Main menu

Γιάννης Κουτσουφλάκης
Τρίτη, 1 Αυγούστου 2017 - 4:07μμ

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Πόση είναι η πραγματική αυτονομία τους;

Η πραγματική αυτονομία των ηλεκτρική αυτοκινήτων επηρεάζεται σαφώς από πολλούς παράγοντες. Τι γίνεται όμως και πόση είναι όταν δοκιμάζονται σε πραγματικές συνθήκες;

Το γαλλικό website Caradisiac έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό να αξιολογεί την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκίνητων της αγοράς και πόσο αυτά ανταποκρίνονται στα νούμερα που δίνουν οι κατασκευαστές.

Προκειμένου δε να θέσει κοινό παρονομαστή σε αυτή την αξιολόγηση, όρισε κάποιους κανόνες, τους οποίους ας γνωρίσουμε: Η «πίστα» της δοκιμής δεν είναι άλλη από την διάσημη παρισινή Périphérique, «le Périph’» για τους τακτικούς χρήστες. Μια κυκλική ζώνη που προσφέρει το τέλειο προφίλ για μια τέτοια δοκιμή, καθώς η χαμηλή μέση ταχύτητα και οι συχνές επιβραδύνσεις της για την ανάκτηση ενέργειας είναι ό,τι χρειάζεται για να εκμεταλλευτείς το μέγιστο δυναμικό ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Παράλληλα κανένα σύστημα κατανάλωσης ενέργειας δεν είναι σε λειτουργία, όπως για παράδειγμα ο κλιματισμός, ενώ οι δοκιμαστές εξαντλούν την εμπειρία τους στην οικολογική/οικονομική οδήγηση.

Ας δούμε λοιπόν τι κατάφεραν τα αυτοκίνητα στον παρακάτω πίνακα…
 

Μοντέλο Ισχύς ηλεκτρομοτέρ Χωρητικότητα μπαταρίας Αυτονομία NEDC Αποτελέσματα δοκιμών
Tesla Model S 100D 422 PS 100 kWh 632 km 710,9 km
Renault Zoé ZE40  92 PS 41 kWh 403 km 393,5 km
VW e-Golf 2017 136 PS 35,8 kWh 300 km 329,1 km
Hyundai Ioniq Electric 120 PS 28 kWh 280 km 325,7 km
Nissan Leaf 30 kWh 109 PS 30 kWh 250 km 256,2 km

 

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία