Έτσι θέλει η Liberty Media την F1 το 2021

Έτσι θέλει η Liberty Media την F1 το 2021

Στο περιθώριο του εν εξελίξει αγωνιστικού τριημέρου στο Grand Prix του Bahrain, η Liberty Media έδωσε στη δημοσιότητα τις βασικές αρχές του σχεδίου που υλοποιεί για το μέλλον της F1.

Την Παρασκευή, ημέρα των δύο περιόδων ελεύθερων δοκιμών, μετά από συνάντηση με εκπροσώπους των ομάδων, η Liberty Media έδωσε στη δημοσιότητα ένα κείμενο με τις βασικές σκέψεις για το –όχι και τόσο μακρινό– μέλλον της F1, από το 2021 οπότε και τελειώνει η ισχύουσα συμφωνία, οπότε αναζητείται το πακέτο κανονισμών της επόμενης μέρας.

Το κείμενο είναι κατατοπιστικό ως προς της προθέσεις των Αμερικανών ιδιοκτητών του σπορ. Δεν μπαίνει σε τεχνικά ζητήματα, δηλαδή στο πώς, αλλά μένει στο τί θέλουν να γίνει, σε κάθε τομέα. Ώστε το αποτέλεσμα να είναι πιο ελκυστικό για τον θεατή στην τηλεόραση και στην οθόνη, αλλά και τους κατασκευαστές, τόσο αυτούς που συμμετέχουν ήδη, όσο και νέους που είναι σημαντικό να έρθουν στα Grand Prix.

Τις συζητήσεις, πάνω σε πέντε βασικούς τομείς, από την πλευρά της Liberty Media κάνει ο Ross Brawn, παρουσία του CEO της Liberty, Chase Carey.

Κόστος
Η Liberty θέλει να μειώσει το κόστος, προκειμένου να προσελκύσει νέους κατασκευαστές στην F1. Αυτό θα μπορούσε να γίνει με budget cap, δηλαδή ανώτατο όριο επιτρεπόμενης δαπάνης και με τη χρήση περισσότερων κοινών μερών. Αλλά είναι ξεκάθαρο ότι τα αυτοκίνητα δεν θα γίνουν ενιαίου τύπου, όπως στα Indy ή στο DTM. Αεροδυναμική, ανάρτηση και κινητήρες θα εξακολουθήσουν να είναι οι τομείς που θα διαφοροποιούν τις ομάδες.

Κινητήρες
Θα συνεχίσουν να είναι υβριδικοί ώστε να υπάρχει ο συσχετισμός με την τεχνολογία που χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα δρόμου. Πράγμα που εξυπηρετεί το marketing των αυτοκινητοβιομηχανιών. Αλλά θα πρέπει να είναι απλούστεροι σχεδιαστικά και κατασκευαστικά και να είναι φθηνότεροι στην εξέλιξη και παραγωγή. Η Liberty θέλει επίσης οι κανονισμοί κινητήρων να είναι ελκυστικοί σε οργανισμούς όπως η Cosworth. Οι επόμενης γενιάς κινητήρες θα πρέπει επίσης να βγάζουν περισσότερο και καλύτερο ήχο, περισσότερη δύναμη αλλά να περιοριστεί η ανάγκη για  ποινές που μπερδεύουν τους θεατές.

Έσοδα
Αυτό είναι ίσως το πιο κρίσιμο κομμάτι της κουβέντας για τις ομάδες κι αυτό που φέρνει τις περισσότερες εντάσεις. Κυρίως από την πλευρά της Ferrari. Η Liberty θέλει να αλλάξει τον τρόπο που μοιράζονται τα έσοδα από τα τηλεοπτικά δικαιώματα στις ομάδες ώστε να υπάρχει περισσότερη δικαιοσύνη. Αλλά θα συνεχίσει να συνυπολογίζει την ιστορικότητα κάποιων ομάδων, κλείνοντας το μάτι στην Ferrari η οποία έχει εδώ και δεκαετίες ευνοϊκή μεταχείριση στο θέμα αυτό.

Σχέσεις με την FIA
H Liberty Media θέλει η σχέση αυτή να είναι απλούστερη και εξορθολογισμένη.

Κανονισμοί
Πρέπει να γίνουν κάποιες αλλαγές που θα βελτιώσουν το αγωνιστικό κομμάτι. Η Liberty θέλει τα αυτοκίνητα να είναι πιο εύκολο να αγωνιστούν τροχό με τροχό, δηλαδή μικρότερη επίδραση της συμπεριφοράς από την αεροδυναμική και περισσότερα προσπεράσματα. Θέλουν επίσης ο πρωταγωνιστικό ρόλος να είναι ξεκάθαρα στον οδηγό και όχι στο αυτοκίνητο. Τα αυτοκίνητα θα έχουν περισσότερα κοινά μέρη, όπως προαναφέρθηκε, ώστε να μειωθεί το κόστος. Αλλά αυτά θα είναι εξαρτήματα που δεν αφορούν στον θεατή, πράγματα που δεν φαίνονται και δεν κάνουν την διαφορά στην απόδοση. 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube