Εκπομπές CO2 στα 95 g/km από το 2020

Εκπομπές CO2 στα 95 g/km από το 2020

Το Ευρωκοινοβούλιο ψήφισε τον κανονισμό για μείωση του CO2 στα 95 g/km από το 2020, αν και με μονοετή «περίοδο προσαρμογής» και… ενισχυμένη αναλογική

Ο νέος κανονισμός ώστε να επιτευχθεί ο στόχος μείωσης των εκπομπών CO2 στα 95 g/km από το 2020 ψηφίστηκε από το Ευρωκοινοβούλιο την Τρίτη. Το κείμενο διατηρεί τον στόχο, αλλά με «περίοδο προσαρμογής» ενός έτους το 2020. Επιτρέπει επίσης τα “super credits”, δηλαδή την ενισχυμένη αναλογική στο μέτρημα, όπου τα πιο καθαρά μοντέλα στην γκάμα κάθε κατασκευαστή θα μετρούν περισσότερο από τα άλλα. Αυτό θα ισχύσει για τη διετία 2020-2022.

Μετά από συνομιλίες με το Συμβούλιο, οι διαπραγματευτές του Ευρωκοινοβουλίου περιόρισαν την «προσαρμογή» του υποχρεωτικού στόχου των 95 g/km στο 95% των νέων αυτοκινήτων και για ένα μόνο χρόνο, το 2020.

«Αυτή η ψήφος σημαίνει ότι η Ευρώπη θα συνεχίσει να βρίσκεται στην πρωτοπορία της μείωσης των εκπομπών CO2 από τα αυτοκίνητα, καθώς ο στόχος των 95 g/km αντιστοιχεί σε μείωση των εκπομπών κατά 15 εκατομμύρια τόνους το χρόνο. Όμως, το κόστος της καινοτομίας θα πρέπει να είναι κοινωνικά αποδεκτό και οικονομικά εφικτό, για τους καταναλωτές και τους κατασκευαστές», δήλωσε ο εισηγητής του νομοσχεδίου, Thomas Ulmer (Γερμανία). «Θα εισαγάγουμε επίσης νέες διαδικασίες δοκιμών που θα αντιστοιχούν καλύτερα στις πραγματικές συνθήκες οδήγησης».

Το κείμενο εγκρίθηκε με 499 ψήφους υπέρ, 107 κατά και 9 αποχές, παρά την αντίθεση των Γερμανών, των οποίων οι αυτοκινητοβιομηχανία στηρίζεται περισσότερο σε μεγάλα αυτοκίνητα με υψηλότερες εκπομπές.

Super-credits
Τα “super credits” θα επιτρέπονται από το 2020 έως το 2022 (δεν θα ισχύουν το 2016-2020), αλλά με πλαφόν τα 7,5 g/km. Θα εφαρμοστούν οι εξής πολλαπλασιαστές: ένα μοντέλο που εκπέμπει λιγότερο από 50 g/km θα μετράει ως δύο επιβατικά αυτοκίνητα το 2020, ως 1,67 επιβατικά το 2021, ως 1,33 το 2022 για να φτάσει στο κανονικό 1,0 το 2023.

Προς μια πιο ρεαλιστική διαδικασία δοκιμών
Η νέα, διαμορφωμένη από τον ΟΗΕ, διαδικασία δοκιμών WLTP, που είναι πιο αντιπροσωπευτική των πραγματικών οδηγικών συνθηκών, θα πρέπει να εφαρμοστεί το ταχύτερο δυνατόν – λέει το κείμενο. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είπε ότι θα υποστηρίξει την εφαρμογή της από το 2017.

Οι ευρωβουλευτές σημειώνουν ότι πρόσφατες μελέτες δείχνουν πως οι κατασκευαστές έχουν εκμεταλλευτεί τις αδυναμίες της ισχύουσας διαδικασίας, με αποτέλεσμα οι επίσημες τιμές κατανάλωσης και εκπομπών να είναι μακριά από αυτές που επιτυγχάνονται σε πραγματικές συνθήκες.

Το νομοσχέδιο θα πρέπει να επικυρωθεί από το Συμβούλιο Υπουργών για να μπει σε ισχύ.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube