Formula 1: Η ώρα του «ναού»

Formula 1: Η ώρα του «ναού»

Στο Autodromo di Monza αυτό το Σαββατοκύριακο χτυπά η καρδιά της F1

Η Monza είναι η πίστα που έχει συνδέσει το όνομά της με τη Formula 1 περισσότερο από κάθε άλλη.
Δεν υπάρχει φίλους της F1 που να μην την έχει επισκεφθεί ή να μην ονειρεύεται να βρεθεί εκεί και να παρακολουθήσει από κοντά ένα Grand Prix. 
 
Την αποκαλούν «ναό της ταχύτητας» και όχι άδικα αφού είναι μια από τις πιο γρήγορες του πρωταθλήματος την ώρα που οι φίλοι της Ferrari τη θεωρούν «δική τους» με τις κερκίδες της να είναι κατακόκκινες σε κάθε αγώνα.
 
Βρίσκεται 15 χλμ. από το Μιλάνο και έχει φιλοξενήσει συνολικά 63 Grand Prix με μια μόνον εξαίρεση το 1980 όταν το Ιταλικό GP έγινε στην Imola. Για όσους μπερδεύονται και ανατρέχουν στον θάνατο του Senna την Imola το 1994, να διευκρινίσουμε πως το μοιραίο εκείνο GP για τον Βραζιλιάνο ήταν το GP του San Marino, ενώ το Ιταλικό GP γινόταν στη Monza. Η Ιταλία δηλαδή φιλοξενούσε δύο αγώνες της F1.
 
H ιστορία της ξεκινά τον Φεβρουάριο του 1922 με τους Vincenzo Lancia και Felice Nazzaro να βάζουν τον θεμέλιο λίθο και τα εργα να ολοκληρώνονται σε χρόνο ρεκόρ, τον Ιούλιο του ίδιου χρόνου. Ετσι η Monza έγινε η τρίτη πίστα στον κόσμο εκείνη την εποχή με τις άλλες δύονα είναι αυτές του Brooklands και της Indianapolis
Τον Σεπτέμβριο του ίδιου χρόνου έγινε και ο πρώτος αγώνας στην ολοκαίνουργια τότε Monza με νικητή τον Pietro Bordino με Fiat, ενώ λίγες μέρες μετά έγινε και το πρώτο ιταλικό GP με νικητή τον Bordino.
Ωστόσο χρειάστηκε να περάσουν πολλά χρόνια για να φιλοξενήσει αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1 και αυτό έγινε στις  3 Σεπτεμβρίου 1950 με νικητή Giuseppe Farina με Alfa Romeo 158.
 
Είναι φυσικό, σε όλα αυτά τα χρόνια να έχουν υπάρξει πολλά γεγονότα που έχουν σημαδέψει τη ιστορία της πίστας. Το 1928 για παράδειγμα ο Emilio Materassi σκοτώθηκε σε ένα δυστύχημα, στο οποίο βρήκαν το θάνατο και 27 θεατές. Πέντε χρόνια μετά, το 1933, μέσα σε ένα αγωνιστικό Σαββατοκύριακο έχασαν τη ζωή τους οι Giuseppe Campari, Baconin Borzacchini και Stanislas Czaykowski.
 
Μια από τις πιο διάσημες στροφές της πίστας, η Ascari, πήρε το όνομά της διότι σε αυτήν το 1955 βρήκε τραγικό θάνατο ο Alberto Ascari δοκιμάζοντας μια Ferrari.
 
Το 1961 ο Wolfgang von Trips που διεκδικούσε τον τίτλο από τον Phil Hill ο οποίος και τελικά τον κατέκτησε, έπεσε πάνω στους θεατές, μετά από σύγκρουση που είχε με τον Jim Clark. Ο απολογισμός ήταν τραγικός καθώς σκοτώθηκαν ο Γερμανός πιλότος και 14 θεατές.
 
Το 1970 ένας ακόμη μεγάλος πιλότος βρήκε τραγικό θάνατο σε μια εξίσου διάσημη στροφή της Monza, την Parabolica. Ο Αυστριακός Jochen Rindt στις κατατακτήριες δοκιμές έχασε τον έλεγχο της Lotus  και έπεσε πάνω στον τοίχο. Ο Rindt εκείνη τη χρονιά  στέφθηκε μετά θάνατον Παγκόσμιος Πρωταθλητής χάρη στους βαθμούς που είχε συγκεντρώσει έως τότε.

Ο τελευταίος (και ευχόμαστε πραγματικά να είναι ο τελευταίος) πιλότος που έχασε τη ζωή του στη Monza είναι ο Σουηδός  Ronnie Peterson, σε ένα ατύχημα (δείτε εδώ το βίντεοπου έγινε δευτερόλεπτα μετά την εκκίνηση.

Τα ρεκόρ
Το 2003, ο Michael Schumacher σημείωσε το ρεκόρ... ταχύτερου αγώνα, αφού ολοκλήρωσε τους 53 γύρους σε 1 ώρα 14'19"838 με μέση ωριαία ταχύτητα 247,585 km/h. Δύο χρόνια μετά, ο Kimi Raikkonen οδηγώντας τη  McLaren MP4-20 σημείωσε τη μεγαλύτερη τελική ταχύτητα στην ιστορία της F1:  370,1 km/h.
 
Tέλος, στις 10 Σεπτεμβρίου του 2006, ο Michael Schumacher αποχαιρέτησε τις πίστες, αλλά προσωρινά όπως αποδείχθηκε στη συνέχεια.
 
Autodromo di Monza
Μήκος πίστας 5,793 χιλιόμετρα
Αριθμός γύρων 53
Απόσταση αγώνα 306,720 χιλιόμετρα
Ρεκόρ γύρου 1' 21" 046 (Rubens Barrichello, 2004)
Πρώτο GP 1950
Νικητής 2013 Seb. Vettel (Red Bull)
Mέση ωριαία ταχύτητα 236km/h
Μέγιστη ταχύτητα 340 km/h 
Μέσος όρος σε αλλαγές ταχυτήτων ανά γύρο 46 (2.438 συνολικά στον αγώνα)
Όριο ταχύτητας στο Pitlane 80 km/h
 
OI NIKHTEΣ ΣΤΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΕΣ ΧΡΟΝΙΕΣ 
2013: Sebastian Vettel(Red Bull)
2012: Lewis Hamilton (McLaren)
2011: Sebastian Vettel (Red Bull)
2010: Fernando Alonso (Ferrari)
2009: Rubens Barrichello (Brawn GP)
2008: Sebastian Vettel (Scuderia Toro Rosso)
2007: Fernando Alonso (McLaren Mercedes)
2006: Michael Schumacher (Ferrari)
2005: Juan Pablo Montoya (McLaren Mercedes)
2004: Rubens Barrichello (Ferrari)
2003: Michael Schumacher (Ferrari)
2002: Rubens Barrichello (Ferrari)
2001: Juan Pablo Montoya (Williams BMW)
2000: Michael Schumacher (Ferrari)
1999: Heinz-Harald Frentzen (Jordan Mugen Honda)
1998: Michael Schumacher (Ferrari)
1997: David Coulthard (McLaren Mercedes)
1996: Michael Schumacher (Ferrari)
1995: Johnny Herbert (Benetton Renault)
1994: Damon Hill (Williams Renault)
1993: Damon Hill (Williams Renault)
1992: Ayrton Senna (McLaren Honda)
1991: Nigel Mansell (Williams Renault)
1990: Ayrton Senna (McLaren Honda)
 
 
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube