GP Μ. Βρετανίας, κατατακτήριες δοκιμές: O Hamilton γλίτωσε την ποινή, κρατά την pole

GP Μ. Βρετανίας, κατατακτήριες δοκιμές: O Hamilton γλίτωσε την ποινή, κρατά την pole

Με έναν εκπληκτικό γύρο στις ύπουλες συνθήκες ο Hamilton πήρε την pole, και παρότι υπήρξε θέμα για παρεμπόδιση του Grosjean δεν θα δεχτεί ποινή.

Ο Lewis Hamilton με ένα εκπληκτικό γύρο έκανε τον ταχύτερο χρόνο στην πίστα του Silverstone και πήρε την pole position, την 5η της καριέρας του στο GP της πατρίδας του και την 67η συνολικά.

Αλλά στο τέλος της πρώτης του χρονομετρημένης προσπάθειας στο Q3 ο Hamilton στον γύρο επιστροφής στα pits παρεμπόδισε τον Romain Grosjean ο οποίος ήταν σε γρήγορο γύρο. Έτσι ήταν υπό εξέταση, με ανοιχτό το ενδεχόμενο να του επιβληθεί ποινή που θα τον έριχνε στις πιο πίσω θέσεις.ξ Αλλά οι κριτές αποφάσισαν ότι δεν υπήρχε κάτι αξιόμεμπτο και έτσι το θέμα τελείωσε εκεί.

Οι κατατακτήριες δοκιμές άρχισαν με βροχή. Όλοι οι οδηγοί στο Q1 έκαναν τις προσπάθειές του με ενδιάμεσα λάστιχα, με την κορυφή να αλλάζει συχνά χέρια. Και ασυνήθιστα ονόματα να φιγουράρουν ψηλά στην προσωρινή κατάταξη. Περίπου οκτώ λεπτά μέσα στο σκέλος, και ενώ είχε κάνει τον ταχύτερο χρόνο, ο Daniel Ricciardo έμεινε από τούρμπο (όπως είπε στις πρώτες δηλώσεις του, ίσως έχασε και όλο τον κινητήρα του). Πάρκαρε το αυτοκίνητό του στην άκρη του δρόμου και υποχρεωτικά βγήκε κόκκινη σημαία με το χρονόμετρο να παγώνει.



Στην επανεκκίνηση άρχισαν να ακούγονται τα πρώτα team radios που ανέφεραν ότι η βροχή περνούσε και ότι ίσως να είχε σταματήσει τελείως προς το τέλος του σκέλους. Πράγματι όσο περνούσαν οι γύροι οι συνθήκες βελτιώνονταν και οι χρόνοι έπεφταν. Αλλά κανείς δεν έπαιρνε το ρίσκο για slick. Εκτός από τον Fernando Alonso, ο οποίος παράτησε έναν γρήγορο γύρο με intermediates για να βουτήξει στα pits και να βάλει supersofts. Για να προλάβει να πάρει χρόνο πριν μηδενιστεί το χρονόμετρο έπρεπε ο γύρος εξόδου να είναι σαν κανονικός χρονομετρημένος γύρος και ο Ισπανός πρόλαβε την καρό σημαία στο σκέλος κυριολεκτικά για ένα παίξιμο των βλεφάρων, ξεσηκώνοντας του θεατές. Συνέχισε στον ίδιο ρυθμό και με έναν εξαιρετικό γύρο έκανε τον πρώτο χρόνο στο Q3 και πέρασε στο Q2 επικεφαλής της κατάταξης. Εκτός της συνέχειας έμεινε φυσικά ο Ricciardo, οι δύο Sauber, ο Magnussen με την Haas και ο Stroll με την Williams.

Στο Q2 η πίστα είχε στεγνώσει και η επιλογή των slicks ήταν μονόδρομος. Ενώ όλοι δοκίμαζαν με την supersoft γόμα, ο Bottas που κουβαλά ποινή 5 θέσεων στο grid λόγω αλλαγής κιβωτίου ξεκίνησε τις προσπάθειές του με την μαλακή γόμα, προκειμένου με αυτή να εκκινήσει τον αγώνα. Στην αρχή ήταν πολύ αργός, αλλά μετά από τρεις τέσσερις διαδοχικούς γύρους έβγαλε έναν καλό χρόνο που του έδινε προσωρινά την δεύτερη θέση πίσω από τον Hamilton με την supersoft. Αργότερα όμως έπεσε πίσω από τις Ferrari. Και οι τέσσερις πρωτοπόροι βγήκαν μια ακόμη φορά στην πίστα προς το τέλος του Q2 προκειμένου να βελτιώσουν το χρόνο τους καθώς η πίστα είχε βελτιωθεί κι άλλο, χωρίς να χρειαστεί να κάνουν πολλούς γύρους, όπως στην πρώτη τους προσπάθεια. Έτσι να εκκινήσουν τον αγώνα με αυτό το δεύτερο και λιγότερο καταπονημένο σετ ελαστικών (είναι υποχρεωτικό για τους 10 πρώτους να εκκινούν με τα λάστιχα που πέτυχαν τον καλύτερο χρόνο στο Q2).

O Bottas επέμεινε στην soft και έκανε έναν καλό χρόνο με τη μία, αυτή τη φορά. Είχε την προσωρινή 1η θέση μέχρι να την πάρει ο Vettel, ο οποίος γκρίνιαξε ότι τον καθυστέρησε ο Perez. Τελικά ήρθε ο Hamilton και τους πέρασε και τους δύο. Προς το τέλος, ο Jolyon Palmer της Renault παραλίγο να μπει στην 10άδα, ακολουθώντας την άλλη Renault του Hulkenberg που έπαιζε διαρκώς στις παρυφές της 5άδας ως εκείνη τη στιγμή. Αλλά οι τελευταίοι γύροι των Perez και Grosjean τον έριξαν στην 11η θέση. Ο Vandoorne πέρασε στο Q3, στην τελευταία θέση κερδίζοντας για πρώτη φορά τον Alonso σε κατατακτήριες. Ο Ισπανός παραπονέθηκε για κίνηση και δεν μπήκε στην 10άδα. Μάλλον καλύτερα για την ομάδα, αφού έτσι κι αλλιώς είναι φορτωμένος με ποινή… 30 θέσεων στο grid λόγω αλλαγής κινητήρα. Οπότε θα πέταγε εκτός τη δεύτερη McLaren χωρίς πραγματικά να μπορεί να κερδίσει κάτι ουσιαστικό. Εκτός από τους Palmer και Alonso, εκτός Q3 έμειναν οι Kvyat και Sainz της Toro Rosso (με τον Ρώσο να κερδίζει ξανά τον πολυλογά τελευταία Sainz) και ο Felipe Massa σε άλλη μια κακή περίοδο κατατακτήριων δοκιμών για την Williams.

Και έτσι φτάσαμε στο Q3. Με τον Hamilton κυρίαρχο από το πρώτο πέρασμα, με χρόνο 1’27”231 και δεύτερο τον Valteri Bottas. Οι Ferrari έμειναν λίγο περισσότερο στα pits και όταν βγήκαν να… απαντήσουν, δεν είχαν κάτι καλύτερο από την 2η και 4η θέση για τους Vettel και Raikkonen, αντίστοιχα. Στο δεύτερο πέρασμα ο Bottas ανέβηκε για λίγο στην 2η θέση, πριν την χάσει από τον Raikkonen. Αλλά μετά ήρθε ο Lewis Hamilton βγάζοντας τον άσο από το μανίκι και με το εκπληκτικό 1’26”600 ξεσήκωσε τους θεατές που πανηγύριζαν σαν να είχε βάλει γκολ η εθνική τους σε τελικό Μουντιάλ. Ο Vettel δεν κατάφερε να περάσει τον team-mate του και έτσι είναι στην 3η θέση. Θυμίζουμε ότι ο Bottas που κατετάγη 4ος έχει ποινή 5 θέσεων στο grid λόγω αλλαγής κιβωτίου, όπως και ο Ricciardo. Ο οποίος όμως ίσως να πάρει κι άλλη ποινή, ανάλογα με το τι θα χρειαστεί να αλλαχτεί από τον κινητήρα του. Τον 5ο χρόνο έκανε ο Verstappen, και τον 6ο ο Nico Hulkenberg θυμίζοντας εκείνη την επίδοση που του είχε δώσει την pole position στη Βραζιλία το 2010 σε παρόμοιες καιρικές συνθήκες. Οι δύο Force India έκαναν τον 7ο και 8ο χρόνο με τον Perez εμπρός από τον Ocon. Ο Vandoorne αξιοποίησε την ευκαιρία που του δόθηκε να είναι στο Q3 κερδίζοντας μία θέση ακόμη, κάνοντας τον 9ο χρόνο εμπρός από τον Grosjean που συμπλήρωσε την 10άδα.




Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube