Τα 8 καλύτερα αντίγραφα ιστορικών αγωνιστικών

Τα 8 καλύτερα αντίγραφα ιστορικών αγωνιστικών

Κάποιες από αυτές τις ρέπλικες κοστίζουν όσο μια καινούργια Ferrari, όμως τα αυθεντικά αγωνιστικά είναι ασύγκριτα ακριβότερα – αν μπορείς να τα βρεις…

Υπάρχουν ανά τον κόσμο πολλές βιοτεχνίες οι οποίες φτιάχνουν σύγχρονα αντίγραφα ιστορικών αυτοκινήτων που άφησαν εποχή.

Πολλοί από εμάς θα ήθελαν τα αυθεντικά μοντέλα, όμως αυτά είναι συνήθως πολύ δυσεύρετα και κατά συνέπεια οι τιμές τους είναι αστρονομικές.

Μια ρέπλικα είναι λοιπόν η μόνη λύση για κάποιον που τα ποθεί αλλά δεν μπορεί να τα φτάσει.

Όλες οι ρέπλικες όμως δεν είναι ίδιες. Κάποιες τηρούν τις ορίτζιναλ προδιαγραφές πιο πιστά από άλλες και υπάρχουν επιπλέον μεγάλες διαφορές στην ποιότητα κατασκευής.

Το αμερικανικό Road & Track έχει εξετάσει διεξοδικά το θέμα και αυτές είναι οι 8 καλύτερες ρέπλικες που προτείνει:

Intermeccanica 356 S

Αντίγραφα της κλασικής Porsche 356 υπάρχουν πολλά, αλλά είναι δύσκολο να βρεις κάποια που να είναι πραγματικά καλοφτιαγμένα. Η καναδική Intermeccanica είναι μια από τις λίγες φίρμες που φτιάχνουν καλά αντίγραφα κι επιπλέον προσφέρει δυνατότητες εξατομίκευσης και επιλογή ανάμεσα σε ρέπλικες των παλιότερων και νεότερων 356. Αν σας αρέσει η πρώτη Porsche παραγωγής αλλά δεν έχετε τις εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για να πάρετε μια καλή αυθεντική, η Intermeccanica δίνει τη λύση.

Factory Five Roadster

Η Factory Five είναι γνωστή για το kit-car της, το 818, ένα κεντρομήχανο track-car που το φτιάχνεις μόνος σου με βάση το Subaru Impreza WRX. Όμως η φίρμα από τη Μασαχουσέτη κατασκευάζει επίσης εξαιρετικά αντίγραφα της κλασικής Shelby Cobra. Η ρέπλικα Roadster χρησιμοποιεί εξαρτήματα από Ford Mustang GT του 1987-2004 και προσφέρει τα πλεονεκτήματα της σύγχρονης τεχνολογίας και των αντίστοιχων ανέσεων, αλλά διατηρεί την ουσία της αυθεντικής Cobra, που την έκανε θρύλο: έναν μεγάλο V8 σε ένα μικρό κι ελαφρύ διθέσιο αμάξωμα με πανέμορφες γραμμές.

Lister Bell STR

Η Lancia Stratos είναι για πολλούς το πιο ποθητό αυτοκίνητο ράλι όλων των εποχών. Οπότε δεν είναι παράξενο που υπάρχει αντίστοιχη ρέπλικα. Η βρετανική Lister Bell STR αντιγράφει πιστά τη μορφή της κλασικής Lancia και είναι σπουδαία να την οδηγείς, σύμφωνα με τους συνεργάτες μας του βρετανικού AUTOCAR. Είναι χτισμένη πάνω σε ένα χειροποίητο πλαίσιο-χωροδικτύωμα με ενσωματωμένο roll-cage και χρησιμοποιεί τον κλασικό κινητήρα Alfa Romeo 2.5 V6 24V “Busso” από την Alfa 166, που αποδίδει 190 PS. H τιμή των περίπου 45.000 ευρώ είναι το ένα δέκατο από όσο κοστίζει μια αυθεντική Stratos.

Spyder Recreations 550

Πολλές βιοτεχνίες φτιάχνουν ρέπλικες της θρυλικής Porsche 550 Spyder (του James Dean), αλλά ελάχιστες το κάνουν καλά. Είναι εύκολο να πάρεις την πλατφόρμα ενός VW Σκαθαριού και να στρώσεις ένα πολυεστερικό καβούκι. Γι’ αυτό άλλωστε το Σκαθάρι είναι η βάση για τόσα buggies και kit-cars. Όμως αυτή η Spyder δεν έχει ούτε ίχνος πολυεστέρα. Έχει ένα χειροποίητο αλουμινένιο αμάξωμα πάνω σε ένα ειδικά φτιαγμένο σωληνωτό πλαίσιο. Και η βασική έκδοση (που κοστίζει κάπου 260.000 ευρώ) χρησιμοποιεί τον 4κύλινδρο 1.7 boxer της 912. Αν έχεις να πληρώσεις, μπορούν να σου βρουν και αγωνιστικό boxer με 4 εκκεντροφόρους!

Superformance Brock Coupe

Υπάρχουν κάποιες πολύ ποιοτικές ρέπλικες της κλασικής Shelby Daytona Coupe. Αυτή της Factory Five (βλ. παραπάνω) είναι πολύ καλή, όμως η Superformance Coupe έχει το πλεονέκτημα της εμπλοκής του Peter Brock. Ο θρυλικός Αυστραλός οδηγός –ή αλλιώς Peter Perfect”– έφτιαξε το αυτοκίνητο όπως ακριβώς το ήθελε, απαλείφοντας τα αδύνατα σημεία του πρωτοτύπου. Αυτή εδώ είναι η Daytona Coupe που θα έφτιαχνε αν είχε περισσότερο χρόνο (σκοτώθηκε το 2006 σε αγώνα με ένα τέτοιο αυτοκίνητο) και περισσότερα χρήματα. Η βασική τιμή της ρέπλικας, με τον κινητήρα εγκατεστημένο, είναι γύρω στα €70.000.

Broadley Automotive T70 Mk.ΙII Β (1969)

Η βρετανική Broadley Automotive κατασκευάζει μια σειρά από αντίγραφα της κλασικής Lola T70 που σχεδίασε και έφτιαχνε ο θρυλικός Erik Broadley (πέθανε πέρσι το Μάιο). Όλες οι ρέπλικες είναι υπέροχες, βασισμένες σε αλουμινένιο μονοκόκ πλαίσιο με αμάξωμα διαμορφωμένο πάνω στα γνήσια καλούπια της Lola. Μπορούν να δεχτούν μια σειρά από αμερικάνικους V8, που συνδυάζονται με αγωνιστικό κιβώτιο Hewland LG600 5 σχέσεων. Υπάρχουν ρέπλικες της κλειστής Τ70, σε διάφορες εκδόσεις, αλλά και της ανοιχτής Τ70 MkII Can-Am. Όλες είναι πανάκριβες μεν, αλλά τέλειες.

Norwood 330 P4-575

Οι ρέπλικες αυτές από το Texas δεν είναι φθηνοπράγματα. Δεν είναι βέβαια γνήσιες Ferrari P4 του 1967 –αφού κατασκευάστηκαν μόνο τέσσερις– αλλά απέχουν πολύ από το να είναι πολυεστερικά χειροτεχνήματα. Οι τιμές για ένα πλήρες αυτοκίνητο με αλουμινένιο αμάξωμα και κινητήρα Ferrari V12 κυμαίνονται γύρω στις 250.000 ευρώ. Η εικονιζόμενη P4 Norwood ήταν προς πώληση από το Fantasy Junction για πάρα πολύ καιρό…  

Coventry Classics Jaguar C-Type

Οι 6κύλινδροι σε σειρά κινητήρες Jaguar XK με το διπλό εκκεντροφόρο αφθονούν στην αγορά. Οπότε είναι φυσικό να υπάρχουν και πολλές βιοτεχνίες  που φτιάχνουν ρέπλικες των κλασικών Jaguar, σε χώρες της Κοινοπολιτείας.  Η νεοζηλανδική Coventry Classics κατασκευάζει ένα πολύ ποιοτικό αντίγραφο της αγωνιστικής C-Type του 1951-1953 χρησιμοποιώντας ένα μίγμα από παλιά και σύγχρονα εξαρτήματα Jaguar. Η βασική ρέπλικα C-Type κοστίζει 90.000 ευρώ χωρίς έξτρα – και βέβαια χωρίς τους φόρους και τα μεταφορικά. 

[Πηγές: Road & Track, Αρχείο DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube