GP Αυστραλίας: Η μεγάλη επιστροφή της Ferrari
Έγινε αυτό ακριβώς που χρειαζόταν το σπορ. Mercedes και Ferrari είναι πολύ κοντά σε απόδοση. Στις λεπτομέρειες η νίκη του Vettel.
Η νέα εποχή της Formula 1 ξημέρωσε όπως ακριβώς όλοι ελπίζαμε. Χωρίς ξεκάθαρο προβάδισμα μίας ομάδας. Και με έναν νικητή διαφορετικό από τους συνήθεις των τελευταίων ετών. Ο Sebastian Vettel και η Ferrari νίκησαν στην Αυστραλία και έδωσαν στο σπορ νέα πνοή.
Ο Hamilton έκανε πολύ καλή εκκίνηση και κράτησε την πρώτη θέση. Πίσω του, ο Vettel δέχτηκε πίεση από τον Bottas αλλά κράτησε την 2η θέση. Ο Raikkonen έμεινε 4ος και ο Verstappen 5ος. Από τους πρώτους γύρους είδαμε μια εικόνα πολύ διαφορετική σε σχέση με πέρσι. Ο Hamilton δεν ήταν σε θέση να ανοίξει αμέσως διαφορά. Ο Vettel κρατήθηκε για 5-6 γύρους μέσα στη ζώνη DRS του Βρετανού, ενώ πιο πίσω Bottas και Raikkonen δεν πίεζαν ο ένας τον άλλο. Σταδιακά ο Hamilton έκανε μία διαφορά λίγο πάνω από το δευτερόλεπτο, αλλά ο Vettel φαινόταν ότι είχε τη δυνατότητα να την συντηρεί σε αυτό το επίπεδο περιμένοντας τα pitstops.
Όταν ήρθε η ώρα για τους πρωτοπόρους, η Mercedes τράβηξε πρώτο στα pits τον Hamilton για να αλλάξει την ultra-soft γόμα με την μαλακή. Η Ferrari άφησε έξω τον Vettel, ενημερώνοντάς τον ότι τα λάστιχά του είναι σε καλή κατάσταση και μπορεί να πιέσει. Όπως και έκανε. Ο Hamilton με φρέσκια μαλακή γόμα, βγαίνοντας από τα pits είχε αρχικά καθαρή πίστα. Και μπορούσε να κινηθεί οριακά ταχύτερα από τον Vettel με την θεωρητικά ταχύτερη αλλά πολύ πιο χρησιμοποιημένη ulta-soft.
Μετά από δύο γύρους όμως, ο Hamilton έφτασε πίσω από τον Verstappen, ο οποίος είχε επίσης μείνει στην πίστα με την ultra-soft γόμα με την οποία είχε εκκινήσει, για ένα μεγάλο πρώτο stint. Ο Hamilton ήταν ταχύτερος, αλλά όχι αρκετά ώστε να προσπεράσει τον Ολλανδό, ο οποίος είναι γνωστό ότι αμύνεται εξαιρετικά και δεν είναι από τους οδηγούς που προσπερνά κανείς εύκολα. Το σημείο αυτό αποδείχτηκε καθοριστικό. Όταν μετά από δύο γύρους ο Vettel έκανε την δική του αλλαγή ελαστικών, επέστρεψε στην πίστα ακριβώς μπροστά από το ζευγάρι Verstappen – Hamilton. Το πλάνο του Toto Wolff να κοπανάει το χέρι του στο τραπέζι έγινε αμέσως viral στο διαδίκτυο.
Τον αγώνα οδήγησαν για λίγο ο Bottas και ο Raikkonen, διαδοχικά. Μέχρι να κάνουν κι αυτοί τα δικά τους pitstops. Από εκείνο το σημείο και μετά ο Hamilton δεν φάνηκε ποτέ ικανός να απειλήσει τον Vettel. Ο Γερμανός άνοιξε μια διαφορά που έφτασε ως και τα 10”. Για μία στιγμή η Mercedes ενημέρωσε τον Hamilton ότι θα μπορούσαν να περάσουν στο Plan B, δηλαδή ένα επιπλέον pitstop για ένα σκέλος με ultra-soft που θα του επέτρεπε να πιέσει περισσότερο. Αλλά γρήγορα φάνηκε ότι δεν υπήρχε σοβαρή διαφορά μεταξύ των δύο τύπων ελαστικών ώστε να δικαιολογεί μια τέτοια κίνηση. Στο μεσαίο κομμάτι του αγώνα ο Bottas μάζεψε μια διαφορά 11” από τον Hamilton σε μόλις 2,3”. Αλλά είτε δεν άφησε η ομάδα και η μεταξύ τους συμφωνία, είτε απλώς δεν προέκυψε μονομαχία μεταξύ των δύο Mercedes.
Στις θέσεις 4 και 5 τερμάτισαν μετά από ήσυχο αγώνα οι Raikkonen και Verstappen. Ο Kimi ήταν σε χαμηλότερη κλάση σε σχέση με τον Vettel όλο το Σαββατοκύριακο. Ο Verstappen στον προτελευταίο γύρο ρώτησε την ομάδα για τον ταχύτερο γύρο του αγώνα, για να πάρει την απάντηση ότι είναι… πολύ γρήγορος για τις δυνατότητες της Red Bull.
Στην 6η θέση τερμάτισε ο Massa που έκανε έναν καθαρό, ήρεμο αγώνα. Έκανε αυτό για το οποίο τον επανέφερε η Williams: Να αποδίδει αξιόπιστα δίπλα σε έναν ασταθή και αμφιλεγόμενης ταχύτητας για την ώρα teammate. Το παράδειγμα του Stroll όπως και του Vandoorne δείχνει ότι δεν είναι όλοι οι 18χρονοι rookies… Verstappen.
Έβδομος τερμάτισε ο Perez, ο οποίος έκανε δύο όμορφα, απαιτητικά προσπεράσματα, από τα έτσι κι αλλιώς ελάχιστα που έγιναν. Στον πρώτο γύρο, στη Renault του Hulkenberg και στη μέση του αγώνα στον Sainz. O Ισπανός της Toro Rosso έκανε εξαιρετικό αγώνα, όντας γρήγορος και σταθερός, για να πάρει την 8η θέση.
Στον προτελευταίο γύρο ο Ισπανός πήρε εντολή από την ομάδα να πιέσει «σαν ζώο», όπως χαρακτηριστικά του είπαν στον ασύρματο. Έμοιαζε παράλογο γιατί εκείνη την στιγμή ο Perez ήταν 5” μπροστά του. Η ομάδα προφανώς γνώριζε ότι ο Perez είχε κάποιο θέμα με τα λάστιχα και όντως η Toro Rosso του Ισπανού κόλλησε πίσω από την Force India σε έναν γύρο και κάτι. Αλλά δεν κατάφερε να κάνει το προσπέρασμα.
Στην 9η θέση τερμάτισε η άλλη Toro Rosso του Kvyat. Ο Ρώσος έκανε ένα πολύ μεγάλο πρώτο κομμάτι, βγάζοντας 37 γύρους με την ultra-soft γόμα. Οπότε βρέθηκε στο δεύτερο μισό του αγώνα με πολύ πιο φρέσκα λάστιχα να κινείται ταχύτερα από τον Sainz. Η ομάδα έδωσε εντολή στον Ισπανό να αφήσει τον Kvyat να κυνηγήσει τον Perez με την συμφωνία να δώσει πίσω την θέση στον teammate του αν δεν κάνει το προσπέρασμα. Το οποίο δεν έκανε, οπότε λίγο πριν το τέλος τον έβαλαν στα pits, του τοποθέτησαν ξανά ultra-soft γόμα ώστε αφενός ο Sainz να πάρει πίσω την θέση του, αφετέρου ο Ρώσος να διεκδικήσει τον ταχύτερο γύρο.
Το δράμα πριν τον αγώνα αφορούσε στον Daniel Ricciardo. Μετά την χθεσινή του έξοδο στη Στροφή 14 ο οδηγός της Red Bull έπρεπε να αλλάξει κιβώτιο ταχυτήτων, άρα πήρε ποινή 5 θέσεων. Στη διαδρομή από τα pits στο grid ο Αυστραλός έμεινε από κιβώτιο, με κολλημένη την 6η. Οι μηχανικοί προσπάθησαν να το επισκευάσουν αλλά τελικά δεν πρόλαβαν την εκκίνηση – παρά τους δύο γύρους σχηματισμού. Ο Ricciardo μπήκε στον αγώνα δύο γύρους πίσω, αλλά τελικά εγκατέλειψε λίγο πριν το τέλος, πάλι με πρόβλημα στο κιβώτιο στη Στροφή 3.
Ο Alonso κρατούσε μέχρι τον 53ο γύρο την τελευταία θέση της 10άδας. Δεχόταν ασφυκτική πίεση από τον Ocon της Force India για πολλούς γύρους, ενώ σε εκείνη την φάση τους δύο πλησίασε και ο Hulkenberg. Η τριπλή μονομαχία εξελίχθηκε σε ένα εντυπωσιακό διπλό προσπέρασμα, με τον Alonso να χάνει δύο θέσεις μονομιάς στο τέλος της ευθείας, μπαίνοντας στον 54ο γύρο. Στην αρχή αυτού του διπλού προσπεράσματος, στην προτελευταία στροφή, η McLaren του Ισπανού ακούμπησε ελαφρά με την Force India και αμέσως μετά το προσπέρασμα ο Alonso ανέφερε πρόβλημα στην ανάρτηση στο πίσω μέρος και εγκατέλειψε.
Πολύ καλή ήταν η επίδοση του Romain Grosjean που κρατούσε την 6η θέση και είχε την ταχύτητα να μείνει εκεί όταν εγκατέλειψε από κινητήρα. Το ντεμπούτο του Vandoorne στην 13η και τελευταία θέση κρίνεται αποτυχημένο. Αντίθετα από την εμφάνιση του Giovinazzi, αντικαταστάτη της τελευταίας στιγμής του Wehrlein στην Sauber που κατάφερε να καταταγεί μία θέση ψηλότερα.
Τελική κατάταξη για το GP της Αυστραλίας από την πίστα του Albert Park
Θέση | Πιλότος | Ομάδα | Γύροι | Χρόνος | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Vettel | Ferrari | 57 | 1h 24' 11" 672 | |||||||||
2 | Hamilton | Mercedes | 57 | +9" 975 | |||||||||
3 | Bottas | Mercedes | 57 | +11" 250 | |||||||||
4 | Räikkönen FL | Ferrari | 57 | +22" 393 | |||||||||
5 | Verstappen | Red Bull | 57 | +28" 827 | |||||||||
6 | Massa | Williams | 57 | +83" 386 | |||||||||
7 | Perez | Force India | 56 | +1 γύρος | |||||||||
8 | Sainz | Toro Rosso | 56 | +1 γύρος | |||||||||
9 | Kvyat | Toro Rosso | 56 | +1 γύρος | |||||||||
10 | Ocon | Force India | 56 | +1 γύρος | |||||||||
11 | Hülkenberg | Renault | 56 | +1 γύρος | |||||||||
12 | Giovinazzi | Sauber | 55 | +2 γύροι | |||||||||
13 | Vandoorne | McLaren | 55 | +2 γύροι | |||||||||
Εγκαταλείψεις | |||||||||||||
Alonso | McLaren | 54 | +3γύροι | ||||||||||
Magnussen | Haas | 50 | +7 γύροι | ||||||||||
Stroll | Williams | 45 | +12 γύροι | ||||||||||
Ricciardo | Red Bull | 29 | +28 γύροι | ||||||||||
Ericsson | Sauber | 25 | +32 γύροι | ||||||||||
Palmer | Renault | 18 | +39 γύροι | ||||||||||
Grosjean | Haas | 16 | +41 γύροι |
Βαθμολογία Πιλότων
θέση | Πιλότος | Βαθμοί σήμερα | Συνολική Βαθμολογία | ||
---|---|---|---|---|---|
1. | Sebastian Vettel | 25 | 25 | ||
2. | Lewis Hamilton | 18 | 18 | ||
3. | Valtteri Bottas | 15 | 15 | ||
4. | Kimi Räikkönen | 12 | 12 | ||
5. | Max Verstappen | 10 | 10 | ||
6. | Felipe Massa | 8 | 8 | ||
7. | Sergio Perez | 6 | 6 | ||
8. | Carlos Sainz Jr | 4 | 4 | ||
9. | Daniil Kvyat | 2 | 2 | ||
10. | Esteban Ocon | 1 | 1 | ||
Nico Hülkenberg | [11] | ||||
Antonio Giovinazzi | [12] | ||||
Stoffel Vandoorne | [13] | ||||
Fernando Alonso | -- | ||||
Marcus Ericsson | -- | ||||
Romain Grosjean | -- | ||||
Kevin Magnussen | -- | ||||
Jolyon Palmer | -- | ||||
Daniel Ricciardo | -- | ||||
Lance Stroll | -- |
Βαθμολογία Κατασκευαστών
Θέση | Κατασκευαστής | Βαθμοί σήμερα | Συνολική βαθμολογία | |
---|---|---|---|---|
1. | Ferrari | 37 | 37 | |
2. | Mercedes | 33 | 33 | |
3. | Red Bull / Tag Heuer | 10 | 10 | |
4. | Williams / Mercedes | 8 | 8 | |
5. | Force India / Mercedes | 7 | 7 | |
6. | Toro Rosso / Ferrari | 6 | 6 | |
Renault | [11] | |||
Sauber / Ferrari | [12] | |||
McLaren / Honda | [13] | |||
Haas / Ferrari | -- |