GP Bahrain: Ο Vettel νικά και παίρνει κεφάλι στο πρωτάθλημα
Ο Γερμανός της Ferrari νίκησε με σχετική άνεση τις Mercedes, αφότου ο Hamilton δέχτηκε και ποινή 5 δευτερολέπτων.
Ο Vettel πήρε την καρό σημαία 6,660” μπροστά από τον Hamilton, που μείωσε τη διαφορά από τη Ferrari από τα 20” μετά το δεύτερο pit-stop του. Ο Valtteri Bottas ήταν 3ος με την άλλη Mercedes.
O Bottas κράτησε την πρωτοπορία ξεκινώντας από την pole position, την ώρα που ο Vettel έκανε καλύτερη εκκίνηση από τον Hamilton για να έρθει δίπλα του πριν την πρώτη στροφή και να τον περάσει από την εξωτερική στην είσοδο, παίρνοντας τη 2η θέση.
Ο Γερμανός στη συνέχεια πίεσε τον Bottas, που δεν είχε πρόσφυση πίσω λόγω υψηλής πίεσης στα πίσω ελαστικά, η οποία οφειλόταν σε βλάβη του συμπιεστή με τον οποίο τα φούσκωσαν στη σχάρα εκκίνησης. Ο Hamilton ήταν ακριβώς πίσω από τη Ferrari, μπροστά από τις δύο Red Bull των Max Verstappen και Daniel Ricciardo.
Αφού ο Vettel κατάφερε να βγάλει τον Hamilton από τη ζώνη DRS του, έγινε ο πρώτος από τους πρωτοπόρους που σταμάτησε για λάστιχα, στον 10ο γύρο, για να βάλει ένα δεύτερο σετ super-soft και να δεσμευτεί έτσι σε μια στρατηγική δύο pit-stops.
Ο Verstappen ακολούθησε τον Vettel στα pits λίγο αργότερα, αλλά είχε πρόβλημα με τα φρένα στο γύρο εξόδου και βγήκε εκτός πίστας στην Κ4 για να χτυπήσει στα προστατευτικά λάστιχα.
Στον 13ο γύρο, ο Carlos Sainz, που μόλις είχε κάνει το πρώτο του pit-stop, πλησίασε με ταχύτητα τη Williams του Lance Stroll και προσπάθησε να περάσει από την εσωτερική. Ο Καναδός εκείνη τη στιγμή έκλεινε την τροχιά του με αποτέλεσμα η Toro Rosso να χτυπήσει το δεξί του sidepod. Η Williams εγκατέλειψε επιτόπου και η Toro Rosso λίγο μετά, με αποτέλεσμα να βγει το Safety Car, στον 13ο γύρο.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα μια σειρά από pit-stops για λάστιχα, που επέτρεψε στον Vettel να περάσει επικεφαλής.
Η Mercedes δεν είχε άλλη επιλογή από το να σταματήσει και τα δύο της μονοθέσια ενόσω ήταν στην πίστα το safety car. Κι ο Hamilton, ξέροντας ότι θα έπρεπε να περιμένει πίσω από τον Bottas, έκοψε ταχύτητα στην είσοδο του pit-lane, καθυστερώντας τον Ricciardo και παίρνοντας την ποινή 5 δευτερολέπτων από τους αγωνοδίκες.
Επιπλέον, τα pit-stops των δύο Mercedes ήταν αργά, με αποτέλεσμα ο Ricciardo να μπει σφήνα μεταξύ τους.
Στην επανεκκίνηση, στον 17ο γύρο, ο Vettel ήταν επικεφαλής μπροστά από τον Bottas, ενώ ο Hamilton πέρασε αμέσως τον Ricciardo πριν την πρώτη στροφή. Στην Κ4 πέρασε τον Αυστραλό και ο Felipe Massa με τη Williams.
O Bottas, που είχε φορέσει super-soft, σταμάτησε ξανά κι έβαλε τα soft μετά από 13 γύρους, συνεχίζοντας στην 7η θέση, πίσω από τον Sergio Perez (Force India). Γρήγορα όμως πέρασε τον Μεξικανό, όπως και τον Massa, για να ανέβει 5ος.
Ενώ ο Vettel αύξησε τη διαφορά του από τον Bottas σε πάνω από 6”, o Hamilton κυνήγησε τον team-mate του και τον πέρασε από την εσωτερική της Κι στον 27 ο γύρο για να ανέβει στη 2η θέση.
Ο Vettel ήταν 6,3” μπροστά εκείνη τη στιγμή και ο Hamilton μείωσε τη διαφορά στα 4” πριν η Ferrari σταματήσει για να φορέσει κι αυτή τα soft, στον 33ο γύρο.
Ο Vettel ξαναμπήκε στο αγώνα στην 3η θέση, 17” πίσω από τον Hamilton και 3” πίσω από τον Raikkonen.
Τρεις γύρους αργότερα ο Vettel πέρασε τον συναινετικό Raikkonen και ήταν 15,5” πίσω από τον Hamilton. Πλησίασε τον Βρετανό στα 9,5” πριν η Mercedes κάνει το 2ο pit-stop της, 16 γύρους πριν από το τέλος, για να εκτίσει την ποινή των 5” και να φορέσει soft λάστιχα.
Ο Hamilton ξαναμπήκε στη πίστα 3ος, 10,5” πίσω από τον Bottas κι ενώ ο Vettel ήταν 20” μπροστά. Χάρη στα καινούργια λάστιχα όμως, ο Βρετανός ήταν σαφώς πιο γρήγορος κι από τους δύο. Χρειάστηκε μόνο 5 γύρους για να φτάσει τον team-mate του και να τον περάσει εύκολα από την εσωτερική της Κ13.
Η διαφορά από τον Vettel σε εκείνο το σημείο ήταν 13”, αλλά παρότι ο Hamilton ήταν πιο γρήγορος, ο Γερμανός τον έλεγχε κι έτσι δεν μπόρεσε να πλησιάσει τη Ferrari σε λιγότερα από 5”. Με παρόμοιο τρόπο ο Bottas έλεγχε τον Raikkonen, που τον πλησίασε μεν στα 2” στο τερματισμό, αλλά ουσιαστικά δεν το απείλησε.
Ο Raikkonen ξεκίνησε από την 5η θέση αλλά τον πέρασαν οι Verstappen και Massa. Πέρασε τον Βραζιλιάνο στην επανεκκίνηση μετά το safety car, για να τερματίσει τελικά 16,8” μπροστά κι από τον Ricciardo.
Ο Massa ήταν ο καλύτερος των υπολοίπων, μετά τις τρεις μεγάλες ομάδες, ενώ ο Sergio Perez (Force india) τερμάτισε 7ος έχοντας ξεκινήσει 18ος. Ο Μεξικανός πήρε τη θέση αυτή όταν βγήκε το Safety Car και τη διατήρησε με μια στρατηγική δύο pit-stops.
Ο Romain Grosjean πήρε την 8η θέση με τη Haas και τους πρώτους του βαθμούς για φέτος, περνώντας τον Nico Hulkenberg (Renault) στα pit-stops, έχοντας σταματήσει πριν από αυτόν.
Ο «ρούκι» Esteban Ocon (Force india) τερμάτισε 10ος για τρίτο στη σειρά αγώνα. Ο νεαρός Γάλλος ήταν 24,2” μπροστά από τον Pascal Wehrlein (Sauber), που επέστρεψε στα GP και κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον Daniil Kvyat (Toro Rosso).
O Jolyon Palmer (Renault) ήταν ο τελευταίος από τους τερματίσαντες, στη 13η θέση, ενώ ο Fernando Alonso (McLaren) κατατάχτηκε 14ος παρότι έμεινε δύο γύρους πριν το τέλος με πρόβλημα στον κινητήρα Honda. Πάντως ο Ισπανός είχε μια καλή μάχη με τους Palmer και Kvyat.
Ο Marcus Ericsson (Sauber) εγκατέλειψε λίγο πριν το τέλος με πρόβλημα στο κιβώτιο, ενώ από μηχανική βλάβη εγκατέλειψε και ο Kevin Magnussen (Haas), στον 9ο μόλις γύρο.
Ο Stoffel Vandoorne (McLaren) δεν ξεκίνησε καν τον αγώνα, λόγω βλάβης στην MGU-H του κινητήρα Honda.
TA ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ GP ΤΟΥ BAHRAIN, ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ SAKHIR:
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ | ΓΥΡΟΙ | ΔΙΑΦ. |
---|---|---|---|---|
1 | Sebastian Vettel | Ferrari | 57 | 1h33m53.373s |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 57 | 6.660s |
3 | Valtteri Bottas | Mercedes | 57 | 20.397s |
4 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 57 | 22.475s |
5 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 57 | 39.346s |
6 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 57 | 54.326s |
7 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 57 | 1m02.606s |
8 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 57 | 1m14.865s |
9 | Nico Hulkenberg | Renault | 57 | 1m20.188s |
10 | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 57 | 1m35.711s |
11 | Pascal Wehrlein | Sauber/Ferrari | 56 | 1 Lap |
12 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Renault | 56 | 1 Lap |
13 | Jolyon Palmer | Renault | 56 | 1 Lap |
14 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 54 | 3 Laps |
- | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 50 | Retirement |
- | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 12 | Collision |
- | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 12 | Collision |
- | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 11 | Brakes |
- | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 8 | Retirement |
- | Stoffel Vandoorne | McLaren/Honda | 0 | Not started |
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΒΑΘ. |
---|---|---|
1 | Sebastian Vettel | 68 |
2 | Lewis Hamilton | 61 |
3 | Valtteri Bottas | 38 |
4 | Kimi Raikkonen | 34 |
5 | Max Verstappen | 25 |
6 | Daniel Ricciardo | 22 |
7 | Felipe Massa | 16 |
8 | Sergio Perez | 14 |
9 | Carlos Sainz | 10 |
10 | Romain Grosjean | 4 |
11 | Kevin Magnussen | 4 |
12 | Esteban Ocon | 3 |
13 | Nico Hulkenberg | 2 |
14 | Daniil Kvyat | 2 |
15 | Pascal Wehrlein | 0 |
16 | Antonio Giovinazzi | 0 |
17 | Jolyon Palmer | 0 |
18 | Stoffel Vandoorne | 0 |
19 | Fernando Alonso | 0 |
20 | Marcus Ericsson | 0 |
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
Θ. | ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | ΒΑΘ. |
---|---|---|
1 | Ferrari | 102 |
2 | Mercedes | 99 |
3 | Red Bull/Renault | 47 |
4 | Force India/Mercedes | 17 |
5 | Williams/Mercedes | 16 |
6 | Toro Rosso/Renault | 12 |
7 | Haas/Ferrari | 8 |
8 | Renault | 2 |
9 | Sauber/Ferrari | 0 |
10 | McLaren/Honda | 0 |