Επιστροφή στις νίκες για τον Rosberg και τη Mercedes [πλήρες ρεπορτάζ]
Τα μονοθέσια της Mercedes πέρασαν τις Williams στα pit stop και ο Nico Rosberg κέρδισε για τρίτη φορά φέτος, με τον Hamilton να είναι δεύτερος. Τρίτος ο Bottas, εγκατέλειψε για ακόμα μια φορά ο Vettel.
Οι οδηγοί της Mercedes εφάρμοσαν μια καλύτερη στρατηγική για να αντισταθμίσουν το πλεονέκτημα των οδηγών της Williams, Felipe Massa και Valtteri Bottas, σε τελική ταχύτητα.
Πάντως η Williams πήρε το καλύτερο φετινό της αποτέλεσμα, με τον Bottas να ανεβαίνει στο βάθρο για πρώτη φορά στην καριέρα του και τον Massa να τερματίζει 4ος.
Ο Massa, ξεκινώντας από την pole position, μπήκε αμέσως επικεφαλής στον αγώνα, ενώ ο Bottas έχασε τη δεύτερη θέση από τον Rosberg που ξεκινούσε 3ος.
Όμως ο Bottas εκμεταλλεύτηκε την υψηλότερη τελική της Williams για να ξαναπεράσει 2ος στην ανηφόρα προς τη Στροφή 2.
Μια εκπληκτική εκκίνηση κι ένας εξίσου εντυπωσιακός πρώτος γύρος από τον Hamilton αντιστάθμισε την καταστροφική επίδοσή του στις δοκιμές κατάταξης. Ο Βρετανός, από την 9η θέση της εκκίνησης, είχε ανέβει στην 4η στο τέλος του πρώτου γύρου, κάνοντας κι ένα γενναίο προσπέρασμα στον Alonso (Ferrari) στη Στροφή 8.
O Rosberg έκανε το πρώτο του pit-stop στον 11ο από τους 71 γύρους, αφήνοντας ελεύθερο τον Hamilton να επιτεθεί στις Williams. Ο Βρετανός σταμάτησε δύο γύρους αργότερα, ενώ η Williams περίμενε άλλον ένα γύρο μέχρι να φέρει τον επικεφαλής Massa στα pits.
Έτσι ο Βραζιλιάνος βρέθηκε χαμένος, αφού έχασε την πρώτη θέση από τον Rosberg ενώ ήταν σταματημένος και τη δεύτερη από τον Hamilton στη Στροφή 2, στο γύρο εξόδου του από τα pits.
Αντίθετα, ένας εξαιρετικός γύρος εισόδου κι ένα πολύ πιο γρήγορο pit-stop διατήρησαν τον Bottas (που σταμάτησε τελευταίος από τους πρωτοπόρους) εμπρός από τον Hamilton και τον έφερε μπροστά κι από τον team-mate του.
Και οι τέσσερις ήταν πίσω από τον Sergio Perez (Force India) στη δεύτερη φάση του αγώνα, καθώς ο Μεξικάνος ακολουθούσε εναλλακτική στρατηγική έχοντας ξεκινήσει από τη 15η θέση.
Η Mercedes προειδοποίησε τον Hamilton για υπερθέρμανση των φρένων καθώς ακολουθούσε από κοντά τη Williams, ενώ ο Rosberg έβγαινε συνεχώς από το slipstream του Perez για να κρυώνει το δικό του μονοθέσιο.
Ο Perez έμεινε επικεφαλής μέχρι τον 27ο γύρο όπου ο Rosberg βούτηξε ανενόχλητος στο εσωτερικό της Στροφής 2 και ο Bottas τον ακολούθησε από την εσωτερική στην έξοδο καθώς ο Μεξικάνος άνοιξε την τροχιά του.
Ο Hamilton έκανε ακριβώς την ίδια κίνηση στη Στροφή 2 στον επόμενο γύρο για να πάρει την 3η θέση, και σημείωσε τον ταχύτερο γύρο κυνηγώντας τον Bottas και τον νέο επικεφαλής του αγώνα, τον Rosberg.
Οι τρεις επικεφαλής πλησίασαν μεταξύ τους όταν ο Rosberg άνοιξε την τροχιά του στην έξοδο της Στροφής 1 στον 30ό γύρο, επιτρέποντας έτσι στον Bottas να έρθει σε απόσταση ενεργοποίησης του DRS, τραβώντας και τον Hamilton μαζί του, ενώ ο Massa παρακολουθούσε από λίγο πιο πίσω.
Ο Rosberg χρειάστηκε κάποιους γύρους για να ξαναβρεί το ρυθμό του, αλλά άνοιξε μια διαφορά δύο δευτερολέπτων πριν η Mercedes αποφασίσει να φέρει τους δύο οδηγούς της για το δεύτερο pit-stop τους, στον 39o και τον 40ό γύρο.
Ο Hamilton σταμάτησε πρώτος και ξαναμπήκε στην 5η θέση, μόλις μπροστά από τον Kevin Magnussen (McLaren), ενώ το λίγο πιο γρήγορο pit-stop του Rosberg του επέτρεψε να μείνει μπροστά από τον team-mate του.
Η Williams αποφάσισε να μην αντιδράσει άμεσα και κάλεσε τον Bottas στα pits στον 42ο γύρο, με αποτέλεσμα ο Φιλανδός να πέσει πίσω και από τις δύο Mercedes.
Όταν ο Massa και ο Alonso (που έμεινε με τα ίδια λάστιχα για μεγαλύτερο διάστημα) έκαναν το τελευταίο τους pit-stop, στον 44ο και τον 47ο γύρο αντίστοιχα, ο αγώνας είχε πλέον εξελιχθεί σε μια εσωτερική μάχη των οδηγών της Mercedes.
Ο Hamilton ειδοποιήθηκε ότι η θερμοκρασία των φρένων του ήταν πλέον υπό έλεγχο, πράγμα που του επέτρεψε να κυνηγήσει τον team-mate του, όμως το εμπρός αριστερό φρένο του ξαναήρθε σε κρίσιμη κατάσταση πριν προλάβει να πλησιάσει αρκετά για να επιτεθεί.
Επιτέθηκε ξανά στους τελευταίους γύρους, αλλά τελικά τερμάτισε σχεδόν δύο δευτερόλεπτά πίσω μετά από ένα λάθος που έκανε στη Στροφή 3 στον τελευταίο γύρο.
Το πολύ μακρύ δεύτερο κομμάτι του αγώνα του Alonso τον βοήθησε να τερματίσει 5ος, πολύ κοντά στις δύο Williams, ενώ ο Perez μετέτρεψε την εναλλακτική στρατηγική του σε μια πολύ καλή 6η θέση, περνώντας τον Magnussen στη Στροφή 2 στο τέλος του αγώνα.
Ο Magnussen πάντως πήρε το καλύτερό του αποτέλεσμα από το GP Αυστραλίας, στην αρχή της σεζόν, τερματίζοντας 7ος, μπροστά από τον νικητή του Καναδά, Daniel Ricciardo, που πέρασε τον Nico Hulkenberg στον τελευταίο γύρο παρότι δεν του επέτρεπαν να χρησιμοποιήσει το κουμπί του προσπεράσματος.
Η Red Bull είχε μια πολύ κακή μέρα στη δική της πίστα, καθώς ο Ricciardo έπεσε από την 5η στη 10η θέση μετά την εκκίνηση, ενώ ο Vettel έμεινε προσωρινά από δύναμη, έπεσε ένα γύρο πίσω και στη συνέχεια εγκατέλειψε για να μη φθείρει άσκοπα τον κινητήρα του.
Ο Kimi Raikkonen (Ferrari) έκλεισε τη βαθμολογούμενη δεκάδα, μπροστά από τον Jenson Button (McLaren) και τον Pastor Maldonado που τερμάτισε ένα γύρο πίσω με τη Lotus.
Το επόμενο Grand Prix του πρωταθλήματος θα διεξαχθεί στη Βρετανία στις 6 Ιουλίου.
FORMULA 1 GROSSER PREIS VON ÖSTERREICH 2014
Θέση | Νο | Οδηγός | Ομάδα | Γύροι | Χρόνοι | Εκκίν. | Βαθ. |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 6 | Nico Rosberg | Mercedes | 71 | 1:27:54.976 | 3 | 25 |
2 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | 71 | +1.9 sec | 9 | 18 |
3 | 77 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 71 | +8.1 sec | 2 | 15 |
4 | 19 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 71 | +17.3 sec | 1 | 12 |
5 | 14 | Fernando Alonso | Ferrari | 71 | +18.5 sec | 4 | 10 |
6 | 11 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 71 | +28.5 sec | 15 | 8 |
7 | 20 | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 71 | +32.0 sec | 6 | 6 |
8 | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing-Renault | 71 | +43.5 sec | 5 | 4 |
9 | 27 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 71 | +44.1 sec | 10 | 2 |
10 | 7 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 71 | +47.7 sec | 8 | 1 |
11 | 22 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 71 | +50.9 sec | 11 | |
12 | 13 | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 70 | +1 γύρος | 13 | |
13 | 99 | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 70 | +1 γύρος | 16 | |
14 | 8 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 70 | +1 γύρος | 22 | |
15 | 17 | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | 69 | +2 γύρος | 18 | |
16 | 10 | Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | 69 | +2 γύροι | 19 | |
17 | 4 | Max Chilton | Marussia-Ferrari | 69 | +2 γύροι | 21 | |
18 | 9 | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | 69 | +2 γύροι | 20 | |
19 | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 69 | +2 γύροι | 17 | |
Εγκ. | 25 | Jean-Eric Vergne | STR-Renault | 59 | +12 γύροι | 14 | |
Εγκ. | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 34 | +37 γύροι | 12 | |
Εγκ. | 26 | Daniil Kvyat | STR-Renault | 24 | +47 γύροι | 7 |