Main menu

Αλέξης Γαλανόπουλος
Τρίτη, 4 Ιουλίου 2017 - 10:24πμ

Ακριβαίνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις ΗΠΑ;

Κάποιες πολιτείες θα χρεώνουν με $100-200 επιπλέον ετήσια τέλη τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ως αντιστάθμισμα του φόρου καυσίμων που γλιτώνουν.

Με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να έχουν εδραιώσει τη θέση τους σε κάποιες πολιτείες των ΗΠΑ, έφτασε η στιγμή για το κράτος να μειώσει τα κίνητρα που δίνει για την αγορά τους, αλλά και να τα επιβαρύνει με επιπλέον τέλη.

Σε κάποιες πολιτείες των ΗΠΑ, μεταξύ των οποίων και η πρωτοπόρος σε θέματα «πράσινης» μετακίνησης Καλιφόρνια, θεσπίστηκαν από φέτος επιπλέον ετήσια τέλη, ειδικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η ετήσια επιβάρυνση κυμαίνεται από $100 έως $200 ανά όχημα. Ο λόγος είναι ότι οι αρχές από κάπου θα πρέπει να μαζέψουν χρήματα για τη συντήρηση των δρόμων και την πραγματοποίηση έργων. Οι ιδιοκτήτες συμβατικών αυτοκινήτων πληρώνουν το ποσό που τους αναλογεί μέσω των φόρων στα καύσιμα, ενώ όσοι έχουν ηλεκτρικά τη γλίτωναν. Μέχρι σήμερα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ο Elon Musk παραιτήθηκε από σύμβουλος του Trump

Με τον φόρο στα καύσιμα να έχει αυξηθεί αρκετά σε 24 πολιτείες τα τελευταία χρόνια, κάποιοι λένε ότι το νέο τέλος δεν αποτελεί τιμωρία για τους κατόχους ηλεκτρικών, αντίθετα είναι απαραίτητο για την πιο δίκαιη μοιρασιά των εξόδων των δρόμων στους χρήστες τους. Στην Καλιφόρνια, περίπου τα μισά από τα $52,4 εκατ. που απαιτούνται για τη συντήρηση του οδικού δικτύου θα αντληθούν από τον αυξημένο κατά 12% φόρο καυσίμων. Οι κάτοχοι ηλεκτρικών οχημάτων, που δεν επηρεάζονται από αυτόν, θα συμμετέχουν με πάγια ετήσια επιβάρυνση $100, από το 2020. Το μέτρο αναμένεται να φέρει στα ταμία περίπου $200 εκατ. σε μία δεκαετία.

Παράλληλα, σύντομα θα σταματήσει να ισχύει η μείωση φόρου $7.500 που απολαμβάνουν οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ. Αυτό είναι ένα μέτρο που είχε θεσπίσει η ομοσπονδιακή κυβέρνηση για τη διάδοση των καθαρών Ι.Χ., και θα ίσχυε μέχρι τη στιγμή που κάθε κατασκευαστής θα είχε πουλήσει 200.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι Tesla, General Motors και Nissan αναμένεται να πιάσουν αυτό τον στόχο τα επόμενα χρόνια. Αν και, με την προσπάθεια που αναμένεται να γίνει για την απλοποίηση του συστήματος φορολόγησης στις ΗΠΑ, η μείωση ίσως καταργηθεί ακόμα νωρίτερα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πτώση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Δανία

Φυσικά, πολλοί είναι αυτοί που υποστηρίζουν ότι είναι πολύ νωρίς για να καταργηθούν τα προνόμια που συνοδεύουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Άλλωστε, μετά τη ραγδαία αύξηση που σημειώθηκε πριν από μερικά χρόνια, πλέον οι πωλήσεις ηλεκτρικών στις ΗΠΑ αυξάνονται κατά μόλις 5% κάθε χρόνο, και συνολικά δεν αποτελούν περισσότερο από το… 0,6% της αγοράς. Εκπρόσωποι του Electric Drive Transportation Association, βασιζόμενοι σε σχετικές έρευνες, υποστηρίζουν ότι οποιοσδήποτε νέος φόρος στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πρέπει να επιβληθεί όταν αυτά φτάσουν να αποτελούν το 15% των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμους της χώρας. Κάτι που δεν αναμένεται να γίνει πριν από το 2025.

[Πηγή: CNBC]

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία