GP Μεξικού: Ανατροπές στο τέλος

GP Μεξικού: Ανατροπές στο τέλος

Το Μεξικό είχε νικητή τον Hamilton, κερδισμένο τον Rosberg, και τον Vettel να κερδίζει την θέση του στο βάθρο μετά το τέλος του αγώνα.

Ο Lewis Hamilton έκανε αυτό ακριβώς που έχει υποσχεθεί. Να κερδίζει αγώνες, αδιαφορώντας για το τι κάνει ο teammate του. Πήρε την 51η νίκη της καριέρας του στο Μεξικό και προχωρά, έστω κι αν δεν κρατά την τύχη στα χέρια του.

Μετά το σπασμένο μοτέρ στην Μαλαισία και την κακή εκκίνηση στην Ιαπωνία όπου δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από την 3η θέση, εμφανίστηκε καταιγιστικός σε Αμερική και Μεξικό, παίρνοντας δύο σερί νίκες. Με τον Rosberg όμως στην 2η θέση. Οπότε η διαφορά μειώνεται βασανιστικά αργά, και πλέον, με δύο μόνο αγώνες να απομένουν, ο Γερμανός αρκείται σε μία δεύτερη και μία τρίτη θέση για να πάρει το πρωτάθλημα. Ενώ αν κερδίσει, εξασφαλίζει τον τίτλο ακόμη και αν δεν πάει καν στο Abu Dhabi, άσχετα με το τι θα κάνει ο Hamilton.

Στο Μεξικό ο Hamilton εκκίνησε από την pole. Στην 1η στροφή πιέστηκε από τον Rosberg, ο οποίος με την σειρά του πιέζονταν από τον Verstappen που εκκινούσε από την 3η θέση. Ο Hamilton μπλόκαρε τους τροχούς του και για να μην καταστρέψει τα λάστιχά του αλλά και να μην ρισκάρει ένα τετακε, ξεκλείδωσε το τιμόνι και πήγε ευθεία μέσα από την έξοδο διαφυγής διατηρώντας την πρωτοπορία. Ίσως να την διεύρυνε κιόλας, αλλά το γεγονός πέρασε χωρίς να εξεταστεί από τους κριτές.

Ο Verstappen έστριψε στην πρώτη δεξιά στροφή από την εσωτερική του Rosberg. Ακούμπησαν ελαφρά και ο οδηγός της Mercedes θεώρησε ότι θα ήταν ασφαλέστερο να κόψει κι αυτός την στροφή μέσα από την έξοδο διαφυγής. Γεγονός είναι ότι ίσως και να τον έσπρωξε λίγο ο Verstappen αλλά κα ότι ο Ολλανδός δεν του είχε αφήσει χώρο για να στρίψει την δεύτερη αριστερή στροφή. Το γεγονός εξετάστηκε από τους αγωνοδίκες αλλά δεν χρειάστηκε να επιβληθεί κάποια ποινή. Στις πιο πίσω θέσεις, ο Gutierrez χτύπησε τον Wehrlein και έστειλε την Manor πάνω στην Sauber του Nasr. Ο Wehrlein εγκατέλειψε επί τόπου, ο Nasr γύρισε στα pits και άλλαξε πτέρυγα. Για να καθαριστεί η πίστα ενεπλάκη αρχικά το εικονικό και στη συνέχεια το κανονικό Safety Car.

Οι πρωτοπόροι έμειναν στην πίστα. Να θυμήσουμε ότι οι δύο Red Bull εκκινούσαν με την πολύ μαλακή γόμα και όλοι οι άλλοι με την μαλακή. Ο Ricciardo ήταν ο μόνος που μπήκε στα pits και έβαλε τη μέση. Ποντάροντας κυρίως σε ένα μεγάλο πρώτο stint ώστε στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα να έχει πιο γρήγορη γόμα.

Μετά την αποχώρηση του Safety Car οι διαφορές άνοιξαν. Ο Hamilton είχε άνετο προβάδισμα και ο Rosberg ήλεγχε τον ρυθμό του Verstappen. Ο Ολλανδός μπήκε στα pits στον 13ο γύρο και έβαλε την μέση γόμα. Ο Hamilton έκανε το ίδιο στον 18ο. Ο Rosberg έκανε την δική του αλλαγή στον 20ο γύρο ακολουθώντας την ίδια επιλογή ελαστικών και βγήκε μπροστά από τον Ricciardo, την πρώτη εκείνη την στιγμή από τις δύο Red Bull. Ο Raikkonen, έκανε pitstop επίσης στον 20ο γύρο αλλά βγήκε πίσω από τις Red Bull. Ο Vettel στο μεταξύ συνέχιζε και όντας ο μόνος που δεν είχε μπει στα pits οδηγούσε τον αγώνα.

Όπως έλεγε και από χθες ο Γερμανός, η Ferrari ήταν πολύ καλή με την μαλακή γόμα, αντίθετα με την μέση για την οποία γκρίνιαζε πολύ στις κατατακτήριες. Για οκτώ γύρους, μέχρι να μπει να κάνει την δική του αλλαγή, ο Vettel με την χρησιμοποιημένη μαλακή γόμα έκανε χρόνους εφάμιλλους ή ταχύτερους του Hamilton και του Rosberg. Όταν τελικά μπήκε στα pits επέστρεψε στην 6η θέση, ακριβώς πίσω από τον Kimi.

Στον 33ο γύρο ο Verstappen είχε πλησιάσει και πάλι τον Rosberg, αλλά πήρε εντολή από την ομάδα του να κρατήσει μια διαφορά ασφαλείας ώστε να μην ταλαιπωρεί το αυτοκίνητο και τα λάστιχα, κρατώντας ανοιχτές τις επιλογές του για το τέλος του αγώνα. Στον 45ο γύρο οι δύο Ferrari πλησίασαν μεταξύ τους και πριν δημιουργηθεί κάποια ένταση, η ομάδα τράβηξε τον Raikkonen για αλλαγή ελαστικών, αφού τα Pirelli του ήταν 8 γύρους πιο παλιά από του Vettel.

Για τον Vettel ήταν ξεκάθαρο ότι πήγαινε ως το τέλος με ένα pitstop. Η Ferrari ωστόσο ήλπιζε οι υπόλοιποι που είχαν μπει 7-12 γύρους νωρίτερα να χρειαστούν ένα ακόμη. Όλοι πάντως τηρούσαν στάση αναμονής και κοιτούσαν τι κάνει ο Ricciardo. Έχοντας βάλει την μέση γόμα μόλις στον 2ο γύρο ήταν το βαρόμετρο για την απόδοσή της. Τελικά ο Αυστραλός μπήκε στα pits ξανά στον 51ο γύρο και έβαλε την πιο γρήγορη μαλακή γόμα για ένα σκέλος 21 γύρω ως την καρό σημαία.

Έναν γύρο πιο πριν, ο Verstappen εκμεταλλεύτηκε τα ντουμπλαρίσματα των πιο αργών οδηγών και έφτασε τον Rosberg. Βούτηξε από την εσωτερική για να περάσει στην 1η στροφή αλλά με την φόρα που είχε δεν μπορούσε να βγάλει την στροφή, οπότε πήρε κι αυτός τον δρόμο μέσα από την έξοδο διαφυγής, όπως στον πρώτο γύρο οι Mercedes.

Κάπου εκεί ο Ολλανδός ξέχασε τον Rosberg και το κυνήγι της 2ης θέσης και για περίπου δέκα γύρους ο αγώνας έμοιαζε διαδικαστικός χωρίς τίποτα ενδιαφέρον να γίνεται για τις πρώτες θέσεις. Μόνο η μονομαχία Perez – Massa για την 10η θέση ήταν σε εξέλιξη, από τον 20ο γύρο. Ο Μεξικανός ήταν κολλημένος πίσω από την Williams του Βραζιλιάνου από τον 20ο και για 50 ολόκληρους γύρους, με ανοιχτό DRS. Και πάλι δεν κατάφερε να τον περάσει, ως την καρό σημαία.

Όσο περνούσε η ώρα ο Verstappen άρχισε να σκέφτεται τον Vettel ο οποίος με σχεδόν 20 γύρους πιο φρέσκα λάστιχα άρχισε να πλησιάζει. Την ίδια ώρα o Raikkonen που ήταν 7ος μετά το pitstop πλησίαζε τον Hulkenberg. Και ο Ricciardo, που είχε βγει από το δικό του pitstop 6ος είχε ήδη προσπεράσει τον Hulkenberg και πλησίαζε τον Vettel. Ενώ μπροστά ο Hamilton είχε ανοίξει από τα 4-5 δευτερόλεπτα την διαφορά του στα 8-9, η μάχη για την τελευταία θέση του βάθρου αναμένονταν καυτή.

Στον 67ο από τους 71 γύρους, ο Raikkonen πέρασε από την εξωτερική τον Hulkenberg σε μία εντυπωσιακή και δίκαιη μάχη. Ήταν ένα προσπέρασμα παγκόσμιου πρωταθλητή. Ο Hulkenberg έκανε τετακε αλλά με μια περίτεχνη πιρουέτα επανήλθε στον αγώνα χωρίς να χάσει άλλη θέση.

Την ίδια στιγμή ο Vettel κάνει μία ακόμη απόπειρα να περάσει τον Verstappen, στην 1η στροφή. Αυτή τη φορά είναι πετυχημένη. Ο Ολλανδός μπλοκάρει τα φρένα και βλέποντας ότι είναι αδύνατο να στρίψει αποφασίζει να ισιώσει το τιμόνι και να κόψει δρόμο από την έξοδο διαφυγής. O Vettel αναγκάζεται να κόψει για να αποφύγει την επαφή και ο Ricciardo που έχει στο μεταξύ πλησιάσει κολλάει πίσω του. Η Red Bull ειδοποιεί από τον ασύρματο τον Verstappen να δώσει την θέση στον Vettel. Έτσι πρέπει. Αν δεν είχε βγει εκτός πίστας δεν θα ήταν μπροστά. Και αν αντί για χορτάρι ήταν τοίχος ή ακόμη και αμμοπαγίδα, θα είχε εγκαταλείψει. Σε κάθε περίπτωση, δεν θα έπρεπε να είναι μπροστά από τον Vettel.

Ο Verstappen αρνείται να δώσει την θέση του. Και ο Ricciardo βρίσκει την ευκαιρία να επιτεθεί στον Vettel. Βουτάει στα φρένα από την εσωτερική, ο Γερμανός του κλείνει την πόρτα σκληρά αλλά όχι αντιαθλητικά. Ακολουθούν μερικές στιγμές έντασης και μια μονομαχία υψηλής τεχνικής με καρτίστικο οδηγικό στιλ. Μια σπάνια ευκαιρία να απολαύσουμε δύο σπουδαίους στο απόλυτο όριο. Τελικά ο Vettel κρατάει την θέση του ενώ έξαλλος από τον ασύρματο βρίζει τον Verstappen.

Με το πέσιμο της καρό σημαίας ανταλλάσουν χειρονομίες με τον Ολλανδό, κόσμιες είναι η αλήθεια, ενώ βρίζει από τον ασύρματο ακόμη και τον Charlie Whiting, τον ισχυρό άνδρα της FIA για τα αγωνιστικά θέματα. Άδικα όπως αποδείχτηκε τελικά. Ο Verstappen πάρκαρε το μονοθέσιό του κάτω από το βάθρο και πήγε στο δωμάτιο όπου οι οδηγοί ετοιμάζονται για την απονομή. Αλλά εκείνη την στιγμή, μπροστά στις κάμερες, μαθαίνει από τις οθόνες ότι του επιβλήθηκε ποινή 5” η οποία τον ρίχνει στην 5η θέση, πίσω και από τον Ricciardo. Και ο Vettel, περνώντας μέσα από το συγκεντρωμένο πλήθος, ανεβαίνει τελικά στο βάθρο.


 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube