Βρείτε τι μάρκα είναι αυτό το 4x4

Βρείτε τι μάρκα είναι αυτό το 4x4

Λεγόταν Trekka, έκλεισε προχθές τα 50 και κατασκευαζόταν πολύ μακριά από την πατρίδα του.

Να σας βοηθήσουμε λίγο ακόμα; Το Trekka, όσο κι αν μοιάζει με Land Rover, ήταν μικρό και πισωκίνητο!

Δεν το βρήκατε; Ας το πάρει το ποτάμι: Ήταν Skoda και κατασκευαζόταν στην άλλη άκρη του κόσμου!

Η παραγωγή του Trekka ξεκίνησε στις 2 Δεκεμβρίου του 1966 στο Otahuhu της Νέας Ζηλανδίας. Μέσα σε έξι χρόνια κατασκευάστηκαν σχεδόν 3.000 αυτοκίνητα.

Γιατί η –«κομμουνιστική» τότε– Skoda έφτιαχνε αυτοκίνητα στη μέση του Ειρηνικού; Για φορολογικούς λόγους φυσικά. Και είχε ξεκινήσει 10 χρόνια πριν, με τη βοήθεια του τοπικού αντιπροσώπου, Motor Industries International.

«Η Skoda πάντα αναζητούσε λύσεις κομμένες και ραμμένες για κάθε αγορά», λέει σήμερα η Andrea Frydlova, διευθύντρια του Μουσείου της Skoda, στο Mlada Boleslav. To Trekka ήταν «ένα γερό, κομπάκτ καθημερινό αυτοκίνητο για τους τοπικούς αγρότες, επαγγελματίες και εμπόρους», όπως το πλάσαρε η Skoda εκείνη την εποχή. Ήταν βασισμένο στην πλατφόρμα του τότε Octavia, που ερχόταν από την Τσεχοσλοβακία μαζί με το κεντρικό, γερό σωληνωτό πλαίσιο και την ανεξάρτητη ανάρτηση (ψαλίδια μπροστά, αιωρούμενοι άξονες πίσω).                        

Το μεταξόνιο ήταν κομμένο από τα 2.389 στα 2.165 mm και η τελική σχέση του διαφορικού κοντύτερη, 5,25 αντί 4,78:1. Οι μεγάλοι τροχοί συνέβαλλαν στα 190 mm της απόστασης από το έδαφος και όποιος ήθελε μπορούσε να αυξήσει τις εκτός δρόμου δυνατότητες παραγγέλνοντας το έξτρα μπλοκέ διαφορικό.

Ο 4κύλινδρος κινητήρας των 1.221 cc απέδιδε 47 PS και 8,8 kgm ροπής, που έφταναν στους πίσω τροχούς μέσω ενός κιβωτίου 4 σχέσεων. Η τελική ταχύτητα ήταν 105-110 km/h ανάλογα με την έκδοση, και η κατανάλωση στα περίπου 11 lt/100km.  

Για να ταιριάζει στις ανάγκες ενός ευρέος φάσματος αγοραστών, το Trekka προσφερόταν σε διάφορες εκδόσεις αμαξώματος, που περιλάμβαναν το κλασικό 2πορτο pick-up με 2 έως και 8 θέσεις (με διαμήκεις πάγκους πίσω) και πάνινη κουκούλα ή πλαστικό hard-top, μια έκδοση στέισον, ακόμη και μία για την… παραλία.

Το Trekka είχε μήκος 3.590 mm, πλάτος 1.600 mm και ύψος 1.785-2.040 mm ανάλογα με την έκδοση. Το ωφέλιμο φορτίο του ήταν 500 kg και εξαγόταν από τη Ν. Ζηλανδία στην Αυστραλία, το Βιετνάμ και τα νησιά Φίτζι και Σαμόα.

Οι Τσέχοι έκαναν κάτι ανάλογο και στο Πακιστάν, συναρμολογώντας εκεί το SkodaPak από το Μάιο του 1970.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Τις πρώτες εντυπώσεις μας από το νέο Skoda Kodiaq…

…το σημερινό SUV της Skoda, που οδηγήσαμε προχθές, ακριβώς μισό αιώνα από τη γέννηση του Trekka.

[Πηγή: carscoops.com]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube