GP Αζερμπαϊτζάν, FP1 & FP2: Οι Red Bull μπροστά, αλλά γιατί; [ανάλυση]

GP Αζερμπαϊτζάν, FP1 & FP2: Οι Red Bull μπροστά, αλλά γιατί; [ανάλυση]

Αναπάντεχο αποτέλεσμα στις ελεύθερες δοκιμές, που ήταν χαοτικές, με τον Lance Stroll στην 6η θέση και τον Lewis Hamilton στη 10η!

Οι Red Bull ταχύτερες σε μία από τις πιο απαιτητικές για τον κινητήρα πίστες. Ο Stroll ξαφνικά 6ος και ο Hamilton μόλις 10ος. Προβλήματα με τα λάστιχα και τα φρένα, πολλές έξοδοι και ατυχήματα, και τα τέσσερα πιο γρήγορα μονοθέσια σχεδόν μέσα στο ίδιο δέκατο!

Σε το οφείλονται τόσες ανατροπές; Τα αίτια είναι πολύπλοκα. Το σιρκουί στους δρόμους του Baku είναι πολύ ασυνήθιστο, απαιτώντας την ταχύτητα της Monza στην ευθεία και την αεροδυναμική απόδοση του Spa, κι έχοντας την ομαλή άσφαλτο και τη μορφή των στροφών του Sochi, αλλά με τις μπαριέρες και τις ανύπαρκτες εξόδους διαφυγής του Μονακό!

Ο Daniel Ricciardo είχε πει πριν τον αγώνα: «Είναι μια παράξενη πίστα. Στήνεις το μονοθέσιο με χαμηλή κάθετη δύναμη για να μη σε τρώνε ζωντανό στην ευθεία, αλλά όλες οι στροφές είναι με 2η και 3η ταχύτητα. Είναι κάτι σαν πίστα υψηλής αεροδυναμικής πίεσης με στήσιμο χαμηλής. Αυτό νομίζω ότι, αν μη τι άλλο, δεν θα μας εμποδίσει».

Και πραγματικά. Οι Red Bull πήγαν ανέλπιστα καλά χθες Παρασκευή. Έκαναν το «ένα-δύο» στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές, ενώ ο Max Verstappen ήταν ο ταχύτερος και στις δεύτερες, πριν ρίξει την RB13 στις μπαριέρες, το τελευταίο λεπτό της περιόδου.

Ιδού λοιπόν η συνολική κατάταξη της Παρασκευής και η γόμα ελαστικών με την οποία σημειώθηκαν οι χρόνοι:

Η ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΣΕ ΑΠΟΛΥΤΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
1. Red Bull (Verstappen) 1m43.362s (super-soft)
2. Mercedes (Bottas) 1m43.462s (super-soft)
3. Ferrari (Raikkonen) 1m43.489s (super-soft)
4. Williams (Stroll) 1m44.113s (super-soft)
5. Force India (Perez) 1m44.306s (soft)
6. Toro Rosso (Kvyat) 1m44.321s (super-soft)
7. McLaren (Alonso) 1m45.515s (super-soft)
8. Haas (Magnussen) 1m45.831s (super-soft)
9. Renault (Hulkenberg) 1m46.003s (soft)
10. Sauber (Wehrlein) 1m47.150s (super-soft)

Η ταχύτητα των Red Bull εδώ δεν αμφισβητείται από τους οδηγούς της Ferrari και της Mercedes, που λένε ότι πάμε για μάχη τριών ομάδων στην κορυφή. Πώς έτσι, αφού οι «Ταύροι» υστερούσαν μέχρι τώρα;

Η Red Bull έφερε στο Baku ένα μικρό βελτιωτικό πακέτο του σασί, αλλά και η Renault από την πλευρά της έκανε μικροβελτιώσεις στον κινητήρα που αντιστοιχούν σε «δύο δέκατα στο γύρο». Όμως δεν είναι μόνο αυτή η εξήγηση.  

Η ασυνήθιστη διάταξη της πίστας απαιτεί τέλειο ζύγισμα και αεροδυναμική απόδοση χωρίς μεγάλη κλίση στις πτέρυγες. Η «πράσινη» κατάσταση της πίστας, που δεν είχε στρωθεί ακόμα με λάστιχο, σε συνδυασμό με τα λάστιχα που είναι «σκληρά, υπερβολικά σκληρά, τόσο που δεν έχουν νόημα», όπως είπε ο Hamilton, φαίνεται πως ευνόησαν τη Red Bull, η οποία –αντίθετα από τη Mercedes– είναι στημένη με μεγάλη κλίση από πίσω προς τα εμπρός, ώστε να λειτουργεί καλύτερα ο διαχύτης.

Επιπλέον, η διαχείριση των σκληρών ελαστικών (που δύσκολα έρχονται στη σωστή θερμοκρασία) σε συνδυασμό με τις μεγάλες απαιτήσεις της πίστας στο φρενάρισμα, έφεραν πολλά λάθη και ατυχήματα, με αποτέλεσμα οι συνεχείς κίτρινες σημαίες να εμποδίσουν σε πολλούς οδηγούς στις γρήγορές τους προσπάθειες.  

Στα μεγάλα πακέτα γύρων, που αντικατοπτρίζουν την απόδοση στον αγώνα, η Ferrari φαίνεται να είναι λίγο μπροστά, αλλά η Red Bull εξακολουθεί να είναι γρήγορη, μπροστά από τη Mercedes, ενώ δεν είναι μακριά και οι Force India και Williams.

Ιδού λοιπόν και οι χρόνοι, με κάθε γόμα ελαστικών:

Η ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΜΕ ΤΑ ΛΑΣΤΙΧΑ super-soft
1. Ferrari (Vettel) 1m46.544s (9 γύροι)
2. Red Bull (Verstappen) 1m46.745s (6 γύροι)
3. Mercedes (Bottas) 1m46.938s (6 γύροι)
4. Williams (Massa) 1m47.236s (11 γύροι)
5. Toro Rosso (Sainz) 1m47.775s (5 γύροι)
6. Force India (Perez) 1m47.975s (5 γύροι)
7. Renault (Hulkenberg) 1m48.178s (9 γύροι)
8. Haas (Magnussen) 1m48.616s (8 γύροι)
9. McLaren (Vandoorne) 1m49.522s (6 γύροι)
10. Sauber (Wehrlein) 1m51.606s (5 γύροι)

Η ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΜΕ ΤΑ ΛΑΣΤΙΧΑ soft
1. Ferrari (Raikkonen) 1m46.953s (8 γύροι)
2. Force India (Perez) 1m47.314s (7 γύροι)
3. Red Bull (Verstappen) 1m47.900s (4 γύροι)
4. Mercedes (Hamilton) 1m48.106s (4 γύροι)

Πολλές ομάδας δεν κατάφεραν να κάνουν αντιπροσωπευτικές δοκιμές με τη soft γόμα, αλλά και πάλι ο ρυθμός της Force India με αυτά, τα πιο σκληρά, λάστιχα, εντυπωσιάζει.

Μένει να δούμε αν θα αλλάξουν τα πράγματα στην FP3, σήμερα το μεσημέρι, και βέβαια στις κατατακτήριες, που ξεκινούν στις 4 μ.μ. ώρα Ελλάδας.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube