.
 
Μια άλλη καινοτομία που χρησιμοποιείται στη Σιγκαπούρη είναι οι ψηφιακές σημαίες, οι οποίες χρησιμοποιούνται σε συνδυασμό με τις κανονικές που βλέπουμε στους αγώνες.
 
Το σύστημα αποτελείται από φώτα που αλλάζουν χρώμα ανάλογα με την περίσταση, πληροφορώντας έτσι τους πιλότους για το συμβαίνει στην πίστα (κίτρινη σημαία, σημαία για λάδια στην πίστα, κόκκινη σημαία, κ.ο.κ). Και αυτή η τεχνολογία έχει εξελιχθεί από την εταιρία φωτισμού, Valerio Maioli S.p.A.
 
Οι ψηφιακές σημαίες είναι τοποθετημένες σε 35 σημεία της πίστας. Σε κάθε σημείο υπάρχει και κριτής που έχει μπροστά του ξεχωριστό πάνελ ελέγχου, ενώ το γενικό πρόσταγμα το έχει ο αλυτάρχης του αγώνα.
 
Κατά τα λοιπά, ο αγώνας της Σιγκαπούρης είναι ο δεύτερος πιο αργός του Πρωταθλήματος μετά από αυτόν του Μονακό και αυτός με τις περισσότερες στροφές. Δυνητικά τρία είναι τα σημεία όπου μπορούν να γίνουν προσπεράσματα και αυτά είναι: η στροφή 1 μετά την ευθεία των pits, η στροφή 7 στη Raffles Boulevard και η στροφή 14 στην Esplanade Drive.
 
GP Σιγαπούρης, Marina Bay 
Μήκος πίστας 5,073 χιλιόμετρα
Αριθμός γύρων 61
Απόσταση αγώνα 309,316 χιλιόμετρα
Ρεκόρ γύρου 1:45.599 - Kimi Raikkonen (Ferrari, 2008)
Πρώτο GP 2008
Νικητής 2013 Sebastian Vettel (Red Bull)
Pole position 2013 Sebastian Vettel (Red Bull)
 
Tο πρόγραμμα του αγώνα
Παρασκευή 19/9
Ελεύθερες δοκιμές FP1: 13:00 - 14:30 GR (OTE TV)
Ελεύθερες δοκιμές FP2: 16:30 - 18:00 GR (OTE TV)
 
Σάββατο 20/9
Ελεύθερες δοκιμές FP3: 13:00 - 14:00GR (OTE TV)
Κατατακτήριες δοκιμές: 16:00 GR (OTE TV)
 
Κυριακή 21/9
Αγώνας: 15:00 GR (Alpha, OTE TV)
 
Προηγούμενοι νικητές
2013 Sebastian Vettel (Red Bull)
2012 Sebastian Vettel (Red Bull)
2011 Sebastian Vettel (Red Bull)
2010 Fernando Alonso (Ferrari)
2009 Lewis Hamilton (McLaren)
2008 Fernando Alonso (Renault)

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube