Αυτό είναι το «παρμπρίζ» της Red Bull [αποκλειστικές φωτογραφίες]

Αυτό είναι το «παρμπρίζ» της Red Bull [αποκλειστικές φωτογραφίες]

Το “aeroscreen”, η «καλύπτρα» του κόκπιτ της Red Bull, εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο pit-lane του Sochi και θα δοκιμαστεί αύριο.

Η κατασκευή –την οποία η Red Bull αποκαλεί “aeroscreen” (ανεμοφράκτη)– τοποθετήθηκε στην RB12 του Daniel Ricciardo σήμερα Πέμπτη, ώστε ο Αυστραλός να πάρει μια πρώτη γεύση του πώς μπαίνεις και βγαίνεις από το μονοθέσιο, πριν γίνει η πρώτη δοκιμή στην πίστα αύριο κατά τις ελεύθερες δοκιμές.

«Στην FP1 θα κάνω ένα γύρο εγκατάστασης με αυτό», δήλωσε ο Ricciardo σήμερα στο Sochi. «Είμαι σίγουρος ότι θα μου αφιερώσουν πολύ τηλεοπτικό χρόνο τα δύο πρώτα λεπτά της περιόδου».

Ο Felipe Massa, που τραυματίστηκε σοβαρά στο κεφάλι στο Ουγγρικό GP του 2009 από ιπτάμενο εξάρτημα ανάρτησης, είπε ότι ανυπομονούσε να δει και άλλες κατασκευές μετά τη δοκιμή που έκανε η Ferrari με το “halo” (φωτοστέφανο) κατά τις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης.

«Θα είναι καλό να δούμε πώς δείχνει και πώς είναι για τους οδηγούς», είπε ο Βραζιλιάνος της Williams. «Είναι ωραίο να βλέπεις ομάδες να προσπαθούν να βοηθήσουν με κάποιες ιδέες, και είναι σημαντικό για μας να υιοθετήσουμε την καλύτερη ιδέα για το μέλλον ώστε να βελτιώσουμε ακόμη περισσότερο την ασφάλεια.

«Είναι πολλά πράγματα που είναι σημαντικό να τα κατανοήσεις. Πρέπει να κάνουμε όλες τις δοκιμές για να δούμε αν είναι άνετο, να δούμε την αίσθηση, το πώς έρχεται ο αέρας στον οδηγό».

Όταν ρωτήθηκε αν η κατασκευή της Red Bull είναι καλύτερη από το “halo”, είπε: «Δεν ξέρω, δεν έχω ιδέα. Θα δούμε πώς θα δείξει αύριο στην πίστα».

Πώς θα καθαρίζει;
Ένα πιθανό μειονέκτημα του aeroscreen σε σχέση με το halo της Ferrari μπορεί να είναι η ορατότητα όταν βρέχει ή αν λερωθεί από λάδια ή σκόνες από την πίστα.

«Αυτό είναι κάτι που το ρώτησα», δήλωσε ο Ricciardo στα ΜΜΕ στο Sochi. «Μια γρήγορη λύση για τώρα είναι στα pit-stops να έχεις ένα σύστημα tear-off [αφαιρούμενες ζελατίνες σε στρώσεις]. Το NASCAR έχει κάτι παρόμοιο. Θα έχεις κι αυτή την ουσία πάνω στις ζελατίνες, όπως το Rain-X στο κράνος μας, οπότε οι ακαθαρσίες θα γλιστράνε από μόνες τους.

«Έτσι τα λάδια και τα υγρά θα διασκορπίζονται γρήγορα. Υπάρχουν κάποιες βραχυπρόθεσμες λύσεις που θα μπορούσαν να εφαρμόσουν αύριο αν χρειαζόταν».

Ο Ricciardo δεν περιμένει το aeroscreen να εμποδίζει την ορατότητά του στην πίστα, όμως παραδέχεται το να βλέπεις μέσα από αυτό όταν το μονοθέσιο κινείται, μπορεί να είναι διαφορετικό από ό,τι στο γκαράζ.

«Οι πρώτες εντυπώσεις είναι ΟΚ», είπε. «Η κατασκευή είναι ευθυγραμμισμένη με τους καθρέφτες, οπότε δεν εμποδίζει την ορατότητα περισσότερο απ’ όσο τώρα. Μπροστά είναι αρκετά ανοιχτό. Έχεις ένα πλαίσιο στην κορυφή, αλλά είναι ψηλά, έξω από το βλέμμα σου».

Ο Αυστραλός πιστεύει ότι το πλεονέκτημα στην ασφάλεια ξεπερνά σε σημασία το επιχείρημα ότι τα μονοθέσια της F1 πρέπει να είναι εντελώς ανοιχτά.

«Είναι διαφορετικό. Έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε το κράνος, αυτό είναι το μόνο που βλέπει ο θεατής από τον οδηγό. Όμως αν είναι να σώσει έστω και μια ζωή τα επόμενα 20 χρόνια, τότε θα πρέπει να το δεχτούμε. Αν το έχουμε όλοι, οι θεατές θα καταλάβουν και θα προσαρμοστούν γρήγορα»

Του Hamilton δεν του αρέσει
Ο Lewis Hamilton δεν πείστηκε από το aeroscreen της Red Bull, όπως δεν είχε πειστεί και από το halo της Ferrari.

«Αν είναι να κάνουν κάτι τέτοιο», είπε, «ας κλείσουν εντελώς το κόκπιτ όπως στα μαχητικά αεροσκάφη. Όχι μεσοβέζικα πράγματα. Αυτό δείχνει τόσο άσχημο, σαν ζελατίνα ΜΑΤατζή σε διαδήλωση.

Όσο για το άλλο, από ανθρακόνημα [το halo], προφανώς ήταν καλό αλλά ο Fernando [Alonso] δεν θα μπορούσε να βγει από το αυτοκίνητο μετά το ατύχημά του στη Μελβούρνη. Είναι καλό που η FIA παίρνει την ασφάλεια στα σοβαρά, και πρέπει αυτό να γίνεται διαρκώς – αλλά να μην επηρεάζει την αισθητική και το στιλ της Formula 1».

Ο Hamilton παραδέχεται ότι προτιμά το κόκπιτ της F1 «όπως είναι» και πιστεύει ότι το στοιχείο του κινδύνου είναι ουσιαστικό για να είναι η F1 ελκυστική.

«Ήξερα ότι οι αγώνες είναι επικίνδυνοι και είναι ένα ρίσκο που ήμουν πρόθυμος να πάρω από τότε που ήμουν 8 χρονών. Όλοι όσοι ξεκινούν να βλέπουν F1 μου λένε “ω, είναι τόσο επικίνδυνη”. Γι’ αυτό και θαυμάζουν αυτό που κάνουμε. Αν αφαιρέσουμε το ρίσκο, τότε θα πιστεύουν ότι μπορούν κι αυτοί να το κάνουν».

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube