Εκτός Λονδίνου τα παλαιάς τεχνολογίας Ι.Χ. το 2020

Εκτός Λονδίνου τα παλαιάς τεχνολογίας Ι.Χ. το 2020

Προδιαγραφές ρύπων Euro6 θα πρέπει να πληρούν τα αυτοκίνητα diesel για να μπορούν να κυκλοφορήσουν στο κέντρο της βρετανικής πρωτεύουσας.

Μια πρόταση για τη δημιουργία μιας Ultra Low Emissions Zone, δηλαδή ζώνης εξαιρετικά χαμηλών ρύπων, ενδέχεται να αποκλείσει το κέντρο του Λονδίνου για αυτοκίνητα diesel που δεν πληρούν τις προδιαγραφές Euro 6. Για τα βενζινοκίνητα το όριο θα είναι η αντίστοιχη κλάση Euro 4.

«Τον περασμένο Φεβρουάριο είχαμε ανακοινώσει την πρόθεσή μας για τη δημιουργία της Ultra Low Emissions Zone στο κεντρικό Λονδίνο το 2020, και έκτοτε δουλεύουμε για την υλοποίηση αυτού του στόχου», λέει η ανακοίνωση του οργανισμού συγκοινωνιών της βρετανικής πρωτεύουσας. Ακόμα βέβαια δεν έχει ληφθεί καμία συγκεκριμένη απόφαση και θα εξεταστούν τέσσερις προτάσεις πριν προωθηθεί κάποια εξ’ αυτών σε δημόσια διαβούλευση.

Σύμφωνα με τους πληροφοριοδότες του βρετανικού Autocar όμως οι εμπλεκόμενοι φορείς έχουν ήδη συμφωνήσει στο ότι θα απαγορευτεί πλήρως η είσοδος στο κέντρο του Λονδίνου σε όσα βενζινοκίνητα Ι.Χ. δεν πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro 4. Στα diesel ο κανονισμός θα είναι ακόμα αυστηρότερος, αποκλείοντας όσα δεν είναι Euro 6, δηλαδή όλα όσα έχουν κατασκευαστεί μέχρι και το... 2013.

Πολλά είναι φυσικά τα ερωτηματικά που προκύπτουν για τη χρησιμότητα ενός τέτοιου μέτρου. Τα φορτηγά, τα λεωφορεία, τα ταξί και όλα τα επαγγελματικά οχήματα με κινητήρα diesel που θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν ελεύθερα εκπέμπουν περισσότερους ρύπους απ’ ότι τα πετρελαιοκίνητα Ι.Χ. Αλλά και τα μικρά diesel προδιαγραφών Euro 5 με φίλτρο μικροσωματιδίων μολύνουν την ατμόσφαιρα λιγότερο από ό,τι ένα προδιαγραφών Euro 6 μεν, πολύ μεγαλύτερο και βαρύτερο δε, καινούργιο SUV diesel.

Άλλωστε ο ίδιος ο οργανισμός συγκοινωνιών του Λονδίνου παραδέχεται ότι από το 80% των μικροσωματιδίων ΡΜ10 που οφείλεται στα οχήματα που κινούνται στους δρόμους, η μισή ποσότητα δεν προέρχεται από την εξάτμιση αλλά από τα ελαστικά ή τα φρένα. Για την άλλη μισή η ευθύνη μοιράζεται κατά 17% στα Ι.Χ., 34% στα ταξί, 26% στα βανάκια, 11% στα φορτηγά και 8% στα λεωφορεία.

Τα οξείδια του αζώτου (NOx), που ευθύνονται και για το φαινόμενο της αιθαλομίχλης, προκαλούνται κατά 50% από οχήματα που κινούνται στους δρόμους του Λονδίνου, χωρίς εδώ να δίνονται ξεχωριστά ποσοστά για Ι.Χ. και επαγγελματικά. Κάποιοι διατείνονται όμως ότι το Λονδίνο έχει τα υψηλότερα ποσοστά ΝΟx στην Ευρώπη και θα κληθεί να πληρώσει σε πρόστιμα έως και £300 εκατ. (€366 εκατ.) ετησίως αν δεν βελτιώσει δραστικά την ποιότητα του αέρα του.

[Πηγή: Autocar]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube