Η ανασυγκρότηση της Ferrari θα πάρει χρόνο

Η ανασυγκρότηση της Ferrari θα πάρει χρόνο

Οι νέοι επικεφαλής της Scuderia λένε ότι δεν θα υπάρξουν γρήγορες λύσεις για την ομάδα, που προσπαθεί να ανακάμψει μετά από μια δύσκολη χρονιά.

Το 2014 ήταν η χειρότερη χρονιά για τη Ferrari από το 1993, αφού κατατάχτηκε 4η στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, χωρίς νίκη και με δύο μόνο βάθρα.

Η Scuderia έχει υποστεί εκτεταμένη αναδιάρθρωση καθώς προσπαθεί να επανέλθει στις νίκες, και ο νέος επικεφαλής της ομάδας, Maurizio Arrivabene, δήλωσε ότι «δύο ή τρεις νίκες» το 2015 θα ήταν κάτι ικανοποιητικό, προσθέτοντας: «Αν πάρουμε τέσσερις, θα πάω στον παράδεισο».

Ο πρόεδρος της Ferrari, Sergio Marchionne, ήταν επίσης επιφυλακτικός για το πόσο γρήγορα μπορεί η Ferrari να βελτιώσει τις επιδόσεις της, προβάλλοντας το επιχείρημα ότι τα θεμέλια για την κυριαρχία της Mercedes το 2014 τέθηκαν τουλάχιστον δύο χρόνια πριν.

«Σε συζητήσεις μου με τους [επικεφαλής της Mercedes] Toto Wolff και Dieter Zetsche, η διαδικασία που τους επέτρεψε να έχουν την εξαιρετική χρονιά που είχαν φέτος, ήταν μια απόφαση που πάρθηκε πριν δύο χρόνια», εξήγησε ο Marchionne.

«Χρειάστηκε δυο γεμάτα χρόνια για να ωριμάσει όσον αφορά στην τεχνική λύση. Η Ferrari πιθανώς να μπορεί να φτάσει στην ίδια θέση προς το τέλος του 2016».

ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΚΑΙ Ο «ΜΗ-ΜΑΓΟΣ»
Η Ferrari αποδέσμευσε τον διευθυντή μηχανολογίας Pat Fry, τον αρχισχεδιαστή Νικόλα Τομπάζη και τον αναλυτή απόδοσης ελαστικών Hirohide Hamashima (πρώην της Bridgestone), ενώ προσέλαβε τον μηχανολόγο επιδόσεων της Mercedes, Jock Clear (μηχανικό του Jacques Villeneuve το 1997, όταν πήρε το πρωτάθλημα, και μηχανικό επιδόσεων του Lewis Hamilton έως τώρα).

Ο Arrivabene δήλωσε αισιόδοξος με το επίπεδο του έμψυχου υλικού στην ομάδα.

«Οι άνθρωποι που διαθέτουμε είναι καλοί και δεν θα έχουμε άλλες μεγάλες εκπλήξεις πλέον [σε σχέση με προσλήψεις από άλλες ομάδες]», εξήγησε. 

«Χρειαζόμαστε μια νέα έννοια ομαδικού πνεύματος. Κανείς άνθρωπος δεν είναι νησί – κανείς δεν μπορεί να κάνει κάτι μόνος, δεν υπάρχουν θαύματα που να μπορούν να γίνουν, κι εγώ δεν είμαι μάγος.

«Πρέπει να δουλέψουμε σαν ομάδα διότι δεν πιστεύω στην ατομική επιτυχία. Πιστεύω στην ομαδική επιτυχία».

ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΛΑΘΗ
«Κάναμε πολλά λάθη», παραδέχτηκε ο Marchionne στην καθιερωμένη χριστουγεννιάτικη συνέντευξη Τύπου στο Maranello.

«Για παράδειγμα, αυτός [ο Arrivabene] είναι ο τρίτος ομαδάρχης μας φέτος.

«Η ομάδα δεν είναι κάτι εύκολο να διοικηθεί, αλλά έχω διοικήσει μέχρι τώρα πολύ περίπλοκους οργανισμούς και πρέπει να είμαστε πολύ ξεκάθαροι: πρέπει να έχουμε την αίσθηση ότι ανήκουμε εδώ και την πίστη ότι μπορούμε να πάμε καλά το 2015.

«Είχαμε πολύ ανεκμετάλλευτο δυναμικό το 2014, οπότε η μεγάλη πρόκληση είναι να αρχίσει να δείχνει η Ferrari το 2015 τα αποτελέσματα της ολικής αναδιάρθρωσης της ομάδας.

«Μιλώντας με την πείρα μου από ακόμη πιο περίπλοκες καταστάσεις, η αλλαγή των πρωταγωνιστών μπορεί να βοηθήσει μια επιχείρηση παρά πολύ. Όμως αυτό είναι ένα τεράστιο πείραμα μέσα στην “έννοια της συνέχειας” που έχουμε».

Ο Arrivabene, πρώην κορυφαίο στέλεχος της γιγαντιαίας καπνοβιομηχανίας Philip Morris, δήλωσε ότι η Ferrari θα τον κρίνει πάνω στην ικανότητά του να βάζει τα σωστά πρόσωπα στις σωστές θέσεις.

«Σε προηγούμενες θέσεις μου, η απόδοσή μου κρινόταν στο τέλος κάθε χρονιάς από τη δυνατότητά μου να αναγνωρίζω και να εξελίσσω ταλέντα», είπε. «Αυτό πρέπει να συνεχιστεί και τώρα».

«ΜΕΘΥΣΜΕΝΟΙ» ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
Η Ferrari πρωτοστάτησε στην απαίτηση να σταματήσει το πάγωμα των κινητήρων F1, ώστε να κλείσει η ψαλίδα σε σχέση με τον κυρίαρχο κινητήρα της Mercedes. Όμως δεν κατάφερε να πετύχει τη χαλάρωση των κανονισμών που απαγορεύουν τις αναβαθμίσεις των κινητήρων στα μέσα της χρονιάς.

«Καμία αλλαγή δεν επιτεύχθηκε», παραδέχτηκε ο Marchionne.

«Οι κανονισμοί είναι αληθινός λαβύρινθος. Είναι πολύ κακά συνταγμένοι, πρέπει να γράφτηκαν από μεθυσμένους σε μπαρ.

«Πρέπει να απλοποιήσουμε τους κανονισμούς έτσι ώστε να τους καταλαβαίνουν ακόμα και κανονικοί άνθρωποι».

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube