10 σημεία ενδιαφέροντος στις πρώτες δοκιμές της F1 για το 2016

10 σημεία ενδιαφέροντος στις πρώτες δοκιμές της F1 για το 2016

Αύριο ξεκινούν οι χειμερινές δοκιμές εξέλιξης της Formula 1 στην πίστα της Βαρκελώνης. Αυτά είναι τα δέκα πράγματα στα οποία θα έχουμε κυρίως στραμμένη την προσοχή μας.

Μετά από μια μεγάλη περίοδο φαινομενικής αδράνειας, η F1 επιστρέφει στην δράση. Οι έντεκα ομάδες δούλεψαν σκληρά στα εργοστάσια, και τώρα σε οκτώ συνολικά μέρες χειμερινών δοκιμών θα πρέπει να δουν στην πράξη αν έκαναν αρκετά καλή δουλειά, ενόψει του πρωταθλήματος που ξεκινά τον Μάρτιο.

Παρότι οι σταθεροί κανονισμοί δεν αφήνουν μεγάλα περιθώρια εξέλιξης και ανατροπών στους συσχετισμούς, υπάρχουν κάποια πράγματα που μπορεί να αλλάξουν σε σχέση με το 2015 και φέτος να δούμε ένα πιο ανταγωνιστικό και ενδιαφέρον πρωτάθλημα. Ας τα δούμε ένα προς ένα.



Έχει κι άλλο να δώσει η Mercedes;
Μετά από δύο σεζόν απόλυτης κυριαρχίας, από την καθιέρωση των υβριδικών κινητήρων 1.6 V6 Turbo, η Mercedes μοιάζει ασταμάτητη. Αλλά όταν είσαι ήδη στην κορυφή, πόσο πιο μακριά μπορείς να φτάσεις; Μήπως τα περιθώρια εξέλιξης να έχουν πλέον στενέψει;
Μόλις πρόσφατα ο Andy Cowell, διευθυντής στο Mercedes AMG High Performance Powertrains, αποκάλυψε ότι υπάρχουν ακόμη πολλές δυνατότητες, σε έναν κινητήρα που έχει κερδίσει τους 32 από τους 38 αγώνες στους οποίους έχει λάβει μέρος.


Μπορεί η Ferrari να κοντράρει την Mercedes;
Αυτή είναι η ερώτηση του εκατομμυρίου. Πέρσι η Ferrari έκανε ένα άλμα προς τα εμπρός, αλλά θα είναι δυσκολότερο να το επαναλάβει και να έχει αντίστοιχη πρόοδο φέτος.
Ο κινητήρας ήταν το δυνατό της σημείο το 2015, και ένα νέο concept που λέγεται ότι δοκιμάστηκε προς το τέλος της περσινής σεζόν ίσως δώσει στην Scuderia αυτό που χρειάζεται για να ανταγωνιστεί φέτος.
Η SF-15T ήταν ένα μονοθέσιο ευγενικό με τα λάστιχά του στον αγώνα, αλλά αυτό από την άλλη ήταν ο λόγος που δεν μπορούσε να τα ζεστάνει νωρίς όσο θα έπρεπε ώστε να αποδώσει καλά στις κατατακτήριες δοκιμές. Θα δούμε αν η Ferrari έχει λύσει αυτό το πρόβλημα, σε συνδυασμό με την απόδοση του κινητήρα και του πλαισίου.



Θα επιστρέψει η McLaren-Honda στις πρώτες θέσεις;
Η απογοητευτική απόδοση του κινητήρα της Honda ήταν ένα από τα βασικά θέματα συζήτησης την περσινή χρονιά. Και πολλοί θα έχουν στραμμένο το βλέμμα στους Ιάπωνες στις οκτώ ημέρες δοκιμών της Βαρκελώνης για να δουν την πρόοδό τους.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η Honda έχει αλλάξει εντελώς τον σχεδιασμό της τουρμπίνας και την MGU-H, κύρια πηγή των προβλημάτων σε όλη την διάρκεια της περσινής σεζόν.
Η McLaren χρειάζεται ταυτόχρονη βελτίωση σε ταχύτητα και αξιοπιστία. Το ένα από τα δύο δεν θα ήταν αρκετό ώστε η ομάδα να αποφύγει την περσινή κατάντια. Η γλώσσα του σώματος των Button και Alonso τις πρώτες μέρες δοκιμών θα είναι σίγουρα μια καλή ένδειξη για το πώς πηγαίνουν τα πράγματα.



Πως θα είναι το νέο ξεκίνημα της Renault;
Η Renault γκρέμισε και ξαναχτίζει από την αρχή όλες τις δομές της Lotus την οποία εξαγόρασε (στην ουσία πήρε πίσω, αφού ήταν η Renault που είχε παλαιότερα αγοραστεί από την Lotus). Οπότε, σαν νέα ομάδα ζήτησε υπομονή στο ξεκίνημα της στην F1.
Αυτή την στιγμή τα οικονομικά έχουν βελτιωθεί και υπάρχει σοβαρό budget για την εξέλιξη ενός μονοθεσίου που θα μάχεται στις μπροστινές θέσεις. Αλλά το Enstone για καιρό φυτοζωούσε και αυτό λογικά θα έχει επηρεάσει αρνητικά την προετοιμασία για την φετινή σεζόν που είχε ή θα έπρεπε να είχε ξεκινήσει πολύ πριν υπογραφεί η οριστική εξαγορά από την Renault.
Ο τεχνικός διευθυντής Nick Chester παραδέχεται ότι η RS16 είναι ένας συμβιβασμός, ένα ενδιάμεσο στάδιο. Εκτός των άλλων, είναι ένα μονοθέσιο που ξεκίνησε να σχεδιάζεται για κινητήρα Mercedes και στην πορεία, υπό το φως των εξελίξεων, χρειάστηκε να ανασχεδιαστεί ώστε να φιλοξενήσει τον κινητήρα Renault.



Θα βελτιωθεί ο ήχος;
Μετά την κριτική από τους θεατές και τους διοργανωτές των αγώνων, η αύξηση της έντασης και η δημιουργία μιας πιο άγριας χροιάς απασχόλησε πολύ την F1.
Για την βελτίωση του ήχου θεσπίστηκε ένας νέος κανονισμός που υποχρεώνει τις ομάδες να έχουν ξεχωριστούς αυλούς για την τουρμπίνα και την wastegate, ενώ μέχρι πρότινος τα αέρια της βαλβίδας εκτόνωσης γυρνούσαν μέσα στον σωλήνα της εξάτμισης που φεύγει από την τουρμπίνα. Το αποτέλεσμα απέχει φυσικά από τα δεδομένα των V8 αλλά θα είναι σίγουρα καλύτερο, όπως τουλάχιστον μπορούμε να καταλάβουμε από κάποια βίντεο που έδωσαν στην δημοσιότητα ορισμένες ομάδες, με τους κινητήρες τους να παίρνουν μπρος.



Που θα βρεθεί η Ηaas στο grid;
Η ιστορία λέει ότι οι ομάδες δύσκολα ξεχωρίζουν στην πρώτη τους χρονιά. Ωστόσο η Haas διαθέτει όλα τα στοιχεία ώστε να ανατρέψει αυτό το στερεότυπο.
Η ομάδα, όπως είναι αναμενόμενο, ξορκίζει τον χαρακτηρισμό “Ferrari 2” αλλά ξεκινά με μια καλή βάση, έχοντας στην φαρέτρα της τον κινητήρα της Ferrari και τεχνογνωσία της Scuderia για άλλα πολύ βασικά τμήματα του μονοθεσίου.
Με οδηγούς τον αποδεδειγμένα ταχύ και πλέον αρκετά ώριμο Romain Grosjean και τον φιλόδοξο Esteban Gutierrez, ο στόχος των βαθμών που έβαλε ο αγωνιστικός διευθυντής Gunther Steiner δεν μοιάζει ανέφικτος. Η Βαρκελώνει θα δείξει αν η αισιοδοξία είναι βάσιμη.



Είναι εν δυνάμει πρωταθλήτρια η Red Bull;
Η αυστριακή ομάδα είχε μια φρικτή σεζόν, με πολλές εγκαταλείψεις, καμία νίκη και πολύ κουβέντα γύρω από τον κινητήρα που θα χρησιμοποιούσε το 2016. Η οποία έφτασε μέχρι του σημείου να θεωρείται πιθανή η απόσυρσή της από την F1.
Τελικά η ομάδα συνεχίζει με κινητήρες Renault, αν και θα φέρουν σήματα της TAG Heuer. Οπότε πολλά εξαρτώνται από το αν οι Γάλλοι θα πιάσουν τον στόχο που ήταν να μειώσουν στο μισό το χάσμα από την Mercedes και την Ferrari σε ό,τι έχει να κάνει με την απόδοση της κινητήριας μονάδα. Και από την άλλη, στο Milton Keynes θεωρούν ότι μπορούν να βελτιώσουν ακόμη περισσότερο ένα σασί που στο τέλος της περσινής χρονιάς έφτασε να θεωρείται το καλύτερο.
Ο Christian Horner εκτιμά ότι στην αρχή της σεζόν θα χάνουν από την Toro Rosso, λόγω των κινητήρων Ferrari που θα χρησιμοποιεί η τελευταία. Στην πορεία όμως θα η εξέλιξη του κινητήρα Renault θα τους επιτρέψει να διεκδικήσουν θέση στην κορυφή.



Θα ξεκολλήσει η Manor από την ουρά του grid;
Τα μονοθέσια της ομάδας έχουν περάσει πέντε σεζόν στις τελευταίες θέσεις. Πέρσι, η απόσταση από τον αμέσως επόμενο ανταγωνιστή ήταν μεγαλύτερη από ποτέ, καθώς η ομάδα χρεοκόπησε αλλά… αναστήθηκε και αναγκάστηκε να βγάλει το 2015 με αυτοκίνητο της περασμένης χρονιάς.
Φέτος ο ιδιοκτήτης της ομάδας Stephen Fitzpatrick είναι αποφασισμένος η Manor να κάνει βήμα προς τα εμπρός. Εξασφάλισε κινητήρα της Mercedes και μετάδοση από την Williams. Αλλά θα χρειαστεί και ένα ικανοποιητικό αεροδυναμικό πακέτο για να πετύχει το φιλόδοξο σχέδιό του.



Πως θα τα πάνε οι πρωτοεμφανιζόμενοι οδηγοί;
Οι rookies της φετινής σεζόν έχουν εντυπωσιακά βιογραφικά από τις μικρότερες κατηγορίες από τις οποίες προέρχονται.
Ο Joylon Palmer δηλώνει ότι θα πάρει μερικά ρίσκα ώστε να κάνει την διαφορά, τώρα που εξασφάλισε θέση οδηγού αγώνων με την Renault. Ο πρωταθλητής GP2 του 2014 έχει συμβόλαιο ενός έτους και πρέπει να προσαρμοστεί γρήγορα και να αποδείξει από νωρίς ότι αξίζει να συνεχίσει.
Ο Pascal Wehrlein έγινε πέρσι ο νεότερος πρωταθλητής στην ιστορία του DTM και ξεχωρίζει στο πρόγραμμα νέων οδηγών της Mercedes. Η αναβαθμισμένη φετινή Manor θα είναι μια καλή ευκαιρία να αποδείξει το ταλέντο του. Χαμηλότερες είναι οι προσδοκίες από τον team-mate του Rio Haryanto, ο οποίος παρόλα αυτά έχει κερδίσει αγώνες στο GP3 και στο GP2 όπου αγωνιζόταν τα τελευταία τρία χρόνια.



Θα κάνει η Williams το «τρία στα τρία»;
Μιλάμε για την 3η θέση του πρωταθλήματος, για την θέση best of the rest, πίσω από τις Mercedes και Ferrari.
Η ομάδα εμφανίστηκε αναγεννημένη με την καθιέρωση των υβριδικών 1.6 Turbo. Ο κινητήρας της Mercedes και ένα σασί σχεδιασμένο χωρίς ρίσκο, με σταθερή απόδοση και ανάλογη εξέλιξη, έχει δώσει στην ομάδα την 3η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών το ’14 και το ’15. Ο Rob Smedley, υπεύθυνος για την απόδοση του μονοθεσίου, είπε ότι η ομάδα πήρε μια σημαντική στρατηγική απόφαση νωρίς την περσινή σεζόν, να ξεκινήσει την εξέλιξη του αυτοκινήτου του 2016. Τώρα θα δούμε αν αυτή η κίνηση απέδωσε τα αναμενόμενα.

Δείτε εδώ ποιος οδηγεί τι και πότε:

 

 ΔΕΥΤΕΡΑΤΡΙΤΗΤΕΤΑΡΤΗΠΕΜΠΤΗ
Mercedes   HamiltonRosbergHamiltonRosberg
FerrariVettelVettelRaikkonenRaikkonen
WilliamsBottasBottasMassaMassa
Red BullRicciardoRicciardoKvyatKvyat
Force IndiaCelisPerezHulkenbergCelis
RenaultPalmerPalmerMagnussenMagnussen
Toro RossoSainzVerstappenSainzVerstappen
SauberEricssonEricssonNasrNasr
McLarenButtonAlonsoButtonAlonso
ManorWehrleinWehrleinHaryantoHaryanto
HaasGrosjeanGutierrezGrosjeanGutierrez


 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube