
GP Κίνας: Πίσω στα γνωστά…
Μετά το «διάλειμμα» της Μαλαισίας, οι Mercedes των Hamilton και Rosberg και πάλι μπροστά, αν και με τις Ferrari πολύ πιο κοντά πλέον.


O Lewis Hamilton και η Mercedes επαναβεβαίωσαν την κυριαρχία τους στην F1 με μια πειστική νίκη στο Κινεζικό Grand Prix.
O Nico Rosberg αναγκάστηκε για μια ακόμη φορά να συμβιβαστεί με τη 2η θέση, μποροστά από τις Ferrari του Sebastian Vettel και του Kimi Raikkonen, σε έναν αγώνα όπου οι διαφορές ήταν μεν μικρές, αλλά δεν έγινε ουσιαστικά μάχη.
Ο Hamilton ξεκαθάρισε εξαρχής τις προθέσεις του, βάζοντας το μονοθέσιό του υπό γωνία προς τον Rosberg στη σχάρα εκκίνησης. Πράγματι κράτησε την πρωτοπορία, με τους Rosberg και Vettel να τον ακολουθούν σε όλο το πρώτο μέρος του αγώνα.
Μεγαλύτερη ένταση υπήρξε στο δεύτερο μέρος, μετά το πρώτο από τα δύο pit-stops, καθώς τόσο ο Rosberg όσο κι ο Vettel πλησίασαν τον πρωταθλητή. Ένας αγχωμένος Rosberg έφτασε στο σημείο να ρωτήσει την ομάδα αν θα μπορούσε ο Hamilton να αυξήσει ρυθμό, διότι τα λάστιχά του φθείρονταν πολύ όποτε τον πλησίαζε σε λιγότερο από δύο δευτερόλεπτα.
Όταν η Ferrari κάλεσε τον Vettel για το δεύτερο pit-stop του, πριν από τις δύο Mercedes, o Rosberg κλήθηκε στον επόμενο γύρο ώστε να μην επιτρέψει στον συμπατριώτη του να τον πλησιάσει με τα καινούργια του λάστιχα.
Όμως, αντί ο Hamilton να μειονεκτήσει έναντι των δύο αντιπάλων του που σταμάτησαν νωρίτερα, αύξησε το ρυθμό του σημαντικά στους τελευταίους του γύρους με τα μαλακά λάστιχα. Κράτησε αυτά τα λάστιχα δύο γύρους παραπάνω από τον Rosberg και όταν ξαναμπήκε στον αγώνα, η διαφορά του από τον team-mate του είχε αυξηθεί από τα 2 στα 6 δευτερόλεπτα.
Ο Rosberg μείωσε λίγο τη διαφορά, αλλά τελικά συμβιβάστηκε με τη 2η θέση.
Η έξοδος του Safety Car, δύο γύρους πριν τον τερματισμό –λόγω του ότι ο Max Verstappen πάρκαρε την Toro Rosso στη μεγάλη ευθεία, μέσα σε ένα σύννεφο καπνού– έκανε τα πράγματα ακόμα πιο εύκολα για τον Hamilton, αφού ο αγώνας έληξε κάτω από καθεστώς κίτρινης σημαίας.
Ο Vettel δεν ήταν στο ρυθμό των Mercedes αφότου όλοι φόρεσαν τα μεσαία λάστιχα, και έμεινε πίσω. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να δεχτεί πίεση από τον Raikkonen.
O Φιλανδός είχε περάσει και τις δύο Williams στον πρώτο γύρο του αγώνα, διορθώνοντας τη ζημιά από τις κατατακτήριες, κι ενώ αρχικά δεν μπορούσε να ακολουθήσει τους τρεις πρώτους, έκανε περισσότερους γύρους με τα μαλακά στο μεσαίο σκέλος του αγώνα, και κέρδισε έδαφος.
Ήταν όμως ακόμη 1,4” πίσω από τον Vettel όταν βγήκε το Safety Car, οπότε αναγκάστηκε να αποδεχτεί την 4η θέση.
Οι δύο Williams, των Massa και Bottas, είχαν ένα μοναχικό αγώνα στην 5η και 6η θέση αντίστοιχα, ένα λεπτό πίσω από τους πρώτους. πριν οι διαφορές μαζευτούν ξανά λόγω του Safety Car.
Η Lotus πήρε τους πρώτους της φετινούς βαθμούς με τον Romain Grosjean να τερματίζει άνετα 7ος, όμως ο αγώνας του Pastor Maldonado ήταν πολύ επεισοδιακός
Ο Βενεζουελάνος πέρασε μπροστά από τον team-mate του μετά τα πρώτα pit-stops, αλλά βγήκε στην έξοδο διαφυγής του pit-lane μπαίνοντας για το δεύτερο pit-stop του, με αποτέλεσμα να χρειαστεί να τον σπρώξουν οι κριτές και να χάσει πολύ χρόνο.
Ένα τετ-α-κε, ενώ προσπαθούσε να κερδίσει έδαφος, τον έριξε ακόμα πιο πίσω, με αποτέλεσμα να εμπλακεί σε μια θεαματική μάχη με τις McLaren των Jenson Button και Fernando Alonso. Μετά από κάμποσες αψιμαχίες και εναλλαγές θέσεων, το πράγμα κατέληξε άσχημα όταν ο Button χτύπησε τη Lotus από πίσω, ενώ προσπαθούσε να την προσπεράσει στο φρενάρισμα για τη Στροφή 1, με αποτέλεσμα να τελειώσει ο αγώνας του Maldonado και το συμβάν να ερευνηθεί από τους κριτές.
Παρόλα αυτά, η McLaren κατάφερε να πάρει τον πρώτο της διπλό τερματισμό για το 2015, με τους Alonso και Button στη 12η και 13η θέση αντίστοιχα.
Μέχρι να μείνει από κινητήρα, ο Verstappen κρατούσε την 8η θέση, την οποία είχε κερδίσει με μερικά πολύ εντυπωσιακά προσπεράσματα. Όμως η εγκατάλειψή του σφράγισε μια εφιαλτική μέρα για τη Renault.
Ο Daniel Ricciardo είχε πέσει στη 17η θέση μετά από μια τραγική εκκίνηση και δυσκολεύτηκε πολύ να ανέβει μέχρι την 9η, ανάμεσα στις δύο Sauber, των Felipe Nasr και Marcus Ericsson, που βαθμολογήθηκαν ξανά.
Ο Daniil Kvyat είχε εγκαταλείψει νωρίς, μάλλον από κινητήρα, ενώ ο Carlos Sainz Jr έκανε μισό τετ-α-κε στη Στροφή 1 στους πρώτους γύρους και στη συνέχεια είχε ένα πρόβλημα με το κιβώτιο, με αποτέλεσμα να τερματίσει ανάμεσα στις McLaren και τις Marussia-Manor, στη 14η θέση.
Η Force India ήταν για ένα διάστημα μέσα στους βαθμούς, καθώς μια ασυνήθιστη στρατηγική τριών στάσεων δούλεψε για τον Sergio Perez, όμως τελικά η 11η θέση ήταν το μέγιστο των δυνατοτήτων του. Ο team-mate του, Nico Hulkenberg, είχε μείνει νωρίς από κιβώτιο.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 56 ΓΥΡΟΥΣ:
Θ. | Οδηγός | Μονοθέσιο | Χρ./Διαφ. |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1h 39' 42,008" |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 0,714" |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 2,988" |
4 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 3,835" |
5 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 8,544" |
6 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 9,885" |
7 | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes | 19,008" |
8 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 22,625" |
9 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 32,117" |
10 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1 Γύρος |
11 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1 Γύρος |
12 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1Γύρος |
13 | Jenson Button | McLaren/Honda | 1 Γύρος |
14 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 1 Γύρος |
15 | Will Stevens | Marussia/Ferrari | 2 Γύροι |
16 | Roberto Merhi | Marussia/Ferrari | 2 Γύροι |
17 | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | 4 Γύροι |
- | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes | Εγκατ. |
- | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault | Εγκατ. |
- | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | Εγκατ. |
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΟΣ ΟΔΗΓΩΝ:
Θ. | Οδηγός | Βαθμοί |
1 | Lewis Hamilton | 68 |
2 | Sebastian Vettel | 55 |
3 | Nico Rosberg | 51 |
4 | Felipe Massa | 30 |
5 | Kimi Raikkonen | 24 |
6 | Valtteri Bottas | 18 |
7 | Felipe Nasr | 14 |
8 | Daniel Ricciardo | 11 |
9 | Romain Grosjean | 6 |
10 | Nico Hulkenberg | 6 |
11 | Max Verstappen | 6 |
12 | Carlos Sainz | 6 |
13 | Marcus Ericsson | 5 |
14 | Daniil Kvyat | 2 |
15 | Sergio Perez | 1 |
16 | Jenson Button | 0 |
17 | Fernando Alonso | 0 |
18 | Roberto Merhi | 0 |
19 | Will Stevens | 0 |
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ:
Θ. | Κατασκευαστής | Βαθμοί |
1 | Mercedes | 119 |
2 | Ferrari | 79 |
3 | Williams/Mercedes | 48 |
4 | Sauber/Ferrari | 19 |
5 | Red Bull/Renault | 13 |
6 | Toro Rosso/Renault | 12 |
7 | Force India/Mercedes | 7 |
8 | Lotus/Mercedes | 6 |
9 | McLaren/Honda | 0 |
10 | Marussia/Ferrari | 0 |