Ferrari: «Να γιατί θα είμαστε ταχύτεροι φέτος»

Ferrari: «Να γιατί θα είμαστε ταχύτεροι φέτος»

Ο τεχνικός διευθυντής της Scuderia, James Allison, εξηγεί γιατί η ομάδα ελπίζει να είναι πιο ανταγωνιστική το 2015.

Μεγάλες αλλαγές έγιναν στην κινητήρια μονάδα κατά τη διάρκεια του χειμώνα και ο τεχνικός διευθυντής James Allison πιστεύει πως μεγάλο βήμα εμπρός θα αποτελέσει το γεγονός ότι η ταχύτητα του μονοθεσίου στον αγώνα δεν θα επηρεάζεται πλέον από την ανικανότητα ανάκτησης αρκετής ενέργειας, που τους έκανε να υστερούν πέρσι σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

«Είχαμε κάποια θέματα με τον περσινό κινητήρα και τη μονάδα ισχύος», εξηγεί ο Allison. «Στην αρχή της χρονιάς η απόδοση της δύναμης δεν ήταν ομαλή και ήταν δύσκολο για τους οδηγούς να έχουν την απόκριση στο γκάζι που ήθελαν. Βελτιώθηκε πολύ κατά τη διάρκεια της σεζόν κι έχουμε κάνει ένα βήμα παραπέρα στην SF15-T.

«Μια διαπιστωμένη αδυναμία του περσινού μονοθεσίου ήταν το γεγονός ότι η ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας που μπορούσαμε να ανακτήσουμε δεν ήταν αρκετή για να έχουμε ανταγωνιστική ιπποδύναμη κατά τη διάρκεια του αγώνα.

«Αυτός ήταν ένας από τους λόγους που οι επιδόσεις της Ferrari στα δοκιμαστικά πέρσι ήταν σχετικά καλύτερες από αυτές στον αγώνα. Προσπαθήσαμε να αλλάξουμε την αρχιτεκτονική του κινητήρα για να πετύχουμε έναν καλύτερο συμβιβασμό ανάμεσα στις επιδόσεις των δοκιμαστικών και του αγώνα».

ΚΑΛΟΔΕΧΟΥΜΕΝΕΣ ΟΙ «ΜΑΡΚΕΣ» ΕΞΕΛΙΞΗΣ

H FIA συμφώνησε πριν λίγες εβδομάδες ότι τα στοιχεία («μάρκες») αναβάθμισης θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν οποτεδήποτε μέσα στη χρονιά αντί μόνο πριν την αρχή της σεζόν – και ο Allison πιστεύει πως αυτό επίσης θα βοηθήσει τη Ferrari.

«Όταν προέρχεσαι από μια θέση σαν τη δική μας, προσπαθώντας να κλείσεις τη διαφορά σε επιδόσεις με τον ανταγωνισμό, είναι εκνευριστικό να έχεις μια ιδέα πώς να βελτιώσεις το μονοθέσιό σου και να μην μπορείς να το κάνεις επειδή οι κανονισμοί “παγώνουν” ένα μέρος της σχεδίασης για ολόκληρη τη χρονιά», λέει ο τεχνικός διευθυντής της Ferrari.

«Είναι απογοητευτικό να βλέπεις κάτι στο ράφι που μπορεί να σου φέρει επιδόσεις [και να μην μπορείς να το χρησιμοποιήσεις]. Είναι καλό να έχεις την ευελιξία που μας δόθηκε το 2015, να μπορούμε να συνεχίζουμε το πρόγραμμα εξέλιξης όλη τη χρονιά. Θα μας επιτρέψει, αν κάνουμε καλή δουλειά, να εξελιχθούμε ταχύτερα και καλύτερα».

ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΨΥΞΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ

Έχοντας χαρακτηρίσει τη διαφορά ταχύτητας ανάμεσα στη Ferrari και τη Mercedes «απαράδεκτα μεγάλη», ο Allison λέει ότι έχουν κάνει μεγάλη προσπάθεια στην αεροδυναμική. Το πίσω μέρος του μονοθεσίου είναι πιο «σφιχτά» χωροθετημένο και έχει γίνει πολλή δουλειά για τη βελτίωση της ψυκτικής απόδοσης.

«Το πίσω μέρος του μονοθεσίου είναι φανερά διαφορετικό από εκείνο του 2014. Πετύχαμε να τραβήξουμε το αμάξωμα πιο σφιχτά πάνω από τα μηχανικά μέρη», λέει. «Αυτό έγινε μετά από πολλή δουλειά, όχι μόνο στην αεροσήραγγα, αλλά και στο σχεδιαστικό τμήμα της εταιρείας όπου ψάξαμε να βρούμε πώς να σχεδιάσουμε ψυγεία με ουσιαστικά καλύτερη απόδοση. Για κάθε τετραγωνικό εκατοστό ψυγείου, καταφέραμε να έχουμε περισσότερη ψύξη από πέρσι, οπότε μπορέσαμε να στενέψουμε το πίσω μέρος του μονοθεσίου».

ΚΑΛΗ Η ΣΧΕΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ

Ο Sebastian Vettel πιστέυει ότι η σχέση του με τον Kimi Raikkonen στη Ferrari θα είναι πιο «ειλικρινής» απ’ ό,τι άλλες στη Formula 1.

«Δεν περιμένω να έχουμε προβλήματα», είπε. «Θα είναι δύσκολο να τον κερδίσω στην πίστα διότι είναι πολύ γρήγορος και ταλαντούχος, αλλά εκτός πίστας τα πάμε καλά. Συνήθως δεν μιλάμε, αλλά είναι πολύ ειλικρινής σχέση, κάτι που εκτιμώ πολύ στον Kimi και δεν το βρίσκεις συχνά στη Formula 1»

Ο Arrivabene υπογράμμισε ότι δεν θέλει τις σχέσεις των οδηγών να είναι στο προσκήνιο φέτος. «Πρέπει να συνεργάζονται σαν team-mates, πρέπει να δουλεύουν για την ομάδα. Θέλω να μιλάω για όλη την ομάδα, όχι μόνο για τους οδηγούς. Όλοι σπρώχνουν και συνεργάζονται προς την ίδια κατεύθυνση, και περιμένω από τους οδηγούς να κάνουν το ίδιο»

Ο  Raikkonen συμφωνεί με τον Vettel ότι θα είναι ένα αρμονικό δίδυμο. «Προφανώς θα ανταγωνιζόμαστε ο ένας τον άλλον, αλλά με την καλή έννοια, και θα πιέζουμε ο ένας τον άλλον για να πετυχαίνουμε καλύτερα αποτελέσματα».

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube